نه طالب، نه داعش و نه اشرف غنی
این حکومت حکومت افغانستانی نیست. این حکومت، حکومت آمریکا و جان کری است و دستهایش به خیانت آلوده است. بزرگترین مشاوران این حکومت دزدان و قاتلان ملت هستند که همانها از کشورهای غربی حمایت می شوند 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۵۵    ۱۳۹۴/۸/۲۷ کد خبر: 106448 منبع: پرینت

ده ها هزار نفر از مردم افغانستان برای عدالت خواهی به جاده ها ریختند و برای جنگ های افغانستان، سربریدن هایی که در کشور رخ داد، سقوط ولایت ها، میدان دادن به دشمن و صدها جنایت دیگری که در این حکومت رخ داد اعتراض کردند. اما آیا این فریادها و اعتراضات تغییری در سیاست حکومت افغانستان برای مبارزه با تروریسم می آورد؟ این اعتراض ها چه نتیجه ای به دنبال خواهد داشت؟

احمد سعیدی تحلیلگر مسایل سیاسی در برنامه «بازنگاه» گفت: عملی که گروه های تروریستی در زابل انجام داده اند در طول تاریخه بی سابقه است. نمرود، شداد و فرعون این ظلم ها را نکرده است. آن هم در عصری که اشرف غنی خود را دموکرات می داند، این اتفاق ها می افتد و وی هیچ کاری علیه آن انجام نمی دهد. حالا برای همه مردم مشخص شده است که این حکومت یک حکومت تروریست پرور است و خاینان آن بسیار بیشتر از افراد صادق آن هستند.

وی در خصوص تظاهرات مردم علیه حکومت می گوید: تظاهرات امروز از یک فرهنگ عالی و علمی برخوردار بود. متاسفانه در لحظات اخیر چماق به دستان ارگ به دستور ارگ نشینان صحنه را گلوله باران کردند و تعدادی زخمی شدند. با این گلوله باران بیش از پیش مشخص شد که اشرف غنی به هیچ عنوان دموکرات نیست و باور به دموکراسی ندارد. وی به اندیشه های قبیله ای و فاشیستی خود استوار است. مردم از صبح با لب های تشنه و گرسنه به خیابان ریخته بودند و از ارگ عدالت می خواستند ولی این رهبران مفسد خیره سرانه جوابی به مردم ندادند.

سعیدی ادامه داد: ما این تظاهرات را به اینجا ختم نمی کنیم. فردا و فرداهای دیگر در سراسر افغانستان ادامه خواهیم داد و تا زمانی که این رهبران مفسد از مردم عذرخواهی نکرده و خود را اصلاح نکنند و یا از حکومت کنار نروند، نمی نشینیم. در غیر این صورت اشرف غنی پاسخ این ظلم هایی که به مردم کرده و پاسخ فیرهایی که امروز برمردم کرده است را خواهد داد. مردم هم باید بدانند کسانی که خاموش می نشینند به خون شهدا خیانت می کنند. تظاهرات امروز مربوط به هیچ قوم خاصی نبود تظاهراتی ملی بود که همه اقوام در کنار هم مسالمت آمیز برپاخواسته بودند. جنایاتی که در این حکومت فاسد و در طول این شانزده ماه انجام شده است در طول تاریخ افغانستان بی سابقه بوده است. در حالی که رهبران به قرآن سوگند خورده بودند که برای مردم امنیت می آورند.

وی معتقد است مردم افغانستان، حالا و در طول تاریخ مسالمت آمیز و بدون اندیشه قومی زندگی کردند و در این تظاهرات نشان دادند و افزود: تظاهرات امروز نشان داد که مردم قومی فکر نمی کنند و از همه اقوام در این تظاهرات شرکت کرده بودند. این رهبران حکومت هستند که قومی فکر و عمل می کنند. متاسفانه در حکومت هر فردی از هر قومی که وجود دارد چه پشتون، چه هزاره و چه تاجیک خاین به قوم و ملت خود می باشند. دانش و محقق هزارهایی که در حکومت هستند، هیچ کاری برای گروگان های هزاره ای که سه ماه در بند بودند نکردند.

این تحلیلگر سیاسی رهبران حکومت را خادم مردم نمی داند بلکه مزدور کشورهای غربی می داند و می گوید: این حکومت حکومت افغانستانی نیست. این حکومت، حکومت آمریکا و جان کری است و دستهایش به خیانت آلوده است. بزرگترین مشاوران این حکومت دزدان و قاتلان ملت هستند که همانها از کشورهای غربی حمایت می شوند و در این اوضاع زنان و فرزندانشان در کشورهای غربی در بهترین حالت به سر می برند.

وی سران حکومت را همواره در پی فریب مردم می داند و می گوید: جای بسی تاسف است که حکومت توسط طالبان مردم کشی می کند. هفت نفر از مردم سربریده می شود و حکومت فردای آن اعلام می کند که ما هشت نفر از زندانی ها را آزاد کردیم. این چه سناریویی است که به راه انداخته اند؟ می خواهند مردم را با این کارها فریب دهند؟ شما که قدرت داشتید از ابتدا آنها را آزاد می کردید که سربریده نمی شدند.

سعیدی حکومت را پشتیان تروریست خوانده و افزود: این حکومت از پایه طرفدار تروریست است. در دانشگاه ننگرهار و جلال آباد بیرق ملی به آتش کشیده می شود، شعارهای موافق با داعش و طالب داده می شود اما هیچ کس از حکومت هیچ اقدامی علیه آنها انجام نمی دهد اما مردم با فرهنگی که امروز در کابل تجمع کردند و عدالت می خواستند گلوله باران می شوند. این کار، کاری جز جنایت است؟

وی معتقد است جامعه جهانی هم پشتیبان تروریست است و گفت: سربریدن هفت نفر در کشور، یک جنایت جنگی است. قاتلان باید در محکمه بین المللی محاکمه شوند اما حکومت افغانستان خاموش است و حتی از محکمه بین المللی تقاضایی برای این کار نکرده است. جدای از این همه نهادهای بین المللی و خارجی که ادعای تامین امنیت در افغانستان می کنند چرا خاموش هستند؟

سعیدی در خصوص عامل آشفتگی در کشور عنوان کرد: عامل تمام این بدبختی ها، سقوط ولایت ها، سربریدن ها، قتل ها، سنگسارها و بی عدالتی ها در کشور، حکومت است. این حکومت هرچه زودتر باید کنار برود. ما نه حکومت طالبان و داعش و نه حکومت اشرف غنی و عبدالله را می خواهیم. هیچ ظالمی نباید بر گرده های مردم حکومت کند.

وی در اخیر گفت: مردم افغانستان شانزده ماه، شکیبایی کردند و به این حکومت فرصت های متعددی دادند اما آنها جنایت های خود را هر روز گسترش دادند و بیشتر کردند. در طول تاریخ بشریت، در هیچ فرهنگ و کشوری پیش نیامده که سر زن، دختر و کودکی بریده شود و حکومت هم به آن نگاه کند و ناراضی نباشد و فقط سخنگوی خود را به یک شبکه تلویزیونی بفرستد و اظهار تاسف کند. مرگ بر چنین حکومتی باد!

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   احمدضیا مسعود نماینده فوق العاده رییس جمهور در امور حکومت داری خوب دو ونیم میلیون دالر و عبدالعلی محمد مشاور حقوقی رییس جمهور غنی هجده لک دالر در قرار داد ساخت شهرک هوشمند خلیل الله فیروزی رشوه دریافت کرده اند.
یک عضو مجلس نمایندگان گفت که در عقد قرارداد وزارت شهرسازی با خلیل فیروزی برای ساخت شهرک هوشمند، احمد ضیا مسعود مبلغ دو ونیم میلیون دالر و عبدالعلی محمدی هیجده لک دالر رشوه دریافت کرده اند.
به گفته این منبع، سید سعادت منصور نادری وزیر شهرسازی این موضوع را در یک صحبت خصوصی با یکی از اعضای مجلس نمایندگان گفته است.

>>>   احسن احسن

>>>   حکومت.بداست خودت هم حزب بادهستی اگرغنی کل مزدور.کدام چوکی برایت میداد حوبیسواد.آدم خوبی بود
قیوم.نورزای
ازایران

>>>   سلام بر سعیدی درود بر فریاد رسای تو ما در افغانستان آدمهای می خواهیم که غیر از خدا از هیچ کسی دیگر بیمی نداند و حرف حق را این چنین رسا و شیوا بیان می کند درود درود درود.

>>>   سلام و خسته نباشید به آقای سعیدی تحلیلگر مسائل سیاسی ملت افغانستان عزیز.مت هم با نظر شما موافقم مشکل ملت افغانستان،حکومت مفسد آن است.باید این حکومت کنار گذاشته شود وی حکومت صادقانه وکس که اهل عمل به حرف های باشد واز جز غربگرا نباشد.
با تشکر

>>>   در عنوان یک گروپ دیگری ان هم ساخت امریکاو پاکستان ست فراموش کردید (نه مجاهد )
ویس از المان

>>>   من نام پشتون ستان را براى کشورقبول دارم ولى نه ناله ستان زيرا افغان ناله وفرياد معنى مى دهد.
بلى .....بر چنین حکومتی باد!
نام نگين اش حذف باد!
ستان با پشتون وغير پشتون آباد باد
قلدران همه سرنگون باد
غنى غدار است
عين بازى خورده است بلاخره تو قدرت ندارى
عين اسعتفا دهد اگر گودى کوکى جان کرى نيستى

>>>   دوستان اقای غنی هیچ صلایتی ندارد هر قدر حنایت ،بی تفاوتی ،قتل ،چپاول ،بی ناموسی ،دردی و... ریاد باشد انون امتیاز می گیرد و این تظاهرات ملی مردمی که اقایان ارگ گروه اول تا پنجم همچو تصورش را هم نمی کرد به یاری و اتفاق همه افغان ها افتاد همه ارگ نیشینان به تکافو افتادن و موقف خویش را در خطر دیدند تصور همچو اتظارات را هم نداشتند چون که انها همه روزه تفرق بین اقوام را در بر نامه ریزی خویش دارند بعید می دانستند که انون تظاهرات انهم به همان عظمت همه افغان عاری از تعصبی قومی مذهی زبانی ارگ را به لرزه انداخت و انها برای ماست مالی خویش حرف های سر هم کردند و در خور مردم دادند و اقای محقیق انها را کوچه و بازاری خطاب و دیگران حرف های الکی زدند و شعله های ان تظاهرات به ذودی دامن انها را خواهندگرفت مردم از این همه بی عدالتی به ستوه امده اند نه کار نه معاش بیکاری دزدی چپاول ادم رباهی و... مردم را به جان رسیده اند ارگیان خالی شان نیست و عسل کیلویی نوش جان می کنند .

>>>   سیاست پاکستان ستیزی امرالله صالح منافع تاجیکان را در خطر انداخته به جای پاکستان ستیزی برای اتحاد تاجیکان باید کار کند.
پاکستان به خاطری انتحاری به اوغانستان میفرستد چونکه دولت فاشستی قبیله گرا خط مرزی کشور همسایه را به خاطر پشتون های آنطرف مرز قبول ندارد با وجودیکه صد بار رسمأ امضا گردیده و این مشکل تاجیکان نیست ادامه پاکستان ستیزی با عث کشته شدن رهبران تاجیکان و باعث بدبختی همه تاجیکان میشود..

>>>   آفرین بر مرد شجاع و با شهامت. آقای سعیدی باید رئیس حکومت شود.
جهاندیده

>>>   برخی از مقامات اروپایی از عربستان سعودی به دلیل عدم محکومیت داعش و مبارزه علیه ان انتقاد کردند و انرا حمایت عربستان سعودی از گروه دهشت افگن داعش خواندند

>>>   نه طالب، نه داعش، و نه اشرف غنی، (از خود اضافه میکنم و نه گلمرجان) فقط و فقط سعیدی صاحب!!!

>>>   اقای جهاندیده!
سعیدی صاحب خو نی، شاید همچهره شان یک وقت رییس ناحیه اول شاروالی بود تا صد افغانی هم میگرفت! حال اگر ان همچهره شان رییس حکومت شود حال این مملکت را تصور کنید!!!!

>>>   سعیدی صاحب!
نه طالب,نه داعش ونه غنی!
ّپس کی؟ داعش طالب و غنی مجاهد همه فرزندان اصیل امریکا اند! ازین قفس امریکا پریدن ممکن نیست! زیرا همه دولت به دست مزدوران امریکا است وامریکا کشور امپریالیستی است که مانند اژدها کشورهای چون کشورما را می بلعد!
من به ان مجاهدین صدا میکنم که کشور رابه دهن امریکا عربستان انګلیس و‍اکستان انداختید وخود هم به علف غنیمت چریدن ګرفتید!

>>>   مردم افغانستان چهار دوره حکومت هارا لمس کردیم که همه ان ازکشتن مردم لذت بردند دوره کمونستان که اقای سعیدی عضو اتشین ان بود بواسطه تانکهای غول پیکر وطیاره های روسی تمام افغا نستان را زیر وزبر ساخت دوره مجاهدین که تمام شهرهارا ویران وهستی دیرینه انهار اتاراج نمود ودوره طالبان که همه ازادی های مردم راغصب نمود ودوره های غربی ها که به دور ه چور وچپاول نیز شهرت دارند احساس میکنم که ازین دوره ها سیاست مداران مریض باقی مانده که هنوز خواهان احیای قدر ت هستند ولی بیخبر ازین که گروه های جدید نیز خواهان قدرت سیاسی در افغانستان هستند که سعیدی صاحب به انها نه گفته ولی نگفته که این کبوتربخت به شانه کدام بنیشینند که سعیدی وهم پیمانان شان را خوش سازند من میگویم که باعث ویرانی وخرابی افغانستان همین سیا ست مدان مریض وانحصار گر است که از طریق یکجا شدن نه بلکه ازطریق متفرق ساختن قدرت سیاسی واقتصادی خودرا به گونه حفظ میکنند درحالیکه 65% جوانان داریم که بدون تعصب قومی میتوانند افغانستارا ازین حالت برهانند پس اجازه دهید به این قشر رسالت مند ومداخله نکنید و نفاق افگنی ننمائید،یگانه راه نجات کشور وحدت اقوام است وانتقال قدرت به جوانان کشور است به خصوص دردورانتخاباتی اینده .

>>>   نــــــه اشــــــرار نـــــه داغــــَش نـــــه ع و غ نـــــه ســــتــــون پنجم نـــه گــــــــــــــــروه خـــــاکـــســـتری


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است