برگزاری نشست بررسی کار بند دوستی افغان، هند
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۸    ۱۳۹۴/۹/۳ کد خبر: 106760 منبع: پرینت

نشست بررسی کار بند دوستی افغان، هند با سفیر هندوستان دایر شد.

در نشست تکنیکی که به همین منظور در قصر گلخانه بین محترم علی احمد عثمانی وزیر انرژی و آب کشور، محترم داکتر همایون قیومی مشاور ارشد ریاست جمهوری و محترم امر سنها سفیر دولت هند در افغانستان راه اندازی شد جانب افغانستان و هندوستان روی جزییات کاری این بند تبادل نظر نمودند.

در آغاز این دیدار محترم علی احمد عثمانی وزیر انرژی و آب گزارش بخش های در حال جریان بند را با محترم داکتر قیومی و سفیر هند شریک ساخت و گفت: از مقدار در نظر گرفته شده لوله های تحت فشار داخل تونل انحرافی بند قسمتی از آن کار شده و میزان دیگر آن زیر کار است، بر بنیاد معلومات وزیر انرژی و آب از جمله سه توربین دو تای آن بگونه کامل آماده تولید برق می باشد. محترم امر سنها سفیر هندوستان در این دیدار از سرعت کاری "خوب" بند دوستی افغان، هند اطمینان داد و گفت کار روی نیروگاه های بند با برنامه ریزی و سرعت بسیار خوب جریان دارد.

در جریان این دیدار در یک تماس تلیفونی محترم ویس آریا مسئول هماهنگی ساخت بند سلما از سوی وزارت انرژی و آب چگونگی تکمیل بخش های باقیمانده را گزارش نمود و گفت کار روی لوله های تحت فشار که آب را از بند به (پاور هاوس) انتقال می دهد جریان دارد و بر اساس متد تازه که روی دست گرفته شده تا اواسط دسامبر سال روان میلادی تکمیل خواهد گردید.

پس از این تماس طبق هدایت محترم وزیر انرژی و آب قرار شد هیات این وزارت بزودی از بند دوستی دیدن کند و گزارش چگونگی تکامل کار آن را با وزارت شریک سازد.

همزمان با این محترم امرسنها سفیر هند گفت: در تماسی که با جنرال کنسول این کشور در هرات داشته است وی پیام بسیار خوشبینانه ای را از تکامل بند دوستی ارایه کرده است که تا کنون بی سابقه بوده است.

محترم داکتر همایون قیومی نیز خواهان ادامه روند کنونی سرعت کار گردید، گفت: دولت افغانستان آماده است تا ماه مارچ سال آینده میلادی شاهد افتتاح این بند باشد.

در ادامه محترم عثمانی گفت: گزارش های روزمره ما نشان می دهد که سطح آب در بند دوستی به بیش از 40 متر رسیده است که نشان دهنده 40 درصد از ارتفاع آب مورد نیاز این بند می باشد.

آقای عثمانی همچنان گفت: طبق برنامه ریزی های دولت افغانستان برق بند دوستی در حوالی نوروز سال آینده خورشیدی به خانه های مردم هدایت می شود.

پس از آن محترم امرسنها سفیر هند گفت: ما در جریان هستیم که دولت افغانستان خواهان گشایش این بند تا آغاز سال آینده خورشیدی می باشد به همین خاطر کار با سرعت خوب در حال جریان است.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   بندشولگره درنزدیکی مزارشریف درزمان داودخان پلان شده بود حدود40سال پیش وهنوز والی آبادگربلخ !!به ذهنش نرسیده که این درخواست رابه دولت ویاانجوهای خارجی برای تمویل ساخت آن نماید. فقط پولرادرجیب ترکمنستان وازبکستان بریزیم .ماخودآب داریم وازانهابرق گدایی کنیم وخودمنابع مشترک گازباانهاداریم وگازراکیلیویی دههاافغانی به انهابدهیم !!!
شیوا

>>>   خداکند که همسایه ها با هند کدام معامله پنهانی نکنند وباعث تعویق افتتاح بند نگردند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است