تجلیل وزارت انکشاف دهات از روز جهانی تشناب
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۶    ۱۳۹۴/۸/۲۸ کد خبر: 106474 منبع: پرینت

از روز جهانی تشناب در تالار کنفرانس های وزارت احیا و انکشاف دهات تجلیل بعمل آمد.

در محفلی که به همین مناسبت به اشتراک محترم احمد شهیر شهریار معاون برنامه های وزارت احیا و انکشاف دهات، غلام قادر رییس برنامه ملی آبرسانی، آبیاری و حفظ الصحه محیطی، رولف لیوندیجک مسوول بخش آب، حفظ صحه و تعلیمات WASH یونیسف، رییس بخش ارتقای صحت وزارت صحت عامه و نمایندگان نهادهای مربوطه دایر گردیده بود، محترم احمد شهیر شهریار معاون برنامه های وزارت احیا و انکشاف دهات در رابطه به اهمیت تجلیل از روز جهانی تشناب صحبت نمود و از تمویل کنندگان خواست تا وزارت صحت عامه و وزارت احیا و انکشاف دهات را در اعمار مبرزهای صحی نمونه ای در شهر ها و دهات همکاری نمایند تا بر اثر سعی مشترک این دو نهاد، روستاییان قرا و قصبات از مشکلات ناشی از مبرزهای صحی و سطح پایین آگهی از مراعات حفظ صحه رهایی یافته و به اهداف انکشافی دستیابی صورت گیرد.

به همین ترتیب، رولف لیوندیجک مسوول بخش آب، حفظ صحه و تعلیمات WASH یونیسف، راجع به مرگ و میر اطفال در کشور و عدم رعایت حفظ صحه معلومات مفصل ارایه نموده، خاطر نشان کرد که تجلیل از روز جهانی تشناب فرصت خوبی برای جلب کمک های تمویل کنندگان بمنظور تطبیق پروژه های در اولویت بخش حفظ صحه محیطی است.

همچنان، غلام قادر رییس برنامه ملی آبرسانی، آبیاری و حفظ صحه محیطی وزارت احیا و انکشاف دهات در رابطه به وضعیت حفظ صحه محیطی در افغانستان معلومات جامعی را که شرح دهنده نمونه های تشناب های عنعنوی و ارقام موجود حفظ الصحه در سرتاسر کشور بود ارایه نمود.

همچنان تنی چند از اشتراک کنندگان پریزنتیشن های شان را راجع به موضوع ارایه نمودند و روی مسایل مربوطه بحث های گروپی نیز صورت گرفت.

سازمان ملل متحد روز جهانی تشناب را به حیث یک روز بین المللی در سال 2001 به رسمیت شناخت. این روز همه ساله در نوزدهم نومبر منحیث روزی برجسته گردیده است تا به مشکلات 2،5 میلیارد نفر در سطح جهان که از امکانات حفظ صحه مناسب برخوردار نیستند پرداخته شود.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   بعوض مصرف بیهوده شورای عالی صلح از همان پول ها در ساخت وساز چند مبرز ها در داخل شهر های بزرگ اگر بکار گرفته شود کار نیک وخدمت بهتر به مردم خواهد بود زیر در شهر های کشور ما مبرزه که ضرورت اولیه مردم است وجود ندارد وتنها در شهر کابل چند مبرزی که ساخته شده کفایت کنند نیست مردم پایتخت زیاد ازین رهگذر به مشکل گرفتار اند حالا خود قیاس کنید سایر ولایات را در قرا وقصبات خو برای فعلا که شهر های کلان به مشکلات است حرف گفتن ندارم .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است