دیدار هیات سازمان جهانی تجارت با رییس جمهور
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۲۵    ۱۳۹۴/۸/۱۹ کد خبر: 105912 منبع: پرینت

هیات سازمان جهانی تجارت با رییس جمهور دیدار نمود و در مورد زمینه‌سازی به خاطر کسب عضویت افغانستان در سازمان جهانی تجارت بحث و تبادل نظر نمودند.

در این دیدار که در ارگ انجام شد، هیات سازمان جهانی تجارت گفت که پیوستن افغانستان به این سازمان می‌تواند در زمینه اصلاحات تجارتی و اشتغال زایی ممد واقع شود و زمینه سرمایه‌گذاری افغان‌ستانی های خارج از کشور را در افغانستان مساعد سازد.

در مقابل رییس‌جمهور گفت: موضوع مهم، زمینه‌سازی برای بازار آزاد و رقابتی، به گونه سالم است. وی افزود: جای مسرت است که اکثر مردم افغانستان مصروف داد و ستد و تجارت مشروع می‌باشند اما اقتصاد جرمی هنوز هم سد راه بازار آزاد باقی مانده است.

رییس‌جمهور کشور گفت که قوانین و رژیم‌هایی که برای بازار آزاد افغانستان وضع می‌شود باید در مطابقت با شرایط کشور باشد زیرا در حال حاضر وضعیت اقتصادی افغانستان رضایت‌بخش نیست.

محمد اشرف غنی گفت: برای ایجاد توازن در میزان تجارت افغانستان، ایجاد رژیم‌های صادراتی بسیار مهم و حیاتی می‌باشند.

رییس‌جمهور در اخیر این دیدار گفت که استفاده از تجارب این سازمان را مورد بررسی همه‌جانبه قرار خواهیم داد تا قبل از کسب عضویت، آمادگی کامل داشته و از مزایایی عضویت در سازمان مذکور استفاده اعظمی کرده باشیم.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   نخیر جناب ریس جمهور اشرف غنی اکثریت مردم در تجارت ودادستد مصروف نیستند بلکه اکثریت مردم زیر فقر زندگی میکنند خودت اشتباه درک کرده اید یک شب ویا روز از داخل ارگ بیرون شو وبه بازار نگاه کن ویا به چند خانه شهر کابل داخل شوید ببینید دها خانه قدرت خرید نان خشک را ندارند وشب ها فامیل ها گرسنه می خوابند بیکاری وفقر به اوج خود رسیده بعوض تعین بستی ها به دوستان وهم تیمی هایت کم به احوال مردم دیگر هم برسید به حرف ها نادرست اطرافیانت باور نکنید که شما را فریب میدهد ونمیگذارد که از حال مردم کم در امد وفقر باخبر شوید مثال ان مسله بیرون کشیدن خلیل الله فیروزی از زندان وسهم دادن ان در شهرک هوشمند که خلاف قانون صورت گرفت وبا شکایت مردم دوباره انرا لغو کردید نزدیکی با مردم عام کشور بسا مشکلات حل و از بی قانونی ها جلوگیری میکند .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است