سفارت افغانستان در اوکراین مرکز فساد و عیاشی
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۲    ۱۳۹۴/۸/۲۴ کد خبر: 106224 منبع: پرینت

بعد از 7 سال از اروپا به اوکراین که در انجا تحصیل کرده بودم سفر کردم.
با یکی از دوستان قدیمی وعده گذاشتم تا شام روز دوم عید به خانه اش به میهمانی بروم.
نزدیک شام شد دوستم که هزاره است برایم زنگ زد که سفیر ما را به سفارت دعوت کرده بیا که به سفارت برویم ساعتت تیر می شود. منهم قبول کردم ساعت 8 شام به سفارت رسیدیم. ما را از راه عقبی سفارت به داخل بردند و فورا دوستم به شخصی مرا معرفی کرد و گفت که آقای مامدی سفیر صاحب است.

چهره سفیر برایم بسیار اشنا بود فورا شناختمش. این همان شخصی بود که در سال 2004 قونسل سفارت بود و در مقابل 2000 دالر رشوت بر این مکتوب ترک تبعیت افغانستان را داده بود. اما حالا کله و تنه وی دوبرابر سابق شده بود. من به رخ نیاوردم و اوهم مرا نشناخت.

بعد از معرفی ما را به جای خاصی که اب فواره می کرد و پر از گل ها بود به نشستن دعوت کرد. حاضران که تعدادشان به حدوه 10 نفر می رسید همه هموطنای هزاره بودند میز قبلا ترتیب شده بود و فقط چند تا دختر مقبول اوکراینی برای ما شراب را سرویس کردند.

هنوز غذا خوردن را تا نیم نرسانده بودیم که ساز شروع شد البته ساز وطنی توسط هموطنان خود ما و به دنبال آن بازهم سه دختران اوکرایینی نیمه برهنه در موزیک سبک عربی به رقص پرداختند و این بزم شراب و کباب و رقص تا نیمه های شب دوام کرد.

محترم سفیر که نمی خواهم بگویم سفیر افغانستان او هم غرق در نشه بود در همان حالت بیاد هموطنان خود افتادم که انها در چه حال اند و این حاکمان قدرت در چه فکر.

در این حالت در حالیکه صدای موسیقی گوش هایم را اذیت می کرد بدون خداحافظی از سفارت تنها بیرون شدم و دیگر چشم هایم مامدی و دیگران را نمی دید.
در نزد خود گفتم این است سفارت دولت اسلامی. این است سفیر دولت اسلامی!

با عرض احترامات
انجنیر م . گ

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   خوب آنها عیش و نوش میکردند و تو باید به آواز بلند گریان میکردی که شب شان خراب میشد.

>>>   خانه از پای بست ویران است

>>>   صادقی جنرال قنسل افغانستان مقیم در شهر جده صعودی یک شخص مفسد است ، در مقابل 5000 ریال پاسپورت افغانی به اتباع پاکستانی توزیع میکند.
حاجی رجب از جده

>>>   سلام عرض ادب دارم خدمت تان ؛
من فکر میکنم که نه تنها در اکراین بلکه در تمام سفارت خانه های افغانیستان فساد مالی و فساد اخلاقی داد میزنه ؛
و ازکه گلایه کنیم دولت ماهم عاری از فساد نیست حتا بیش ازحد معمول اونم در تمام ارگانهای دولتی و مقامات بلند پایه "
من خودم در ایران زندگی میکنم و انجا متاسفانه من فکر میکنم یکی از فاسید ترین سفارت خانه دنیا باشد این خاینین به جای که به مشکلات مردم رسیدگی کند متاسفانه به خوش گزرانی خود شان میپردازه و هیچ وجه مشکلات مردم برایشان مهیم نیست ساعت نه الاه ده سرکار شان تشریف میاره البته اونم معمور رتبه پایین شان نه رییس معاوین جناب رییس خیلی لطف کنه ساعت 11 سرکار بیایه و ساعت یک دوباره برمیگرده عالی جناب میورد به دنبال عیش نوش زندگی شان و دولت بی کفایت هم نمیپرسه که آیا شما سرکار میروید یا خیر تمام سفارت خانه های کشورهای دیگه با تمام توان خود کوشیش میکنه که راه حل پیدا کنه برای کشور خودش و یک سفارت برای کشف اطلاعات و استخبارات یک کشور به شمار میرور اما انجا بر عکس این قضیه عمل میکنه متاسفانه "
باتشکر عباس رحیمی . باشنده تهران

>>>   خوب است که ع و غ این گزارش ریالستیک را مطالعه فرمایند/.

>>>   با درود وسلام خدمت همه ازادی خواهان وآزاد اندیشان .جناب انجیر م.گ حرفای جنابعالی آنقدر کودکانه است که اصلا نیازی به تبصره ویا استدلال دیگر ندارد.مگر این حرفا را که به عنوان خبر یاد کردی خودت باور کنی .دوست عزیز ما در عصری زندگی میکنیم که کم یا بیش مردم میفهمد که راست چیه ودروغ چیست.؟یک مثال ساده به شما بگم در این عصر وزمان تا از کسی خوب شناخت نداشته باشی اورا به محفل عمومی دعوت نمیکنی ،جه رسد به یک محفل خصوصی که خودت شرح دادی.این حرف شما دوحالت دارد.یک یا دروغ است وزاییده افکار بیمارت ودوم اینکه خودت از هم پیاله قدیمی این محفل هستی که دوستت شناخت کامل وکافی از عادت وروحیه ات داشته.در واقع دستت در همان کاسه بوده.حالا به نظر جناب شما کدام کار جرم است وگناه دارد.اصل مجلس عیاشی ،وشراب خواری وبی بندباری یا اینکه چون مجلس هزاره بوده؟اگر منظورت بی بندوباری وعیاشی است که خودت هم شریک دزدی ورفیق قافله.واما اگر منظورت آینه که چرا هزاره ها این کار را کرده من هم با تو موافقم.اینا که اصلا حق زندگی را ندارد چرا باید این کار را بکند؟؟واما سخنی با مدیر محترم شبکه اطلاع رسانی افغانستان.سایت شما یکی از بهترین های روز افغانستان است .قابل قدر واعتبار.جامع ملی وپر مخاطب.حقیقتا انتظار میرود در انتخاب اخبار وگزارشات حتی خبری که جنبه ظنز ویا شایعه را دارد ،دقت بیشتری به عمل آورید.به شعور بیننده !خواننده ومراجعه کننده احترام بگذارید.انصافا با نشر این خبر چه چیزی را میخواستید ثابت کنید؟
وسلام
.

>>>   با بد ګهر میامیز تا بد ګهر نګردی «««« ابیکه در شراب است حکم شراب دارد شخصی که این مقاله را نوشتی خودت هم شریک جرم استی اول اینکه کشور را تر کرده به اروپا معیشت میکردی و از اینکه برایت خسته کن شده بود به اوکراین رفتی که منبع فساد اخلاقی در اسیا است تا باشد که یک عیدت دو عید شود و حالا به هم قطاران خود انګشت انتقاد میګیری و غافل از انکه چهار انګشت دیګرت بطرف خودت اشاره داره . خلاصه اینکه انتقاد پزیری را و اصلاح را از خود شروع کنید.
وسلام کاکر از کابل

>>>   چه گپای که نشنویم؟

>>>   دروغ است ، کارش نکرده حالا تخریب میکند
( ج)

>>>   واقعا بد بخت ترین سفیر یا مستار . عابد نجیب که خود اش را مستشارسفارت افغانستان دربرلین میداند، دیگران میگویند ، که او کار مند محلی و یا رانده سفیر اقای حمید صدیق می باشد . شاید در سفارت میگویند روزیکه خانتم رالا غنی به برلین آمده بود ، او خود بدامان این خانم انداخته و زاری میکرد که به او اجازه بدهند دو سال دیگر در برلین بماند . این صحنه جالت آور برای مهمانان هم خنده دار و هم تآسف کننده بود . آقای نجیب خان یک زندگی شرافتمندانه بهتر از سفیر و قونسلی باشد ، که با گریه و زاری به دست اید . از این بیشتر نام استاد خلیلی را خار و ذلیل نساز .

>>>   در كانادا ترانه پارشهري همراهي يك كارمند محلي كه زن و اولاد هايش در پاكستان است . همين كارمند محلي با موصوفه يگان خوشگذراني ميكند .

>>>   هرجايی که افغان ملتی باشد مثل لطیف بهاند که خود را اکادمیسن معرفی میکند در صورتیکه الف در جگرش نیست ب در قانقورتکش همین حالت روان خواهد بود چون او را در سفارت مسکو هم دیده بودند که هر روز در اطاق آتشه کلتوری یک دختر تازه نفس میبود و فحشا و گندش را همه ميدانستند و اینکه افغان ملت و واسطه اش خرم بود کسی چیزی برایش گفته نمیتوانست از ترس و جالب اینک معاش این فاحشه هارا از پول مدد معاش محصلین ميگرفت، اگر محصل بیچاره ميگفت نظر به کدام قانون و لایحه میگیری ميگفت خفه شو اگر نه به پوهنتون نامه روان میکنم که اخراجت کنند.

>>>   هرجايی که افغان ملتی باشد مثل لطیف بهاند که خود را اکادمیسن معرفی میکند در صورتیکه الف در جگرش نیست ب در قانقورتکش همین حالت روان خواهد بود چون او را در سفارت مسکو هم دیده بودند که هر روز در اطاق آتشه کلتوری یک دختر تازه نفس میبود و فحشا و گندش را همه ميدانستند و اینکه افغان ملت و واسطه اش خرم بود کسی چیزی برایش گفته نمیتوانست از ترس و جالب اینک معاش این فاحشه هارا از پول مدد معاش محصلین ميگرفت، اگر محصل بیچاره ميگفت نظر به کدام قانون و لایحه میگیری ميگفت خفه شو اگر نه به پوهنتون نامه روان میکنم که اخراجت کنند.

>>>   مساله سفارت اوکراین در جمع رسانه ها توسط وکیل صاحب پکتیا زازی مطرح شد و تلویزیون شمشماد نیز آن را پخش کرد و در خبر نامه امروز و رسمی وزارت خارجه در خبر دوم بخش پشتو انعکاس یافت ، دیده شود که وزیر صاحب رهبر پسر رهبر در برابر فساد و قاچاق انسان سفیرش در اوکراین چه می کند!!>>؟؟

>>>   داستان بو دار است،چندبار تکرار کرده که هزاره بودند،هزاره بودند

>>>   چه بدبختی است در این وزارت از روزیکه ایماق و سیار در این پست ها امده اند کسی و ریس دفتر دیگر هیچ کسی خیر ندید لعنت به این مافیای وزارت که هیچ گم شدنی ندارد و معین ها یک فضول خانه درست کرده اند و از هرگونه استثمار کار میگیرند ..
جناب وزیر در کجا استی کمی در مورد مامورین وزارت هم فکر کن ...!

>>>   بهترین گزینه داکتر بهاند است تا در اوکراین سفیر شود جنگ وصلح تولستوی را در 4 جلد (2300) صفحه ترجمه کرده است. بهین صاحب خوب است که عوض حیدر به وارسا برود.

>>>   محمدی که سفیر افغانستان در اوکراین است. از جمله مفسدین سرشناس وزرات امور خارجه بود. زمانیکه او رئیس کدرو پرسونل شد، جز شراب خوری ، دختر بازی وکاری دیگری نداشت. وخودش می گفت که اوکراین می روم بخاطر که در آنجا همه شراب نشه آوردارد وهمه دختر های دو رگه که بسیار زیبا هستند. شما فکر کنید که زمانی که پدر دزد باشد ، اولادهای اوهم دزد می شود. سفیر ی که جز عیاشی ورزالت چیزی دیگر ندارد با ید سفارت با به فاحشه خانه تبدیل کند.
سفیر افغانستان در ترکمنستان از محمدی کرده بدتر است او هم دزد است وهم شرابی دختر باز ، در هر ماه یک سکرتر ویک آشپیر در اقامت گاه برای خود استخدام می کند. وزمانیکه از آن ها سیر شد آنها را منفک می کند و دختر دیگری را استخدام می نماید. افسوس که نه دولت داریم ونه وزارت خارجه که این مفسیدین نامسلمان را برکنار کنند.

>>>   در صورتی که داکتر اشرف غنی رئیس جمهور کشور می تواند وظیفه یک نفر دانشمند ومشاور حقوقی اش یعنی داکتر عبد العلی را به تعلیق دراورد، وزارت خارجه نیز می تواند، در روشنایی اسناد ازجمله اینکه سفیر نمی تواند خویشاوند خود را در سفارت مقرر کند که این آقای محمدی در اوکراین پسر خود را دریور و خیشنه اش را خدمه مقررکرد و باز او را به اروپا قاچاق کرد، این اسناد خودش جرم را نشان می دهد ، اما چرا کسی پرسان نمی کند . کسی که مظلوم است مثل آقای شهاب از غور و به زبان هم بلد است و هم به اداره و از زمان داکتر صاحب نجیب دپلومات است کسی به او توجه نمی کند. چرا یک نفر غوراتی سفیر نشود؟؟؟!!

>>>   لطیف بهاندجنگ وصلح راازمتن فارسی ایرانی به پشتو ترجمه نموده است ونه ازمتن روسی.سواد روسی اش همانند دکترای تقلبی اش میباشد (سنداسپرانتوری روسیه رابه غلط درکشور مادوکتورا میگویند درحالیکه سند دوکتورانتور روسی معادل دوکتورا است) درمسکواتشه فرهنگی بود وبارشوت گرفتن افرادرا ازسرکوچه محصل می ساخت. بعدبوسیله خاین ملی زلمی هیوادمل به وزارت خارجه رفت ومستشارشد.او اصلا یک خانه درکویته پاکستان ویکی درهالندبرای دوخانواده اش خریده است.
بااحترام محمد قاسم توکلی

>>>   وزارت خارجه برای پایان دادن به این بدبختی ها سفارت خود را در اوکراین مسدود می کند و از داکتر لطیف بهاند خواسته است و صلاحیت داده است تا اوراق و اسناد سفارت را به مسکو انتقال دهد و برای محمدی سفیر متهم به فساد، پاسپورت عادی صادر کند و پاسپورت سیاسی اش را باطل کند

>>>   او ک هنوز سرگینت دراوکراین خشک نشده که باز به رزالت علیه سفیر صایب شروع کدی.پیش رویش خو میثل کوچوک گپ زده نمیتانی.

>>>   آقای محمدی هر باری که تبصره های افغان پیپر را می خواند ، چهار یا پنج خبر جهانی را در فیس بوک خود آنلاین می کند که گویا آرام آرامی است . اما از نگاه روانی او می خواهد به اینگونه اعصاب خود را آرام کند و با خواندن هر تبصره ، خبرهای متعدد را در فیس بوک خود بگذارد تا دیگران را به آن طرف بکشاند، مگر نه ؛ خود را چال می زند. گمان می کند که سواری های میرویس میدان است که در موتر تونیس خود به ایستگاه آخر می رساند و از دنیا خبر ندارند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است