سرک تالقان، هزارسوموچ در تخار افتتاح شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۲    ۱۳۹۴/۹/۲ کد خبر: 106688 منبع: پرینت

پروژه سرک میان شهر تالقان، میدان هوایی تالقان و ولسوالی هزارسوموچ اکنون به هزینه بیش از 175 میلیون افغانی که از جانب حکومت آلمان از طریق بانک انکشافی KfW تمویل شده است تکمیل و رسما به روی ترافیک باز شده است.

به نقل از روزنامه اقتصادی، این پروژه تحت صندوق وجهی انکشاف زیربنای منطقه ای انجام یافت که یک برنامه باز و انعطاف پذیر می باشد و هدف آن بهبود زیربنای اجتماعی اقتصادی در سطح ولایتی و ارتقای توانایی حکومت محلی مبنی بر طرح و تطبیق پروژه ها است.

داکتر فرانک پول، کمیشنر انکشافی آلمان گفته است: سرک تالقان، هزارسوموچ برای انکشاف متداوم در ولایت تخار حایز اهمیت می باشد. این سرک قریه های را که در امتداد سرک قراردارد به خدمات و بازارهای تالقان و فراتر از آن وصل خواهد کرد. داکتر محمد یاسین والی تخار گفت: جوامع محلی می دانند که آنها از این سرک جدید خیلی مستفید خواهند شد. آنها خیلی مشتاق اند که مسوولیت و حفظ و مراقبت خوب آن را به عهده بگیرند.

با گشایش این سرک زمان سفر میان تالقان و میدان هوایی و میان شهر تالقان و هزارسوموچ را بگونه قابل ملاحظه کاهش یافته و 70000نفر اهالی که اکنون می توانند از بازارها و سایر مراجع مرکز استفاده خوبتر نمایند. زمان و مصارف حمل و نقل کمتر شده است و باعث افزایش عواید کشاورزان شهری می شود.

این سرک 9 متر عرض داشته و در تمام مدت سال برای عبور و مرور عرادجات باز می باشد و در برابر باران های شدید و سیلاب های آنی که در این ولایت خیلی معمول است، مقاومت کرده می تواند. قبل از اینکه کار ترمیم در نوامبر سال 2013 آغاز شود، این سرک یک راه خاک آلود و کثیف و برای ترافیک عرادجات مساعد نبود. در فصل بهار، برخی از قسمت های آن در اثر شرایط لغزشی سرک و سیلاب ها مسدود می شد.

قابل ذکر است که وجهی مذکور از جانب وزارت همکاری های اقتصادی و انکشاف آلمان (BMZ) توظیف و از طریق بانک انکشافی KfW تمویل گردیده و در مشارکت با وزارت های مالیه، اقتصاد، انرژی و آب، احیا و انکشاف دهات، معارف و فواید عامه افغانستان و نهادهای مختلف ولایتی کشور پیاده می شود.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است