دیدار سفیر چین با معاون دوم ریاست جمهوری
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۱    ۱۳۹۴/۸/۲۷ کد خبر: 106412 منبع: پرینت

سفیر چین مقیم کابل با سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری اسلامی افغانستان دیدار و در مورد موضوعات مورد علاقه گفتگو کرد.

معاون رییس جمهور در این دیدار ضمن گرامی داشت از شصتمین سالگرد روابط دو کشور و اظهار قدردانی از همکاری های چین در سال های گذشته گفت: مساله صلح و امنیت افغانستان تنها مساله افغانستان نیست بلکه به کل منطقه و کشورهای منطقه ارتباط دارد. وی افزود: کشور چین به عنون یکی از کشورهای مهم در این منطقه که بخشی از گروه های افراطی در آن کشور نیز حضور دارند و این که روابط خوبی با کشور پاکستان دارد، می تواند نقش مهم در حل بحران های منطقه به خصوص اعاده صلح و امنیت در افغانستان ایفا نماید.

محترم دانش همچنین با اشاره به موقعیت اقتصادی و تجاری کشور چین اظهار داشت: چین می تواند در بخش های مختلف اقتصادی افغانستان سهم بگیرد و صلح و امنیت زمانی به وجود می آید که رشد اقتصادی کشورها به صورت متوازن و همزمان حرکت کند. وی هم چنین گفت: مسوده یک توافقنامه امنیتی میان چین و افغانستان تدوین شده است که امیدوار هستیم به صورت جامع ترتیب شود و مسایل همکاری های قضایی و استرداد مجرمان را نیز در بر گیرد.

معاون رییس جمهور هم چنین به روابط فرهنگی و علمی میان دو کشور اشاره کرد و گفت: به دلیل روابط تاریخی و فرهنگی میان دو کشور علاقمندی زیاد در افغانستان نسبت به مسایل فرهنگی و تاریخی چین وجود دارد، امیدواریم که توجه جدی از سوی دو کشور در این زمینه صورت گیرد. وی تاکید کرد روابط کشور چین و افغانستان در سال های گذشته در سطح بسیار خوبی قرار داشته و امیدوار هستیم که این روابط بهتر و بیشتر از گذشته تداوم یابد.

در این دیدار هم چنین سفیر چین که به تازگی به این سمت گمارده شده است، ضمن دعوت معاون رییس جمهور برای سفر به چین، اظهار داشت: سیاست ها و پالیسی های کشور ما با آنچه که در افغانستان جریان دارد و با دیدگاه های رهبری حکومت وحدت ملی بسیار نزدیک است و تمام تلاش خود را به خرج خواهیم داد تا این روابط بیش از گذشته گسترش یابد. وی تأکید کرد: با توجه به روابطی که میان چین و پاکستان وجود دارد، در ماه های آینده اجلاسی در سطح وزرای خارجه کشورهای منطقه در اسلام آباد صورت خواهد گرفت که می تواند برای افغانستان بسیار مهم و تاثیرگذار باشد.

سفیر چین همچنین ضمن اعلام موافقت با تمام نظرات مطرح شده از سوی معاون رییس جمهور، تاکید کرد که در تمام زمینه های یاد شده تلاش مضاعف خواهد نمود.


کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است