افتتاح مرکز آموزش های عملی و تولیدی زنان
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۳    ۱۳۹۴/۸/۲۴ کد خبر: 106208 منبع: پرینت

مرکز آموزش های عملی و تولیدی زنان با حضور بی بی گل رولا غنی بانوی نخست کشور، محترم میر امان الدین حیدری سرپرست و معاون امور زراعت و مالداری وزارت زراعت، آبیاری و مالدرای، فوزیه حبیبی معاون مالی و اداری وزارت زنان، جوسلن میسن معاون ارشد اداره انکشافی سازمان ملل متحد در افغانستان، تعدادی از روسا و کارمندان وزارت زراعت و زنان زراعت پیشه و صنعت کار، طی محفلی افتتاح گردید.

در این محفل سرپرست و زارت زراعت، از فعالیت های این مرکز یاد آوری نمود و گفت: مرکزیاد شده برای ارتقای ظرفیت زنان در بخش پروسس محصولات زراعتی، بازاریابی و آموزش زنان فعالیت نموده و درکنار دیگر امتیازات، فرصت های متعددی را برای زنان روستایی فراهم می سازد.

در حال حاضر 100 تن از زنان در پایتخت کشور در این مرکز مصروف آموزش می شوند و بزودی مراکز مشابه در ولایت های دیگر افغانستان نیز ایجاد می گردد.

بی بی گل رولا غنی بانوی اول کشور یکی دیگر از سخنرانان این محفل بود که در بخش از سخنان خود از نقش زنان در ایجاد بازار بزرگ تجارتی راه ابریشم یاد آوری نمود و روی احیای دوباره راه بزرگ تجارتی و تقویت زنان در کشور تاکیده کرد. وی همچنان بیان داشت که در حال حاضر افغانستان به خودکفایی اقتصادی و زراعتی نرسیده و اگر ما به این دو مساله مهم توجه نماییم می توانیم به بسیاری از مشکلات خویش فایق آییم.

معاون وزارت زنان و معاون اداره انکشافی سازمان ملل متحد در افغانستان نیز به نوبه خود از نقش ارزنده زنان در زراعت و اقتصاد کشور یاد آوری نموده و آن را ارزنده و مهم خواندند.

پایان این محفل توام با گشایش نمایشگاه صنایع دستی و تولیدات زراعتی زنان دهقان و صنعت کار افغانستان بود. در این نمایشگاه محصولات زراعتی پروسس شده توسط خانم ها و صنایع دستی که محصول کار زنان افغانستان است به نمایش گذاشته شد و حاضران محفل از آن بازدید نمودند.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   باید امکان قرضه و ذخیرگاهها و نیز بازارچه های محلی را برای محصولات زنان سراسر کشور فراهم کنند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است