معیار انتخاب سفرا را با شکریه بارکزی بسنجید
نامزدی شکریه جان در سمت ریاست کمیسیون اصلاحات انتخاباتی و برکنار شدن زودهنگام وی به علت مخالفت شدید عبدالله، انتقادات تند و تیز بارکزی از رییس اجرایی در عین حال فعالیت گسترده در کابین انتخاباتی تحول و تداوم، ترور نافرجام در کابل و بستری شدن در بیمارستان و حتی فرار شوهرش همراه با بدهی کلان به کابل بانک به خارج از کشور؛ همه و همه به نفع وی تمام شده است 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۰    ۱۳۹۴/۹/۴ کد خبر: 106846 منبع: پرینت

در شرایطی که میزان گله مندی و عدم رضایت افغانستانی های مقیم خارج از کشور چه در منطقه و چه در غرب به بالاترین و بی سابقه ترین حد خود رسیده است و این عدم نظارت و قدرت کنترل حکومت مرکزی در عوامل دیپلماسی را نشان می دهد؛ معیاری برای انتخاب سفرا نیست جز...

جز بدست آوردن نظر مساعد عبدالله و اشرف غنی در جایگاه روسای اجرایی و جمهوری که در ارگ سر خود را زیر برف کرده اند و نمی دانند سیاست خارجی چه الفبا و اصولی دارد؛ جز داشتن روابط مناسب با کشور مذکور و جز حلقه های زنجیر پارتی و پول معیار دیگری وجود ندارد.

شکریه بارکزی جزو همین نمایندگان جنجالی و پر چالش مجلس است که بیش از آنکه بخاطر عملکرد و فعالیت فیزیکی خود در راستای حمایت از موکلان و مردم ملکی اش در تیررس رسانه ها باشد؛ بخاطر قضاوت های تند و تیز و اظهارنظرهای بی محابا و جانبدارانه اش مشهور است.

با این حال، چون معیار سنجش و میزان استاندارد و فنی برای تشخیص نوع کارکرد اعضای پارلمان همچون دیگر اعضای سازمان های رسمی دولتی وجود ندارد صرفا به میزان خبرساز بودن یک نماینده برای فعال یا منفعل بودن وی بسنده می شود و دیگر هیچ!

از این رو است که نامزدی شکریه جان در سمت ریاست کمیسیون اصلاحات انتخاباتی و برکنار شدن زودهنگام وی به علت مخالفت شدید عبدالله، انتقادات تند و تیز بارکزی از رییس اجرایی در عین حال فعالیت گسترده در کابین انتخاباتی تحول و تداوم، ترور نافرجام در کابل و بستری شدن در بیمارستان و حتی فرار شوهرش همراه با بدهی کلان به کابل بانک به خارج از کشور؛ همه و همه به نفع وی تمام شده است!

درهمین راستا، وی از پلکان موفقیت دو تا یکی بالا می رود و یک شبه ره صدساله را می پیماید بدین طریق که از چوکی خود در گوشه پارلمان تا میهمان شدن در میزگردهای رسانه ای و برنامه های پربیننده سیاسی، تا نامزدی برای ریاست مجلس، تا نامزدی ریاست کمیسیون اصلاحات انتخاباتی و سرانجام تا سفارت ناروی ارتقا می یابد.

چنین است که وضعیت سفارتخانه های افغانستان در کشورهای دور و نزدیک و دوست و دشمن دست کمی از وضعیت ارگ ریاست جمهوری در پایتخت و در هجمه مستشاران و مزدوران و جاسوسان ندارد و نه تنها اشرف غنی و عبدالله درخصوص سیاست خارجی و دیپلماسی درخششی نداشته اند که سفرای منتخب ایشان هم صرفا به .... مشغولند. با آرزوی موفقیت برای شکریه جان بارکزی!

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   به هر ،حال شکریه جان همه چیز را به چت کرد ، هم مزه چوکی و قدرت را چشید ، همه مزه پول و سرمایه را ، و حالا نیز به کشور اروپایی ناروی سفیر شده و از خزانه بیت المال به عیش و نوش مشغول خواهد شد ، در حقیقت بازنده مردم عام کشور میباشند که نیمدانند به کی اعتماد کنند ، به مجاهدان پول پرست یا به تکنوکراتان فاسد ، زیرا به وطن پرستان جایی در این کشور نیست

>>>   هرکس دیده نمیتواند که یک زن به شایستگی خانم بارکزی به حیث سفیر مقرر شود ، چشمش کور بادا!
هر کس بی طرفانه قضاوت کند ، خانم شکریه حق بیشتر از این را دارد. او باید وزیر می شد .
مه یک دختر هزاره هستم اما به خدا قسم است که خانم بارکزی را از دل و جان دوستدارم.
او شایسته بهترین ها است. موفق باشی خانم قهرمان !
دشمنانت را با کار های فوق العاده ات بشرمان .
راه ات سبز باشد.
مروه کابل

>>>   این زن فاشیست ابن الوقت با ترفند های خود هر انچه را که بخواهد به اسانی بدست می اورد .

>>>   نویسنده بسیار خوب تحلیل نموده واز ذکر فعالیت فزیکی اش مثال نداده است که (فعالیت قزیکی ) به چه معنی است .زیرا فعالیت فزیکی انواع واقسام ونامهای مخلتف دارد .
ک.م از کابل

>>>   خوب حالا موضوع فامیلی اش چطور میشود؟ شوهرش تاجر است او هم میرود یا میماند؟؟

>>>   يك مشكل كلان افغانستان اين است كه كلان هاى دولتى تربيت وادب ندارند امروز كه مردم دراين قدر مصيبت گرفتار هستند يگانه علتش همين است كه بزرگان تا در پاكستان بودند درهر جلسه يكى دو نفر قهر ميكردن وخارج از مجلس ميشدند مثل اطفال ،تا بزرگان اين وطن تجديد تربيت نشوند جور شدن اين وطن مشكل است ٠
مسافرجبرى

>>>   حالا که این کته گل سفیر تعین گردید غم اغایگل راهم بخورید بیچاره ریزه گل که که درحمله انتحاری بقتل رسیده متخصص صاحب همراه نواسه درین سردی زمستان چه کند

>>>   تقصیر از شکریه نیست! تقصیر از کسانی است که با تعیینات احماقهٔ خود سرنوشت مملکت را ببازی گرفته و به ریش مردم میخندند.
گلداد

>>>   شکریه جان را چه شده سفارت که چیزی نیست اگر به معیار برادران اماراتی حامد -اشتر سنجیده شود باید وزیر خارجه میشد در ست است افغانستان کشور فقیر هست حداقل بیشتر از نصف وزیرخارجه امارات که وزن دارد .
ن ر
سیدنی

>>>   شما مردم نابالغ به مثایل قومی میپردازید نه به مثعلیه لیاقت وگرنه شعورخانم بارکزی بالاترازسطح افغانستان است افغانستان اگردزدباشی اگرقاتل باشی اگرچپاولگرباشی همه دوستت دارن اگردلسوزبودی غمخوارمردم بودی بدترین انسانهاستی مثعلیه محترم بارکزی مثعلیه پشتون بودن اش است وگرنه چراعطاچور.فوزیه کوفی وغیره فاسدان هیچ عیب ندارندهالاپشتون فاشیست است یاشما .
قیوم آرین هرات

>>>   من بیشتر از اینکه برای سفیر شدن این فاشیست ناراحت شوم,برای دور شدن ان از پارلمان و مراکز تصمیم گیری خوش حال هستم و واقعا این اتفاق را یک پیروزی برای ملت میدانم,فقط حیف از ناروی به نظرم لیاقت او در حد کشورهای درجه سه افریقایی بود,امیدوارم دیگر حتی نام این پلید فاشیست را نشنوم. و در اخر از دوستانی که از این .....حمایت میکنند فقط خواهانم تا مروری بر اعمال و گفتار او بکنند ان زمان هرکس بویی از انصاف برده باشد متوجه میشود او چه طور انسانی است.

>>>   خانم شکریه بارکزی به هیچ صورت شایسته وظیفه یک دیپلومات و حتی به سویه یک اتشه سفارت را ندارد زیرا اول اینکه وی خانمی است که شخصیت دیبلوماسی ندارد و همیش همه چیزها را یک جانبه فکر میکند و هیجگاه میانجگری که شایسته یک دیبلومات است در رویه کاری این خانم وجود ندارد. همیش خشونت آمیز و یکطرفه صحبت میکند. یک مشکل را حل کرده نمیتواند بلکه آنرا دامن میزند. فلهذا نورم های دیبلوماسی را قطعا نمیتواند بمراعات کند.
دوم اینکه یک سفیر باید از همه امور وزارت خارجه از قبیل امور سیاسی-قونسلی-اداری- مالی و روابط بین الدول و غیره اطلاع کافی داشته باشد در حالیکه این خانم سابقه کاری در وزارت ولو یک روز هم ندارد چطور میتواند بحیث یک نماینده کشور یعنی سفیر کار کند زیرا یک سفیر نمایندگی از کشور خود و خصوصاٌ موضوعاتیکه متعلق به امور خارجی و داخلی کشور است مینماید. وقتیکه تجربه و سابقه کاری نداشته باشد چطور میتواند موفقانه کار کند. در نتیجه لطفاٌ از این شایعات خوداری نمائید و وقت خواننده را به اینوع شایعات بی آساس ضایع ننمائید.
مامور با تجربه وزارت خارجه

>>>   او برادر ها ببینید دولتی ها بچه شکل از اشکال خود را از افغانستان. میکشند وزندگی خود را در دیگر مملکت ها حفظ میکنند ما و شما که هیچ واسطه وهیچ باسخاصگر نداریم فقط جز تماشا دیگر هیچ چیزی از دست ما نمیاید

>>>   كسانكه از اين خانم دفاع مي كند فقد يك پاينت مثبت اش را بياوريد غير از اينكه از اگر طالب و تروريست اگر هم باشي چون به قوم پشتون مربوط است بايد از جايگاه انها دفاع كرد، اگر زن شايسته است بايد بدون تبعيض سياه را سياه مي گفت و سفيد را سفيد نماينده گي از تمام ملت افغانستان ميكرد كه متصفانه نكرد و خود را از نظر ها انداخت
پس نبودش بهتر بود تا اينكه رتبه بگيرد.

>>>   شكريه باركزي با قبول كردن سفارت در ناروي در حقيقت به جمع ١٤٠ هزار هموطني پيوست كه در سال جاري كشور را ترك كردند.
خانم باركزي توقع بدست آوردن چوكي هاي كلاني را داشت، وقتي سفارت ناروي را قبول كرده است اين مساله نشان ميدهد كه از آينده نزديك حكومت وحدت ملي و افغانستان نگران است و ترجيح داده كه از كشور خارج شود ورنه، پست وكالت از سفارت در ناروي كرده بهتر است.
وحيد كابل

>>>   با شکوه مشکل حل نمی شود. انقلاب باید انقلاب!

>>>   شکریه بارکزی کیست؟
شکریه خانم غفار داووی مالک شرکت تورید تیل و روغنیات داووی است۰
غفار داووی از خویشاوندان حامد کرزی است، از قندهاری هایشان است، در آمریکا زندگی میکردند۰ وی بعد از نصب کرزی در جلسه بُن به کابل شتافت، و به کمک کرزی بزرگترین قرارداد اکمالاتی روغنیات برای عامه و همچنان برای دولت را قاپید، و برای اجرای آن از کابل بانک بشکل غیر قانونی مجموعاً ۴۰ میلیون دالر را بنام قرضه گرفته است که آنرا دوباره نپرداخته است۰ در دزدی هایش وزیر مالیه ذاخیلوال نیز شامل است، چون قرارداد های بزرگ دولتی که شرکت داووی برای اکملات روغیات دولتی بدست می آورد ضرورت به تاْئید وزارت مالیه را داشت۰

>>>   هموطنان نهایت گرامی ! شخصیت هر کس باید در رابطه به وظیفه ای که برایش سپرده می شود مورد بحث قرار گیرد . بهتر است به عوض برچسب زدن های ناجایز قومی ، زبانی ،جنسیتی و مذهبی نکات مثبت و منفی اشخاص و منجمله خانم بارکزی را بگویید تا در مورد آن قضاوت صورت گیرد . من از نزدیک با خانم بارکزی شناخت ندارم اما به نظر من علاوه بر تحصیلات عالی، کار و و ظایف گذشته اش با پست های سیاسی بیرابطه نیست . در تمام جهان پارلمان مرکز تجمع و فعالیت سیاستمداران است . اگر شخصی از نماینده گی پارلمان به وزارت خارجه که ارگان اجرایی سیاست کشور است گماشته می شود شاید بتواند این وظیفه را پیش ببرد . اما افغانستان یک کشور استثنایی است . قاضی های ما با خواندن چند کتاب در مدرسه آنهم نزد ملای دیوبندی بدون اینکه از قانون مدنی و جزایی کشور آگاه باشند بر مسند قضاوت نشسته اند ، دهقان و قوماندان به مثابه نماینده ای مردم وظیفه ی طرح و تصویب قوانین را به عهده دارد . معلم به جای انجنیر و انجنیر به جای معلم کار می کند . جنرال ها و مارشال های ما مکتب نظامی را نخوانده اند. کمپودرها و نرس ها بدون شهادتنامه طبابت معاینه خانه باز نموده و بیمارهای مارا تداوی می کنند ، ملاهای ما که اکثراً قرآن شریف را فقط به عربی میدانند فرزندان مارا تعلیم دینی داده و برای ما امامت می دهند و غیره و غیره زیاد اند . دلچسب این است که همه ای آنها این وظایف را طوری انجام می دهند که نه در برابر قانون و نه هم در برابر خدا ( ج ) و بنده های او مسوولیت ندارند . از این حرف ها که بگذریم و منصفانه قضاوت کنیم یکی از نمونه های بارز را مثال می آوریم : وزیر خارجه ی ما به اساس کدام معیار به این وظیفه برگزیده شده است . آقای ربانی چند سال تجربه ی کاری در ادارات دولتی دارد ؟ آقای عبدالله به استثنای جهاد و مقاومت و از آنجا مستقیماً به چوکی وزارت خارجه تکیه زدن کدام تجربه ی کاری را داشت که امروز در پست " صدارت " نشسته و به آن هم قانع نیست .
هموطنان عزیز و گرامی ً! ما در یک جامعه ی مریض زنده گی می کنیم . تمام ارگان های این جامعه به شکلی از اشکال بیمار بوده و توسط اشخاص بیمار و غیر سالم رهبری میشوند . به دنبال حرف های کوچک خود را سرگردان و مغز خود را خسته نسازید به فکر چاره جویی های اساسی باشید تا ما هم بتوانیم مانند دیگران یک زنده گی آبرومندانه و انسانی را برای خود و هموطنان خود بسازیم. برتری جویی بر دیگران و تحقیر و توهین دیگران به نامهای مختلف راه بیرونرفت از این تاریکخانه نیست . نخستین کلید برای رسیدن به این هدف همدیگر پذیری و احترام به عقاید و نظریات دیگران است .
با احترام دوکتور صدیق ذهیب

>>>   سلام: غارت گران معلم است دوستان شوهر بارکزی چرا از وطن فرار کرد بخاطریکه پول بیتل مال را باخود برده وهمه دیدن که شخص شکریه بارکزی ایشان را تا میدان هواهی کابل همرای کرد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است