جوان هموطن، نماینده انگلیس در پارلمان (عکس)
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۱۰    ۱۳۹۴/۸/۱۹ کد خبر: 105920 منبع: پرینت

یک جوان افغانستانی، در پارلمان اتحادیه اروپا از انگلیس نمایندگی می کند.

شکر الله لودین یکی از شهروندان افغانستانی مقیم لندن، از انگلیس به عنوان نماینده این کشور در پارلمان اتحادیه اروپا انتخاب شد.

وی باشنده اصلی ولایت ننگرهار است و 13 سال پیش از امروز به عنوان یک پناهنده عازم انگلیس شده بود اما حالا از این کشور در پارلمان انتحادیه اروپا نمایندگی می کند.

لودین که 19 سال عمر دارد، پیش از این سفیر امن حزب کارگر این کشور نیز بود و در حال حاضر در بخش سیاست بین المللی تحصیل می نماید.

قاری زاده

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201511/201511100943332188.jpg


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   خیلی خوب موفق باشد ، اگر در این وطن میبود حالا طالب یا داعش میبود

>>>   شــــــــــــــکــــــــــر !

>>>   واقعا جای بسا افتخاراست که هموطن افغان ما ان هم ازولایت ننگرهار دراین سن کم به این سمت انتخاب شده است واقعا مبارک باشد برای فامیل این جوان وتمام امت مسلمان افغان
رستم زال

>>>   منهم بیست سال قبل ایران آمدم چیزی نشدم !

>>>   انگليس از حال يك .....ديگر را براي أينده خود تربيه ميكند زيرا از مليت ....تنهـا ميتواندمزدور كفار باشد

>>>   مربی داشته که مربا خورده کسی به دهن یک پناهنده تره هم خورد نمی کند .

>>>   به جاسوس انگلیس یک تن اضافه شد افتخار نیست

>>>   برادر یا خواهری که نوشته آید بیست سال آمده آید ایران و چیزی نشده آید ما که خودمون ایرانی هستیم در این مدت چیزی نشده آیم شما چه توقعی دارید

>>>   بسیار خوشحال شدم از موفقیت این هم وطن که افتخار برای هر افغانی است خوب است بقیه هم وطنان پشتون نیز از این خانواده بافکر و با هوش یاد بگیرد فرزندان معصوم شان را برای تحصیل به کشورهای اروپایی بفرستند تا افتخاری برای افغانستان باشند نه اینکه فرزندانشان را به کشور کثیفستان یعنی پاکستان می فرستند در آ نجا یکسری مزخرفات را به نام آ موزه‌های اسلام به آ نان می آ موزند که در نتیجه انتحاری و قاتل و جلاد می شوند نه تنها ننگ برای افغانی و افغانستان است که ننگ برای بشریت است

>>>   مطمئن باش صد سال دیگر هم در ایران بمانی چیزی نمی شی اگر انسانیت می خواهی ثروت می خواهی و... بروید اروپا که در این ایام با آ غوش باز از شما استقبال می کند

>>>   حالا هم بهتر از دانش حمایت کرده نی تواند

>>>   یک تعداد انگلیس مآبان در افغانستان هم چوکی های بلند را گرفته اند

>>>   با عرض احترام!
این هموطن را خدا هیچ هموطنم نسازد! زیرا این هم در دامن انگلیس افتاده وبه تابعیت انگلیس اولویت داده و حال افغان نه بلکه یک انگلیس است
هموطنان بیاد داشته باشند که انگلیس توسط همین غلامان اینده مار تعین میکنند! هر سگیکه تایعیت کشور دیگر را دارد افغان نیست و به قدرت رسیدن در داخل یا خارج ریشه کشور را میکشند!
شیخ الگپ

>>>   زنده و سر فراز باشی جوان ! افتخار افغانستان هستی . راست گفته که اگر در این وطن میبودی حالا طالب و یا داعش میبودی. خداوند به حالت رحم کرده.
وطندار

>>>   انگلیس علاقه ای به اتحادیه اروپا ندارد
بخاطر همین است که نمی خواهد کسی از خود انگلیسی ها در آنجا نمایندگی کند

>>>   به نویسنده چهارم: اگر خواستی در کابل گذر کن تا استادان و فارغ التحصیلان افغانی مقیم ایران را بشناسی و نمایندگان و معاون دوم ریاست جمهوری و مشاور حقوقی رئیس جمهور و ... همه در ایران تحصیل کرده اند و اکنون در کشور حضور دارند. تو که نشدی یک کمی به خودت فکر کند برادر من. پس از سالها یک انگلیسی افغانی تبار نماینده شده است.

>>>   این شخص در آینده یک وطن فروش خوب خواهد بود انشالله

>>>   جوان هموطن (?) ، نماینده انگلیس در پارلمان (عکس)
"واقعا جای بسا افتخاراست که هموطن افغان"
بالا بردن پرچم باداران اوغان توسط باشنده نکتايى پوش طالبان ولایت ننگرهار که روزى مانند خليلزاد و کرزى وغنى با طالبان همکارى کردند و امريکا طالب را توسط طالبان نکتايى پوش به اريکه قدرت رساند.
اميد که طالبان نکتايى پوش نشود
اگر "افغان" نيست خو ب است!
نگاه کنيد
بالا بردن پرچم داعش در دانشگاه ننگرهار (عکس)
من هم افغان نيستم. ولى از سرزمين خور هستم که همين انگليس ما را در سال ١٨٥٦ ميلادى جدا کرد از "ايران" و , آريانا اران و آرين و ايرانشهر.
من افغان نيستم ! من از اين ستان هستم بدون واژه افغان.
چرا??
به چه "افغان" افتخار کنم : "افغان" و "فغان" چه معنى مى دهند: فریاد و ناله , زارى , شیون و واویلا و شکايت , داد و نالشت.
من به فریاد و ناله , زارى , شیون و واویلا و شکايت , داد و نالشت افتخارکنم؟
نى به پشتون افتخار مى کنم به هزاره وبلوچ به تاجيک و اوزبيک به فارسيوان و يماق به مردمان هندو ايران توران!
من در مرکز تقاطع سه حلقه فرهنگى ايران و تورانزمين وهند قرار دارم. به فرهنگ هاى همين حوزه بزرگ افتخار مى کنم ( هنر , موسيقى , ادبيات, آداب و رسوم, بازى و رقص, جشنها, خوراک, پوشاک , اشعار, نوشته جات افتخار مى کنم)
افغان صفت است و فرهنگ ندارد. افغان زبان ندارد . افغان هنر ندارد . افغان موزيک ندارد, افغان آثار فرهنگى ندارد. افغان کلمه ساختگى است که دولت پشتون اين واژه را به همه غير پشتون ها لطف و مهربانى کرد و فورمل ساخت و بخشيد. نه تشکر!!!!
افغان کلمه ساختگى است که تا يک پشتون زنده است بى اعتبار و قلابى و مظهر مردمفريبى است.
"افغان" را به يک فورمل تنزل دادند تا به قدرت باقى بمانند و زبان فارسى را توهين نمايند : "افغان" = تاجیک+ هزاره + پشتون + اوزبيک + تورکمن+ پشه اى + ايماق بلوچ....
در فصل اول در برگ 13 کتاب خود زير عنوان تتمة البيان في تاريخ الأفغان ( بيانات متعاقب پيرامون تاريخ افغانان) سید جمال الدین اسد آبادى و يا افغانى ریشه و معنی کلمه افغان را روشن ساخت. بقول اين تاريخ نگار گذشته ايران و اقوام افغان (اقوام پشتون) <<افغان و فغان فریاد و ناله , زارى , شیون و واویلا و شکايت , داد و نالشت>> معنى مى دهد .
کتاب سید جمال الدین افغانى پس از مرگ اش در زمان عبدالرحمان خان درسال 1901 در مصر چاپ شد و ترجمه پشتو بعد توسط فرهنگستان پشتودر کویته، پاکستان در سال 1979 منتشر شد .
الافغانى که الکابلى هم تخلص کرده در فصل اول کتاب خود زير عنوا ن"تتمة البيان في تاريخ الأفغان (" بيانات متعاقب پيرامون تاريخ افغانان") مى نگارد :
"فارسيان به پشتونها "افغان" و هنديان بتا ن ( منظوراش پتان است. زبان تازى يعنى سامى عربى وعبرىآواز پ ندارد ) مى ناميدند. و دلیل آن بود، زمانی که " بخت نصر" آنها را دستگیر مى کردند" فریاد و ناله مى کشيدند. فارسیوان معمولی آنها را "اوغان" مى ناميدند، ،برخی از قبایل پشتون که در قندهار زندگی می کنند وخود شان را "پشتون" و یا "پشتان" مى ناميدند، ... و افغان که در خوست کرم و باجور زندگی می کنند، خود را "پختو" و "پختان" مى ناميدند، ("تتمة البيان في تاريخ الأفغان چاپ مصر ,1901 , ص1901
کتاب "تتمة البيان في تاريخ الأفغان" به زبان عربى اکنون در انترنت به گونه ديجتال قابل دريافت است.
صفت دوم واژه پتان ويا پتهان و يا هندى مردمان پشتون درتمام جهان آشکاراست. بخاطرکه دستگاه ديپلوماتيک بدست پشتونها وفارسى زبانهاى پشتون بود وخود باداران انگليسى شعاردادند: هرکس در افغانستان است افغان است.
جمال الدين اسدآبادى بنيانگزار سلفيستها درکتاب خود که در زمان عبدالرحمان خان خوب واژه افغان را روشن کرده است. اين شخص پدر معنوى و پيش زمينه روحى و روانى تاريخى داعش است.
آيا اين واژه فغان به مردم شريف پشتون منحوس نيست که انگليس نام کشور را هم درسال 1856 از خراسان به افغانلند گذاشت که فارسى اش ستان افغان شد. اين نام مبارک نيست و به خود عزت ملى نگرفته , نگرفته است و نه خواهد گرفت
وحدت مليتهاى افغانستان بااين واژه افغان امکانپذير نيست. تا که نام افغان است!!!!

>>>   وطن خود ما در چه حالت میسوزد، این بی عقل بچه خر رفته نماینده انگلیس شده، حتمأ از خانواده ای است که وطن عزیز خود ما را اجدادش فروخته بود. اگر استعداد، قوت غیرت و پشت کار و خدمتگذاری را داری، بیا در وطن خودما خدمت کن.
سمیع.

>>>   از سال ١٣٤٣ تا به امروز حاکمان افغان کوشش مى نمايند واژه "افغان" را قربانى قدرت دولت پشتون نمايند. در اين زمينه ازخودهاى ما هستند که زمينه براى آموزش وپرورش "ستون پنجم" در پوشش "اسپ چوبى تروايى" خنجر به پشت غير پشتون مى زنند.
افغان هيچ تعبير و تفسير ديگر ندارد! به جزء از پشتون بودن! واژه "افغانستانى" هم با هر چال و نيرنگ يک "سازش پوسيده" است.
من افغان نيستم !
واژه افغان حذف شود از اين ستان.
به اساس جرگه چنگيزخانى (که افغان يعنى پشتون هم واژه "جرگه" و هم واژه "خان" را ) سال 1964 حاکمان افغان نام فارسى را از درى حذف کردند. ناميکه حذف ناشدنى است. در ضمير و در ناخود آگاه انسان درج است.
آيا شما برنامه تيلويزونى سلطانزوى را با دخت امان خان را نگاه کرده ايد?
در باره زبان درى و فارسى و زبان تاجيک (تازيک در حاليکه در جاى ديگر با تاج نوشته ) و عجم ( جم) در جام جم Angelo S a Joseph فرهنگ فارسى لاتين اتاليايي وفرانسوى را بنام Gazophylacium linguae Persarum, triplici linguarum clavi Italicae در سال 1684 ميلادى چاڀ کرد.برگ 199
"ايران" , "ايرانى" و "ايرانيان" درهمين کتاب بيشتر از چل بار بکار برده شده است که در رديف واژه هاى لاتين اتاليايي و فرانسوى با Persico, Perses, Persarum, Parsarum برگردان شده است.
Gazophylacium linguae Persarum = مخزن زبان پارسى و يا فارسى

>>>   برادر افغانی گرامی وعزیز آیا شما که درمیان ۲/۵ میلیون مهمان در ایران هستید به افغانی های که مدراج عالی علمی و..... را طی کرده اند همین نظر را دارند حتی برخی مجریان بی بی سی که افغانی هستند متولد وبزرگ شده مشهد ایران هستند باید به آنها که برنامه دارند وسخت تلاش می کنند تا بمدارج بالا برسند دست مریزاد گفت نه اینکه آیه یأس خواند.
Abbas

>>>   در علوم انسانی گفته میشود که شخصیت کسبی است .تربیت
و تعلیم شخص را پله پله تا خداهم میرساند .
اگر در کشور ما امکانات و سیستم تعلیم وتربیه چون کشور های
انکشاف یافته یک روزی مهیا شود جوانان ماهم سد جهالت - تعصب
و خرافات را شکسته مخترع - مکتشف و مجریان کار های خوب
و نافع میشوند.
م.ش.ف بدخشان

>>>   با اینکه هموطنم هستی اما از شنیدن این خبر یک حس بدی را تجربه کردم به یاد ان زمان که غنی و کرزی هم مثل تو در اروپا و امریکا تحصیل کردند و حال مردمم را هر روز به قسمی شکنجه میکنند یا امنیتی،اقتصادی،اجتماعی و .....امیدوارم که تو دیگر هوس زعامت بر مردم رنجورم را در سر نداشته باشی و در همان انگلیس موفق باشی.

>>>   ما در ایران به هزاران دلیل حتی حق داشتن یک گواهینامه رانندگی نداریم ، یکیش هم مجرد بودن است

>>>   چنین سمت ها برای یک انسان با خرد ننگ و عار است! وقت ما آدم نشدیم در کشور و در کنارهم و در میان مردم و جامعه خود نتوانستیم زندگی انسانی داشته باشیم میرویم دست در دامن بیگانه گان می شویم تا به اهداف شکم خویش برسیم و نه به هویت انسانی خویش!! این سمت های مدال به گردن کردن نیست بلکه زنجیر ذلت و خاری شیطانی است!

>>>   هیچ افتخاری برای افغانستان نیست تا زمانی که کار بدهد ازیش کار می کرند وقتی که تاریخ مصرفش گذشت مثل غنی بالای افغانها تحمیل کرده وباز هم منافع خود را به به دست می آورد.

>>>   خوشحالم


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است