گزارش سفر معاون سیاسی وزارت خارجه به هند
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۵    ۱۳۹۴/۸/۳۰ کد خبر: 106541 منبع: پرینت

حکمت خلیل کرزی، معاون سیاسی وزارت خارجه، طی سفر سه روزه از تاریخ 26 تا 29 عقرب عازم جمهوری هند گردید و با مقام های آن کشور دیدار و گفتگو نمود.

هدف این سفر، بررسی روابط دوستانه میان افغانستان و هند، پی گیری سفر رییس جمهور افغانستان به آن کشور، جلب و جذب سرمایه گذاری، ظرفیت های انکشافی، بورسیه های تخصصی به ویویژه دوره های دکترا، رسیدگی به مشکلات محصلان افغان در هند و زمینه سازی همکاری های ورزشی به خصوص در عرصه کریکت میان دو کشور می باشد.

در این سفر، معاون سیاسی وزارت خارجه، با حامد انصاری، معاون رییس جمهور هند، سوشما سواراج وزیر خارجه، راجیو مهریشی وزیر داخله، اس. جی. شنکر معاون وزارت خارجه، آر. پرتاب رودی وزیر مهارت و تشبثات، راجیو شیکر ریس شورای فرهنگی روابط هند، انوراگ تاکور رییس کنترول بورد کریکت هند و راجیو شوکله ریس آی.پی.ال آن کشور دیدار و گفتگو نمود.

این دیدارها منجر به اخذ تعهداتی جدید از جانب مقام های جمهوری هند در رابطه به برنامه های آینده میان دو کشور گردید که مهم ترین این تعهدات، موافقت هند در میزبانی ششمین دور نشست وزرای خارجه پروسه قلب آسیا، برگزاری دومین نشست شورای مشارکت میان افغانستان و هند، سفر قریب وقوع نرندرا مودی صدر اعظم آن کشور به افغانستان، حمایت از تقویت آموزش های تخصصی، رسیدگی و تسهیل بخشی مسایل مربوط به محصلان و اتباع افغانستان در هند است.

حکمت خلیل کرزی همچنان با محصلان افغانستان مقیم هند دیدار نمود و مشکلات آنان را از نزدیک بررسی کرد تا به مشکلات آنان رسیدگی به موقع صورت گیرد.

قرار است در ادامه این سفر، معاون سیاسی وزارت خارجه، با رهبران احزاب پرقدرت هند، از جمله با رائول گاندی، معاون حزب کانگریس ملی هند و رام مهادیو، سکرتر جنرال حزب مردمی هند BJPدیدار و گفتگو نماید.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   خواننده گان ما باید متوجه باشند. که ان چه را درنوشته بالا خواندید تنها تبلیعات است. بدو دلیل یکی اینکه به معاون وزیرخارجه که خود تحصیلات عالی ندارد با محصلین ملاقات می کند چرا وزیر تحصیلات عالی نبود و مسوولین دیگر ؟ تنها وقت گذارانی بودکه اقای معین پروگرام دیگرنداشت و محصلین که اکثرشان با سفارت وابسته اند دعوت شده بودند . محصلین که واقعآ نظر داشتند ازآنها کسی یادی هم نه کرد.
دوم سوال اینجا ست که دولت هند از روابط متزلزل اش با حکومت ع غ نهایت درتشویش است. وصادقانه نمی خواهد با دولت که هم مخواهد با هند باشد و هم با پاکستان همکاری نماید. ذهنیت عام مردم هند نیز چنین است که کابل دیگر از چنگ سازش امریکا و آی اس آی رهایی ندارد. این سفر بی معنی و بی ثمر وکلاه برسرگذشتن بود. ترکیب هیات را به تماشا گیرد که همه شان به شمول سفیر شاگردان دیپلوم ناگرفتۀ هند اند که نزد دولتمداران هند به قدریک نخود از لحاظ سیاسی ارزش و اهمیت نداشت . افغانستان مردان که با سیاست هند بلد بودند نداشت که بجای این شیرخوارگان می فرستاد ؟
وای برجان این ملت بیچاره که سرنوشت شان بدست چنین افراد کل وکور و دیوانه مشرب سپرده شده است.
کابلی والا


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است