با شکوه ترین تظاهرات تاریخ
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۷    ۱۳۹۴/۸/۲۱ کد خبر: 106052 منبع: پرینت

امروز یک حماسه ملی خلق شد. امروز مدنی ترین و اخلاقی ترین اعتراض تاریخ افغانستان ثبت تاریخ سیاسی ما شد. امروز زن و مرد برای پرپر شدن گلوی بریده تبسم، شکریه مظلوم و سربلند داد خواهی کردند.

پولیس، نیروهای امنیت و اردوی ملی کشور هماهنگی و همکاری بسیار درخشنده ای کردند. رفتاری بشکوه و حرفه و انسانی، مردم سخن شان را به مدنی ترین حالت بیان کردند اما حاکمیت با پروریی و تکبر برخورد کردند. نه غنی و نه عبدالله هیچ کدام برای پاسخگویی حاضر نشدند. هیچ کدام حرمت شهیدان را پاس نداشتند.

به عکس زبان قانون و مدنیت مردم ما را با گلوله دادند. این گلوله از تفنگ های پی پی اس( گارد ریاست جمهوری) به سوی مردم شلیک شد!

حتی وقتی ریس جمهور خطاب به مردم افغانستان سخن گفت هیچ اشاره به اعتراضات امروز مردم ما نکردند.

مطالبات مردم ما هم چنان در شعاع قانون و مقاومت مدنی بلند است. این راه راه آزادی و حمایت از حقوق مردم ما است. این راه دموکراسی و انسانی سازی سیاست در این کشور استبداد زده است. این راه راه مردم و دموکراسی نوپای مردم افغانستان است.

این راه پر رو باد!


عارف رحمانی


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   تظاهرات مدنی و ملی دیروز، یک مساءله را با وضاحت تمام روشن کرد و آن اینکه مردم عام افغانستان، به هر قوم و تباری که منسوب باشند ، باهم برادر و برابر اند و در غم و شادی یکدیگر، خود را شریک میدانند. اما ... اما اگر عارف های رحمانی، اسماعیل های یون، امرالله های صالح، لطیف های پدرام ، نقیب الله های فایق و هم قماشان آنها این ملت را به حال خود شان بگذارند و با سخنان مغرضانهء خود ، از احساسات و عواطف پاک مردم، به نفع شخصی خود، سوء استفاده نکنند!

>>>   اقای عارف رحمانی شما وکلای غزنی مسول درجه یک این حادثه غم انگیز هستید که سر تقسیم با هم جور نمی اید وطوریکه دیده میشود همیشه عالی جناب در جهت شمال قرار میگیرید وحرف های خوب میزنید ولی عمل تان باحرف های تان مطابقت نداشته حرف های تان عوام فریبانه واستفاده جویانه است کشمکش شماوکلا باعثشده که پولیس محلی در ولسوالی های غزنی تشکیل نگردد در حالیکه هم تجهیزات از جانب وزیر داخله اماده شده وبه غزنی همرای خودش برده شده است که موجود است اگر پولیس محلی وجود میداشت ممکن چنین حادثه دلخراش رخ نمی داد .

>>>   راستی که این حرکت مردمی ما درتاریخ مبارزات سیاسی کشورماست من حرکات مدنی,تظاهرات وراه پیماهی های زیادی را از سال های 1347 ,48,الی سال های 1351 را با اشتراک همه جریان های سیاسی در شهر کابل وپارک زرنگار دیدم واین اعتراض واقعا بی پیشینه میباشد .افتخار بر ملت باشهامت وغرور آفرین ما.زنده باد ملت کبیر ما.
احترام داکتر عبید نجرابی.

>>>   بـــا شـــــــــــــکـوه تـرین مردم به نظــــــــــــر مـحـقـق بد ترین اســـــــــــت


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است