رییس جمهور: توازن در صادرات و واردات مهم است
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۷    ۱۳۹۴/۹/۱ کد خبر: 106607 منبع: پرینت

رییس جمهور در قصر ریاست جمهوری قزاقستان طی مراسم خاص تشریفاتی مورد استقبال رسمی نور سلطان نظربای اوف رییس جمهور قزاقستان قرار گرفت.

سپس روسای جمهور دو کشور با هم دیدار نمودند و روی گسترش روابط دو جانبه در عرصه های مختلف به خصوص مسایل اقتصادی، امنیت منطقه ای و مبارزه با تروریزم بحث و گفتگو کردند.

در این دیدار رییس جمهور قزاقستان موافقت کرد که کشورش 600 هزار تن گندم را به افغانستان به فروش رساند و تصمیم اتخاذ گردید تا هیات دو کشور جزییات چهارچوب حقوقی این توافق را نهایی سازند.

محترم غنی گفت: ما تلاش داریم تا پنج سال آینده در بخش زراعت خصوصا تولید گندم خودکفا شویم ولی همین اکنون هم می خواهیم گندم مورد نیاز خویش را از منابع مختلف با قیمت مناسب و کیفیت بلند، به دست آوریم. رییس جمهور کشور گفت: افغانستان مسیر خود را در منطقه پیدا کرد و در حال مبدل شدن به نقطه اتصال منطقه ای است، از همین سبب باید منطقه افغانستان را به چشم امید ببینند.

رییس جمهور غنی و رییس جمهور قزاقستان در مورد صادرات زعفران، میوه های تازه و خشک و مرمر نیز صحبت کردند. رییس جمهور کشور، توازن در صادرات و واردات را مهم دانست.

وی با اشاره به تهدید تروریزم و خطرات جدید آن که آسیا و تمام جهان را به تهدید مواجه ساخته است، گفت که کشورهای صلح دوست به خصوص کشورهای آسیایی در قطار اول قربانیان اصلی قرار دارند، پس باید بر ضد شبکه های تروریستی منطقه ای و جهانی مبارزه مشترک صورت گیرد.

در این دیدار رییس جمهور قزاقستان گفت: کشورش تا اکنون 20 میلیون دالر با افغانستان کمک کرده و 50 میلیون دالر را بخاطر تحصیلات عالی جوانان افغانستان که در حال حاضر در دانشگاه های آن کشور مصروف آموزش می باشند، هزینه کرده است.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   روابط تجاری تااجتماعی مردمان کشورتاریخی ادامه دارد ان شاالله انکشاف بیشتری خواهدیافت.
وطندار


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است