ضربات غیر پیشبینی شده بر پیکر هرات
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۱    ۱۳۹۴/۹/۴ کد خبر: 106849 منبع: پرینت

قابل توجه مقام های محلی هرات، نیروهای امنیتی، شورای ولایتی هرات، نمایندگان مردم هرات

گرچه در حال حاضر خطرجدی هرات را تهدید نمی کند ولی این بدان معنی نیست که اوضاع همچنان با ثبات می ماند و هیچ کس به فکر امنیت هرات نباشد. دقیقا با بی توجه بودن مقام های محلی هرات می تواند ناگهان ضربات غیر پیشبینی شده متوجه هرات شده و هیج آمادگی برای حفاظت هرات در دستور کار نبوده و همه غافلگیر شوند، طوری که در سال های 1375 در هرات اتفاق افتاد و طالبان با تعداد محدودی هرات را به تصرف خود درآورند، هرات در شرایط فعلی همان امکاناتی که طالبان در آن زمان در دست داشتند، حالا نیز بگونه ای دارند سقوط قندوز با حدود 50 تا 80 موترسایکل سوار طالب صورت گرفت آنها افرادی را قبلا در شهر قندوز جابجا نمودند که باعث چنان فاجعه شد که صدها نفر کشته، امول مردم و تجار ملی به تاراج برده و صدها زن و دختر مورد تجاوز قرار گرفته و شماری از زنان و دختران جوان را با خود بردند.

حمله طالبان موترسایکل سوار احتمالا از طریق ولسوالی انجیل و یا راه های دیگر خود را به غوریان رسانده و در مدت کوتاهی توانستند صدمه بزرگی به مردم برسانند که تا حال گزارش دقیقی از آن منتشر نشده است.

استراتژی جدید طالبان برای به دست گرفتن شهر و یا ولسوالی ها از حملات کوچک موتر سایکل سوار استفاده نموده و افرادی که قبلا جابجا شده به کمک شان می رسند و با تصرف چند ساعته می توانند بزرگترین صدمه را به ساکنان آن شهر برسانند. آیا واقعا نیروهای امنیتی ما که هرسال تبدیل و تغییر می شوند، از بافت اجتماعی مردم غیر هراتی که در مناطق مختلف هرات جابجا شده اند، چییزی می دانند؟


منجم زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   تازمانی که خودمردم همکارطالبان نباشندآنهاموفق به کاری نمی شوند.هراتیان باید کمی غیرت وشجاعت داشته باشندومانندزمان طالبان درچندساعت تسلیم نشوند!!.
شیوا

>>>   تازمانیکه مشکل بی جا شدگان داخلی حل نشود مشکل امنیت هرات درحال خود باقی است .
تمام افرادیکه بنام ( مهاجرین ، کوچی ، وبیجاشدگان داخلی ؟!!)باید به ولایات شان برگردانده شوند وهرات ازوجود آنها پاکسازی شود ، درغیرآنصورت خطرسقوط هرات درحال خود باقی است ومردم روی آرامش را نخواهند دید.
امید

>>>   منجیم زاده جان چیقدر معلومات داری ای کاش این وطن را ترک نمیکردی امروز بجای وزیر داخله می بودی وای وای وای.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است