ضبط 1500 کیلوگرم گوشت مرغ فاسد در کابل
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۹    ۱۳۹۴/۸/۲۶ کد خبر: 106349 منبع: پرینت

موظفان ریاست صحت حیوانی و وترنری وزارت زراعت آبیاری و مالداری در جریان کنترل و تفتیش از ذخیره گاه ها و مراکز فروش شهر کابل، بیش از 1500 کیلوگرم گوشت مرغ تاریخ گذشته را که از انبارهای شرکت حبیب حسام به دست آورده بودند از بین بردند.

این مقدار گوشت مرغ توسط هیات کنترل مدیریت عمومی قرنطینه و وترنری به تاریخ 24 عقرب سال روان حین تفتیش و کنترل از شرکت متذکره به دست آمده بود.

موظفان ریاست صحت حیوانی وزارت زراعت در جریان سال جاری، طی برنامه های مختلف تفتیش و کنترل از انبارهای شرکت های توریدی و بنادر کشور مقادیر زیاد تخم مرغ تاریخ گذشته، گوشت مرغ و مرغ های زنده مبتلا به بیماری های مختلف حیوانی را شناسایی و از بین برده اند.

در جریان سال جاری، این ریاست توانست 3 موتر تخم مرغ وارداتی تاریخ گذشته را در بندر و گمرک ولایت فراه و یک موتر تخم مرغ را در ولایت قندهار که مجموعا حاوی 360 هزار تخم مرغ تاریخ گذشته و بی کیفیت می شود شناسایی و از بین ببرد. همچنان یک موتر تخم مرغ بی کیفیت را در ولایت فاریاب شناسایی و پیش از طی مراحل گمرکی به کشور تولید کننده، ایران مسترد شده که بعد در آن سوی مرز اسلام قلعه توسط مسوولان ایرانی از بین برده شد.

در یک حرکت دیگر در جریان همین سال 900 قطعه مرغ ایرانی در ولایت نیمروز که مشکوک به مثاب بودن به آنفلوانزای مرغی بود از بین برده شد.

به سلسله همین فعالیت ها موظفان این ریاست 77 قلم ادویه حیوانی بی کیفیت، تایخ گذشته و تقلبی که به صورت غیر قانونی وارد کشور شده است را در بازارهای کابل شناسایی و ضبط نموده است.

این مواد با تفاهم با اداره حفظ محیط زیست و شهرداری کابل در یک ساحه مطمین حریق خواهد شد.

وزارت زراعت آبیاری و مالداری از هموطنان عزیز تقاضا دارد تا هنگام خرید محصولات خوراکی به ویژه گوشت، محصولات لبنی و دیگر نیازمندی های خود به تاریخ تولید و انقضای این محصولات دقت کنند و از خریداری مواد تاریخ گذشته و بدون تاریخ، خودداری نمایند.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   شرکت های که بخاطر نفع خودشان صحت مردم را در نظر ندارند ودست بکاری غیر قانونی میزنند مانند شرکت حسام نه تنها که گوشت وتخم تاریخ شان ازبین برده میشود باید جریمه های کلان نقدی هم از اوشان گرفته شود ودر صورت تکرار باید بر علاوه مصادره واز بین بردن اموال خوراکی شان وچریمه های کلان باید جواز فعالیت چنین شرکت های سود جوی غیر قانوی هم گرفته شود وتحقیق ومحکمه هم شوند چون اکثر مردم ما بی سواد اند تاریخ ولید وانقضا را چگونه بفهمند شرکت های ظالم وارد کنند باید خدا را در نظر گرفته به صحت هموطن شان بازی نکنند .
سید باسط هاشمی

>>>   حالا تاجرا را دستگير وجريمه وبندى كنيد تا يادش باشد اين كار نكنند خانه ظالم خراب است در وطن كه مردم بچى مشكل پيسه پيدا ميكنند اين خانه خراب ها چيزى هاى مردار را ميفروشند ٠


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است