افتتاح مکتب پسرانه، ویژه اتباع خارجی در ایران
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۲    ۱۳۹۴/۸/۲۶ کد خبر: 106346 منبع: پرینت

مکتب 12 صنفی پسرانه بعثت، ویژه اتباع خارجی در کرمان، ایران به بهره برداری رسید.

علی زنگی آبادی رییس معارف ایران حین افتتاح تعمیر مکتب مذکور گفت: این مکتب در ساحه 2 هزار و 700 متر مربع مساحت با امکاناتی مانند آزمایشگاه، کتابخانه و کلاس های مجهز با کامپیوتر، طی مدت شش ماه احداث شده است.

به نقل از وزارت مهاجران، وی افزود: هزینه احداث این مکتب 10 میلیارد و 800 میلیون ریال از کمک های دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان و اداره کل امور اتباع و مهاجران خارجی کرمان، تامین شده است.

وی بیان کرد: اکنون 456 دانش آموز در این مکتب کرمان مشغول به تحصیل هستند که حدود یک سوم این تعداد را اتباع افغانستانی تشکیل می دهند.

جوزپه دی کارو مسوول دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان کرمان، مدیرکل معارف کرمان و مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی کرمان حین افتتاح تعمیر مذکور حضور داشتند.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   بسیار مقبول است و امید است ساخت این مکاتب ادامه داشته شود

>>>   من یکی از مهاجرین افغانی مقیم ایران این اقدام نیک و خدا پسندانه را که از طرف آموزش وپرورش جهموري اسلامی ایران و دفتر کمیساریای سازمان ملل متحد رااندازي شده تقدیر و قابل قدر است تحسین میکنم اما بنده بیست سال است درداخل ایران زندگی میکنم و همینجا درسال1381. ازدواج کردم خانمم ایرانی است. حاصل این ازدواج دو بچه دارم من خیلی تلاش کردم که فرزندانم را شامل مدرسه کنم موفق نشدم من زمانی آغاز حکومت مجاهدین که در گیر جنگ داخلی بودن به ایران مهاجرت کرده بود م مدرک نداشتم همین بی مدارکی سبب شد که بچه های من به مدرسه نروند درآمد ماهانه من در حد یک کار گر معمولی است من نمی توانستم دنبال مدرک و یا پاسپورت بروم بعد از آن که موفق نشدم به مدرسه خانگی مراجعه کردم چون ماهانه پول زیاد میخواست بعد از دو سه ماه ترک کرد یم

>>>   خوب چه عجب ذره ای از پول کمیساریا صرف خود افغانی ها شد. بقیه پولها کجاست؟

>>>   همه کشورها در فکر بیرون کردن پناهندگان خارجی هستند حکومت اسلامی ایران هر روز در حال تثبیت بیشتر این بیگانگان. امید است با اقدام قاطع پاکستان فشار بیشتری بر اسلامیست ها فراهم شود بلکه دست از این سیاست های ضد منافع ملی ایرانیان بردارند.

>>>   این مکتب برای مهاجران افغانستانی است یا ایرانی ها به نظرم یک سوم از دانش آموزان بسیار کم است؟؟؟؟؟

>>>   بقیه پولها؟؟
یا واقعا ساده ایی یا خودتو زدی به سادگی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است