اولین نشست کمیسیون مشترک افغانستان و فنلاند
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۹    ۱۳۹۴/۸/۳۰ کد خبر: 106543 منبع: پرینت

وزارت خارجه میزبان برگزاری اولین نشست کمیسیون مشترک میان جمهوری اسلامی افغانستان و جمهوری فنلاند پیرامون تطبیق مفاد و مندرجات موافقتنامه پارتنرشیپ میان دو کشور بود که به تاریخ 9 ثور سال 1392 خورشیدی در شهر هلسنکی پایتخت جمهوری فنلاند میان دو کشور به امضا رسیده بود.

ریاست نشست متذکره را از جانب جمهوری اسلامی افغانستان حمید الله ناصر ضیاء رییس ریاست چهارم سیاسی وزارت خارجه و از جانب جمهوری فنلاند، کیهو لادوبرنا رییس ریاست آمریکا و آسیای وزارت خارجه آن کشور به عهده داشت.

در این نشست، هیات های هردو طرف به طور مفصل پیرامون همکاری های سیاسی و امنیتی، همکاری های انکشافی، حکومت داری خوب، همکاری های اقتصادی و حل مشکلات پناه جویان افغانستان در اروپا به ویژه در فنلاند صحبت و تبادل نظر نمودند.

در این نشست، هیات فنلاندی با ابراز سپاس از برگزاری این نشست، از تداوم همکاری های آن کشور در بخش های فوق به افغانستان و نیز از حضور نیروهای نظامی آن کشور بعد از سال 2016 که قرار است در نشست عنقریب بین حکومتی جمهوری فنلاند روی آن تصمیم اتخاذ گردد، اطمینان داد.

در مقابل رییس هیات جمهوری اسلامی افغانستان از همکاری های کشور فنلاند در بخش هی مختلف که از سال 2001 به اینطرف آغاز گردیده است اظهار سپاس نمود و تشریف آوری هیات فنلاندی را به کابل گام مهم در راستای تقویت روابط میان دو کشور خواند.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است