آمریکا به مردم افغانستان ظلم کرد
آمریکا با آوردن حکومت هایی مانند کرزی و اشرف غنی ظلم بسیار بزرگی در حق مردم افغانستان کردند و آنها را به سوی بدبختی بردند 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۵۵    ۱۳۹۴/۸/۱۸ کد خبر: 105868 منبع: پرینت

مشاور شورای امنیت ملی در سفرش به هند گفتگوهای ابتدایی را برای تصمیم گیری چهار چرخبال م 25 انجام می دهد. سخنگوی شورای امنیت ملی گفته است در سفر دو روزه حنیف اتمر به دهلی نو، افزون بر چگونگی مبارزه با هراس افکنی در مورد تمویل و تجیهیز نیروهای امنیتی افغانستان نیز صحبت هایی را با مقام های هندی انجام خواهد داد. آیا این مذاکرات با هند نتیجه بخش برای امنیت افغانستان خواهد بود؟

بسم الله شیر رییس حزب وفاق ملی افغانستان در برنامه «بازنگاه» گفت: بیش از چهل کشور به کشور ما آمدند و مردم افغانستان سلاح های خود را بر زمین گذاشتند و مانند دوران قبل از تهاجم شوروی بی سلاح شدند. این چهل کشور به کشور ما آمدند و هیچ تغییری نیاوردند. این رهبران ما بودند که لباس افغانی به تن کردند اما در واقعیت به غرب خدمت کردند و هیچ دردی از ما دوا نکردند. دردهای ما زمانی دوا می شود که رهبران حکومت از تخت به زیر آیند و کسانی به رهبری بیایند که صادقانه برای مردم کار می کنند.

وی در خصوص گفتگوهای اتمر با مقام های هندوستان اظهار کرد: هند کشوری نیست که به فکر تباهی افغانستان باشد. پیوسته به افغانستان کمک رسانی نموده است اما مشکل کشور ما جای دیگری است. اگر هند تمام تجهیزات خود را در اختیار ما قرار دهد بازهم اوضاع افغانستان درست نمی شود. همه دنیا هم اگر به این کشور بیایند افغانستان درست نمی شود چرا که کشور ما از پایه خراب است. ما در خانه خود دزد داریم. وقتی در خانه ما دزد باشد ما چطور می توانیم فرزندان خود را توسط کمک کشور دیگری نجات دهیم.

شیر ادامه داد: رهبران حکومت هم هیچ کاری در برابر آنها نمی کنند چرا که خود با هدف و منظور آنها را در حکومت آورده اند. مردم افغانستان باید این رهبران را به زیر بکشند و به دار آویزند و به آنها بگویند که چرا با هم کنار نیامدید؟ چرا رکود اقتصادی را در افغانستان ایجاد کردید؟ چرا ناامنی را در کشور ایجاد کردید؟ امروز مسوولیت هر کودکی که در افغانستان از گرسنگی جان می دهند با این رهبران است.

رییس حزب وفاق ملی حکومت را غارتگر مردم می داند و می گوید: ما مردم افغانستان مانند گوسفندانی شده ایم که گاه به این کشور و گاه به کشوری دیگر فروخته می شویم اما راه ما گم است. ما امروز پارلمان نداریم. اعضای پارلمان همه خدمتگزار برای این حکومت فاسد هستند. تا وقتی این دزدان خانه ما که رهبران حکومت باشند دست هایشان قطع نشود، وضعیت ما بهبود نخواهد یافت و کمک هند و امثال این کشورها نتیجه نخواهد داد. رهبران حکومت تا وقتی در اینجا هستند دروغ می گویند و مردم را به کشتن می دهند. امروز از نان سربازان ما، از تجهیزات و مرمی آنها زده می شود و به مخالفان مسلح ما فروخته می شود. اگر جلو این فسادها گرفته نشود نمی توانیم مردم را نجات دهیم. رهبران افغانستان ظلمی نابخشودنی در حق مردم انجام داده اند.

وی آمریکا را مسبب آوردن چنین حکومت هایی در کشور ما می داند و گفت: آمریکا با آوردن حکومت هایی مانند کرزی و اشرف غنی ظلم بسیار بزرگی در حق مردم افغانستان کردند و آنها را به سوی بدبختی بردند. پاکستان هم نوکر انگلیس و آمریکا است و ما نباید هیچ کاری به این کشور داشته باشیم بلکه باید از این کشور دوری کنیم.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   آیا هند از چهل مملکت اروپائی و امریکائی قویتر است ؟
آیا اتمر و غنی و عبدالله صادقتر از دیگرها اند ؟
وعده های که اینها بملت دادند از هزار وعده شان یکی آنرا وفا کردند ؟پس این دزدان که با 105ملیارد دالر امریکا چند کیلو متر سرک داخل شهر کابل را آباد نکردند ، میتوانند با چهار هلیکوپتری هندی امنیت بیاورند ؟
این همه تلاش مذبوحانه است و هندوها خوب میدانند که از این دروغگو ها کاری ساخته نیست ، وبیش از طفل دو ساله عقل ندارند و بدست هرکه شیرینی ببیند همان سو میروند ، کاه بپاکستان ، گاهی به چین و روسیه ، اکنون با نا امیدی دوباره به هند رو آورده اند .
هندو ها کمک فوق العاده نمیکنند زیرا میترسند که سلاح هندی بدست طالبان ویا کدام کشور دیگر نرسد .
شما شاهد هستید که امریکا سلاح خود را بپاکستان داد و پایگاه های خود را در داخل افغانستان تخریب کردند ، علت آن بعقیده مم این بود که سلاح امریکاهی بدست دشمن امریکا نه افتد و پایگاه هایش پایگاه دشمن نشود .به این بی کفایت ها کسی باور ندارد فقط از نگاه سیاست های منطقوی اندکی مدارا میکنند ،اینها اختلاسگر، جعلکار را که توسط محاکم ثلاثه محکوم به ده سال زندان شده با مشاور حقوقی ریس جمهور روبوسی میکند و وزیر شهر سازی با جانی قرارداد امضا میکند و ضیامسعود که معاون سوم و مسوول حکو متداری خوب است در این مجلس ننگین و کمک به جانی حاضر میشوند . آیا چنین حکومت مورد تائید است ؟
معاون سنا خشت به تهداب میگذارد و تخلصش ایزد یار است . آیا این عمل او با تخلصش همخوانی دارد ؟ ابداًنه .معاون و مشاور حقوقی ریس جمهور چنین کوته نظر باشد واز الفبای حقوق با خبر نباشد وبکردار شرم آور خود دلایل خنده آور بگوید عذر بدتر ازگناه پنداشته میشود ، ازنگاه حقوق کسی که از طرف محاکم به ده سال حبس محکوم شود جرم او جنایت است خود او جانی محسوب میشود وجانی اگر مامور دولت باشد بعد از سپری کردن موعد حبس دوباره مامور دولت شده نمیتواند و درکارتش درج میکردد و عواقب دیگرهم دارد ، متاسفانه مشاور حقوقی همین قدر آگاهی حقوقی ندارد هم آبروی خود را برد و هم ازریس جمهور را ، و اگر یک جانی مقروض باشد جایدات او در معرض فروش قرار میگیرد وپول حاصله بقرضش محاسبه میشود .
آیا از تلویزیون های کابل اعلان نشده که جایداد کسانیکه از عزیزی بانک مقروض بودند در غیاب ویا در حضور مقروضین بفروش رسیده است. پس جایداد این جان چرا بفروش نرفته واضحاً زیر کاسه نیم کاسه ای طلائی بوده .این گفته هایم در قانون اجراات جزائی درج است . زیرا یک زمان من هم حقوقدان بودم و قانون فرانسه نیز در پوهنتون کابل تدریس میشد، آغای ضیائی ،انور اغندیوال و استاد سیرت استادان من استند
خاموش از پاریس

>>>   لعنت بر امریکایی های ظالم

>>>   این حقیقت است که امریکا به مردم افغانستان ظلم فاحش و نابخشودنی کرده است از اینکه ما قوت امریکا را نداریم و رهبران نوکر و مزدور داریم که از دست شان چیزی ساخته نیست و سرزمین را بگرو داده ایم کار ما نیست کار مزدوران چون اشرف غنی و کرزی و عبدالله و اتمر است مردم افغانستان این 10 نفر خاین بی وطن را فراموش نکنند زیرا همه شان فامیل های شان بخارج است و پاسپورت های ویزه شده و تابیعیت خارجی دارند اگر روزی 100 نفر هم سر بریده شود به این ها درد نمیرسد زیرا فارغ از احساس هموطنی اند و حتی اگر بگویم اسلام شان زیر سوال است هیج شکی نیست پاکستان برای اینکه افغانستان بروی خط دیورند اکس بکشد و صرفنظر کند تا ان مرحله ما را ارام نمیگذارد مردم افغانستان بفهمید و اگاه باشید که هنوز قربانی های زیادی در راه است فرزندان امروز شما نیز قربانی این دسیسه امریکا و پاکستان است زیرا امریکا میخواهد ما را مسلمان سازد و باید ما به رهبری پاکستان بیعت نمایم و قبله را به استقامت پاکستان تغیر دهیم .
با احترام سید سالم از بادغیس

>>>   هرکدام میکوشد خودرا خارجی ستیز معرفی کند چون دالر کم شده وحالا خارجی ها زیاد به فکر چاپلوس ها نیستند

>>>   این طیارات را به افغانستان میاورند تا دزدان قوای هوایی آنرا به پاکستان ببرند همانند آن دزدانیکه طیارات مارا در زمان نجیب به پاکستان انتقال دادند ویا طیارات شکاری سو و میک را در میدان های هوایی ما مین گذاری کردند. بر سر این طیارات هندی نیز چنین خواهد شد مطلع باشید.
قلندر شاه از تخار

>>>   سخنان آقای شیر به صورت کل درست بوده و حقیقتی است که نمی توان از آن چشم پوشی نمود . اما بهتر بود تا به حیث سخنگوی یک حزب سیاسی راه های بیرون رفت از این حالت را نشان می داد . در کشوری که اعمال بی شرمانه ی دزدی ، اختلاس ، رشوه ، آدم کشی ، تجاوز به ناموس دیگران ، نوکری و جاسوسی به دستگاه های استخباراتی کشورهای بیگانه و هزاران بدعت دیگر به اخلاق و فرهنگ تبدیل شده و در راس تمام این اعمال زورمندان و تیکه داران سیاسی ، قومی و مذهبی قرارا داشته باشند آیا با تعویض رهبران دولتی تضمینی برای بهبود وضعیت فعلی وجود دارد ؟ مگر این روش در سی سال اخیر چند بار در افغانستان به آزمون گرفته نشد است ؟ از دیدگاه من مردم افغانستان امروز در یک جامعه ی بیمار زنده گی می کنند . بیماری آن ها یک بیماری مزمن بوده که اگر با آن مقابله نشود این جامعه را به هلاکت کامل مواجه می سازد . به تشخیص من این بیماری پیش از همه در وجود " امتیاز گیری " خلاصه می شود که به نحوه ها و اشکال مختلف عملی شده و حتا مشروعیت پیدا کرده است . اربابان و قوماندان ها در روستاها ، اعضای شوراهای ولایتی در شهرها ، اعضای به اصطلاح شورای ملی و سنا در مرکز یکجا با رهبران حکومت و گروه های سیاسی ، قومی و مذهبی با امتیازگری های که دارند مانند زالو به جان مردم بیچاره ای این سرزمین چسبیده و آخرین قطره های خون آن ها را می مکند . تا زمانیکه این بیماری در جامعه ی ما وجود داشته باشد و از توزیع غیرعادلانه ی نعمات مادی در جامعه جلوگیری نشود ما نه روی امنیت را خواهیم دید و نه هم این حالت غم انگیز ما از بین خواهد رفت . احزاب سیاسی باید راه علمی و عملی بیرونرفت را از این حالت نشان بدهند . همانطوریکه کرزی کاری نکرد عبدالله و غنی هم کاری نکرده و سیاف ، اسماعیل و عطامحمد خان نیز نخواهند کرد . شاید تقدیر ما همین باشد که ما باید همیشه پادشاهان وطنفروش و رهبران فروخته شده داشته باشیم .
با احترام . صدیق ذهیب

>>>   حــــــــــــــزبش منحل شده حالا حزب مـزب ندارد

>>>   سیاست امریکائی : ورشکست کن و حکومت کن
سیاست انگریزی: تفرقه بیانداز حکومت کن


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است