سفير آلمان: پناهجویان با احتیاط اخراج می شوند
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۷    ۱۳۹۴/۸/۲۳ کد خبر: 106115 منبع: پرینت

سفير آلمان در کابل می گويد: از آغاز سال روان میلادی تاکنون، 83 هزار شهروند افغانستان، در آلمان درخواست پناهندگی داده اند که 43 درصد آنها پذیرفته شده اند.

اين مطلب در خبرنامه اى ذکر شده است که از دفتر مطبوعاتی وزارت خارجه به دسترس رسانه ها قرار گرفت. در اعلاميه آمده است که صلاح الدين ربانى وزير خارجه با مارکوس پوتسل سفیر جمهوری فدرال آلمان مقیم کابل گفتگو کرد.

در اين نشست، پوتسل گفت: از آغاز سال روان میلادی تا پایان ماه اکتبر، 83 هزار شهروند افغانستان در جمهوری فدرال آلمان درخواست پناهندگی داده اند.

وى افزود: از این میان 43 درصد آنها پذیرفته شده و از میان 57 درصد دیگری که تا کنون در مورد شان تصمیم گرفته نشده است، تنها 7 تن شان به افغانستان برگردانده شده اند.

پوتسل در ادامه اظهارات اش افزود: محاکمی که فیصله برگرداندن پناهندگان را به کشورهای مبداء می کنند، در این مورد با احتیاط و با در نظرداشت وضعیت افغانستان تصمیم خواهند گرفت.

همچنان صلاح الدین ربانی وزیر خارجه در اين ديدار گفت: از دید افغانستان مشکل پناهندگان، مشکل دوطرفه افغانستان و آلمان است و باید هردو کشور، راه حل مشترک برای آن جستجو کنند.

ربانی در مورد طرح وزارت خارجه افغانستان برای حل مشکل کنونی پناهندگان افغانستان در آلمان، به سفیر این کشور گفت: افغانستان می خواهد همراه با جمهوری آلمان و کمیساریای عالی ملل متحد در امور پناهندگان، روی یک طرح جامع کار کند.

وزیر امورخارجه کشور، در ادامه تاکید کرد که افغانستان از دولت آلمان می خواهد تا در بررسی پرونده های پناهندگان این کشور، همانگونه که کنوانسیون 1951 در امور پناهندگان و قوانین داخلی اش را در نظر می گیرد، به وضعیت کنونی امنیتی برخی نقاط کشور و فصل سرمای پیش رو نیز توجه کرده و با نگاه سخاوتمندانه با آنها برخورد شود.

قرار است وزیر خارجه کشور، با وزیر خارجه آلمان در این مورد گفتگوی تليفونی نيز انجام دهد.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   از زور کاکا است که انگور در تاکهاست!!!
بعد از اینکه اشرف غنی احمدزی گفته هاوتصمیم های وزیرمهاجرین را درمورد مهاجرین دیپورتی افغانستانی رد کرد ووزیر خویش را نهایت ذلیل و بی آبرو وبی عزت ساخت ، مثلی که داکتر عبدالله وکابینه را درفیصلهٔ قطعی توزیع تذکره های الکترونیک ، وهمچنان وزیر داخله را در مورد عدم پرداخت منسوبین ادارهٔ توزیع تذکرهٔ الکترونیک ، توزیع پاسپورت ، نپذیرفتن افراد کارکن درپست های وزارت داخله و ده ها قضیهٔ مهم ملی دیگر، گوش ندادن به صدای پارلمان ونپذیرفتن مصوبات آن ـ این مراجع واشخاص را چنان بی عزت وناتوان ساخته که موجودیت همهٔ شان فقط نمایشی بوده ودیکتاتور زمان یکه تاز تصمیم گرفته وهرآنچه دلش خواست میکند، حالا این چرخش کشور آلمان در قبال مهاجرین افغانستانی نتیجهٔ سفر رولا غنی جاسوس معلوم الحال اسرائیل وامریکا به آلمان بوده که موصوفه کار وزرای امور خارجه وامور مهاجرین را اجرا میکند و برداشت میشود که کشورهای غربی به وزرای گروپ داکتر عبدالله بنا به سفارش آقای اشرف غنی احمدزی اعتنائی ننموده وبه نماینده گی از هر وزارت خانه خانمش ، پسرش ، دخترش ، ۰۰۰ در داخل وخارج افغانستان کار های خویش را اجرا نموده وپلان های خویش راتطبیق میکنند۰
پس پیشنهاد به وزرای خارجه ، داخله ، امور مهاجرین ، مخابرات ، ۰۰۰ اینست که خودرا بیشتر زحمت ندهید ، شما ۱۰۰٪ یک ملی سرخک هستید ، شرافتمندانه استعفأ بدهید و کنج خانه به شما عزت است وچنین وزارت بی صلاحیت ذلت !!!
کابلی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است