دیدار سر کنسول ایران در مزار شریف با والی بلخ
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۷    ۱۳۹۴/۸/۲۷ کد خبر: 106425 منبع: پرینت

سید هاشم بزرگ نیا، سر کنسول جدید جمهوری اسلامی ایران در مزار شریف با عطامحمد نور والی بلخ و رییس عمومی شورای اجرایی جمعیت اسلامی دیدار نمود.

والی بلخ ضمن استقبال از ماموریت جدید محترم بزرگ نیا، برای ایشان آرزوی موفقیت نمود و روی روابط دو کشور اشاره نمود و با قدردانی از مساعدت های جمهوری اسلامی ایران، بر گسترش همکاری و مساعدت آن کشور با افغانستان، بویژه ولایت بلخ تاکید ورزید.

محترم نور، بلخ را بستر مناسب برای رشد و توسعه تجارت خوانده، خواستار سرمایه گذاری تاجران ایرانی در بلخ شد و همچنین بر گسترش روابط بلخ و ایران تاکید ورزید. محترم نور خواهان توجه به بهبود وضعیت پناهجویان افغانستان در ایران گردید.

متقابلا سر کنسول جمهوری اسلامی ایران با قدردانی از دیدگاه های والی بلخ، بلخ را شهر امن و دستاوردهای آن را که در نتیجه مدیریت خوب در این ولایت بدست آمده است، چشمگیر خواند.

محترم بزرگ نیا، امنیت موجود در بلخ را یکی از بسترهای مناسب سرمایه گذاری خواند و اذعان داشت که برای جلب سرمایه گذاران ایرانی تلاش فراوان می کند. وی همچنین به گسترش روابط فرهنگی میان بلخ و ایران خوشبینی نشان داد و تاکید ورزید که برای این کار، زمینه ها را فراهم می کند.

در پایان دیدار تحایفی نیز میان دو طرف تبادله گردید.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است