اعتراض کشورها به وضعیت حقوق بشر در استرالیا
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۱۷    ۱۳۹۴/۸/۱۹ کد خبر: 105942 منبع: پرینت

110 کشور جهان وضعیت حقوق بشر در استرالیا را به پرسش گرفتند و 300 پیشنهاد را برای بهبود حقوق انسان ها، بویژه بومیان استرالیایی و پناهجویان خارجی در آن کشور پیشنهاد کردند.

روزنامه گاردین نوشت، به دلیل شمار کشورهایی که برای سخنرانی درباره وضعیت حقوق بشر در استرالیا متقاضی شده بودند، به نماینده هر کشور 65 ثانیه فرصت داده شد تا موضوع های مورد نظر خود را به صورت فهرست وار بیان کند.
بیشترین نگرانی ها درباره وضعیت پناهجویان در استرالیا مطرح شد.

اندونزی از استرالیا خواست تا «تضمین کند که موضوع پناهندگان و پناهجویان، مطابق با اصول بالی و مقررات حقوق بشری در استرالیا حل و فصل شود.»
هند خواستار آن شد که استرالیا قوانین بازداشت اجباری خود را بازنگری کند و مطمئن شود که پناهجویان به کشوری بازگردانده نمی شوند که در آن پیگرد خواهند شد.

ترکیه نیز گفت کانبرا باید فورا اخراج پناهجویان به کشور سوم را متوقف کند.
بسیاری از کشورها خواستار توجه استرالیا به وضعیت بهداشت، آموزش، مسکن و اشتغال بومیان در این کشور شدند و نمایندگان ایرلند، نروژ، دانمارک، کانادا، اروگوئه، کنیا و پاراگوئه نیز به حضور چشمگیر بومیان به عنوان متهم در دادگاه های استرالیا اشاره کردند.

شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو در حال بررسی اوضاع استرالیا و شماری دیگر از کشورها است.
روز دوشنبه و پس از کشته شدن یک پناهجو که تلاش کرده بود از اردوگاه پناهندگان استرالیا در جزیره کریسمس فرار کند، شورش و ناآرامی این اردوگاه را فرا گرفت و نیروهای پولیس با پناهجویان درگیر شدند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است