کمپاین آگاهی‌دهی آلمان درباره مهاجرت
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۳۶    ۱۳۹۴/۸/۱۴ کد خبر: 105562 منبع: پرینت

سفارت آلمان در کابل کمپاین آگاهی‌دهی در مورد مهاجرت راه اندازی می‌کند.

به دنبال سرازیر شدن سیلی از پناهجویان به آلمان، سفارت این کشور در کابل تصمیم گرفت تا با راه اندازی کمپاین آگاهی عامه در مورد دشواری‌های مهاجرت به مردم اطلاع رسانی کند. آلمان شماری از مهاجران افغانستان را اخراج خواهد کرد.

این کمپاین در کابل و شهرهای بزرگ دیگر افغانستان به راه انداخته می‌شود. قرار است پیام‌های آلمان در بیلبوردها و پوسترها چاپ شود و در نقاط مختلف شهرها نصب گردد. در این پوسترها از افغان‌ستانی هایی که می‌خواهند کشورشان را ترک کنند، خواسته می‌شود تا در تصمیم شان تجدید نظر کنند.

در پوسترهای تبلیغاتی لینک‌ها و آدرس‌های سایت‌های اینترنتی در رابطه به مهاجرت نشر و پخش می‌شود و افغان‌ستانی هایی که می‌خواهند به آلمان مهاجرت کنند، می‌توانند در رابطه به پیامدهای مهاجرت معلومات کافی به دست آورند.

به نقل از دویچه وله، یاکوب فون واگنر، سخنگوی سفارت آلمان در کابل گفت: شایعاتی در افغانستان پخش شده که گویا آلمان 800 هزار مکان را برای شهروندان افغانستان آماده کرده است. این یک شایعه است، این واقعیت ندارد. آلمان پیشبینی کرد که 800 هزار مهاجر از سراسر جهان به این کشور خواهند آمد. این مقدار مکان برای همه مهاجران است، نه برای افغان‌ستانی ها. این سوء تفاهم در نتیجه کمپاین ما رفع خواهد شد.

در این کمپاین به جوانان گفته می‌شود که جای مشخصی برای آنها در آلمان وجود ندارد و قاچاقبران انسان برای‌ شان دروغ می‌گویند. همچنین به افغان‌ستانی ها خاطرنشان می‌شود که یافتن کار و آموزش زبان در آلمان بسیار مشکل است.

سفارت آلمان از جوانان افغانستان خواست تا در کشور خود باقی بمانند و برای آبادی کشور خود کار کنند.

واگنر گفت: پیام ما این است که در کشور خود باقی بمانید. این کشور شما است. این کشور به شما نیاز دارد. کارهای زیادی وجود دارد که در این کشور انجام شود. این کشور به جوانانی نیاز دارد که انرژی خود را برای پروژه‌های بزرگ مصرف کند.

سخنگوی سفارت آلمان افزود: کشورش همانگونه که در بخش‌های نظامی و ملکی با افغانستان همکاری کرد، در سال‌های بعدی نیز در کنار افغان‌ستانی ها خواهد بود و کمک‌های این کشور برای جلوگیری از مهاجرت افغان‌ستانی ها ادامه خواهد یافت.

آلمان و افغانستان هنوز توافقنامه‌ای در مورد برگشت مهاجران امضا نکرده است. رییس جمهور غنی گفته است که حکومت برای پذیرش مهاجرانی که از آلمان برگشت داده می‌شوند، آماده است اما پارلمان به شدت با این سخنان رییس جمهور غنی مخالفت کرده و از آلمان خواسته است تا به اخراج افغانستانی های اقدام نکند.

واگنر گفت: هرچند شمار افغان‌ستانی هایی که از آلمان اخراج شده اند اندک بوده است اما آن عده از پناهجویانی که درخواست پناهندگی آنها قبول نمی‌شود دوباره به افغانستان برگردانده خواهند شد.

براساس اظهارات سخنگوی سفارت آلمان، تنها درخواست پناهندگی کسانی در آلمان پذیرفته خواهد شد که به دلیل باورهای سیاسی و مذهبی در افغانستان با تهدید مواجه هستند و با تهدید و خطر دست و پنجه نرم می‌کنند.

با فرا رسیدن زمستان، مشکلات پناهجویان دوچندان می‌شود. آقای واگنر گفت: ما در شرایط دشواری قرار داریم، ما خانه‌های کافی برای مهاجران نداریم، آنها باید در کانتینرها و خیمه‌ها زندگی کنند. زمستان در راه است و آلمان سردتر می‌شود و شرایط زندگی برای مهاجران دشوارتر خواهد شد. زمان زیادی نیاز است که مهاجران ثبت نام شوند.

برخی‌ها فکر می‌کنند که آلمان به نیروی کار نیاز دارد و پناهجویانی که به آن کشور می‌روند به آسانی می‌توانند صاحب کار شوند اما سخنگوی سفارت آلمان می‌گوید: آلمان به متخصصانی نیاز دارد که در رشته‌های طب، مهندسی و کامپیوتر تخصص داشته باشند و از مهارت‌های کاری بسیار بالایی برخوردار باشند. واگنر گفت: افرادی که دارای مهارت‌های کاری نباشند، نمی‌توانند در آلمان کار پیدا کنند. آنچه ما نیاز نداریم افرادی است که مهارت‌های کاری ضعیفی دارند. به این دلیل که کارهای عادی توسط کامپیوترها، روبات‌ها و ماشین‌های اتومات به پیش برده می‌شود. پیدا کردن کار برای آنهایی که مهارت خوبی ندارند، بسیار دشوار است.

در حال حاضر مهاجران سوریه از شانس بیشتری برای پناهندگی در آلمان برخوردارند و مهاجرانی که به دلایل اقتصادی کشورشان را ترک کرده‌اند در این کشور پذیرفته نخواهند شد.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اگرباگزشت 14سال کشورهای که به منظوربرقراری صلح وامنیت به به افغانستان لشکرکشی کردند مانند امریکا. انگلیس. المان. فرانسه. ایتالیا و کشورهای عضوع ناتو میتوانستندبه وعده های خود. وفاکنند و صلح و امنیتی راکه به مردم این کشور قول داده بودند تامین میکردند امروز شاهد چنین وضیعیتی نودیم چون امریکا و غربیها به منضور ریشه کن کردن جنگ و تروریزم به افغانستان امده بودندنه اینکه تروریزم ریشه بدواند در تار و پود مردم. جنگ تمام نشدکه هیچ دامنه وسیعترهم پیدا کرد و در این 14سال هر روز مردم به امید صلح دایمی امیدوار بودند که غربیها و امریکایها وعده ی انرا به مردم داده بودندچون مردم از شورویها که قبلا"در افغانستان بودند سر امریکا و همپیمانانش مطمین تربودندکه باامدن انها شاید جنگ و خونریزی برای
همیشه تمام شود زمینه درس خواندن و تعلیم برای مرد. و زن فراهم خواهد شد.
مهاجرین که واقعا" در طول این مدت زجرهای بیشماری کشیده بودند به کشور عزیز خود افغانستان عودت خواهد کرد کار و کشاورزی توصعه پیدا خواهد کشت مواد مخدرجای خود را به مشاغل دیگر خواهدداد امنیت شاهراها تامین خواهد بود. اردوی ملی با اقتدار و قدرتمند خواهم داشت اما همه این ادعاها برعکس شده و بازهم کشورهای امریکایی و غربیها ادعا دارندکه افغانستان کشور امنیت و امن است و اگر امنیت به همین شکل و وضیعیتی امروز در افغانستان جریان دارد است اصلا"لازم نبود که امریکا و همپیمانانش لشکرکشی کنند.
افغانستان همان چهارده سال قبل هم همین وضعیت را داشت افغانستان حالاهم دارد و هیچ چیز کوچکترین تغیر هم نکرده حالا در این شرایط که مردم میخواهند از جنگ وخون ریزی به جای امن فرار کنند سر و صدا به راانداخته اند که ما. در افغانستان ملیاردها دالر خرچ کرده ایم
سوال اینجاست که اگر بخاطر تامین صلح و امنیت مصرف شده که همه مردم دنیا با چشم سر شاهد اندکه هیچ کاری صورت نگرفته مردم کشور
افغانستان مردم باغیرت بالای هستند و تنها چیزی که انها را وادار به ترک خانه و وطنشان میکند همین اینده مبهم و نامعلوم است که در طول این
سالهاکه امنیت و صلح تامین نشد و یابه عباره ی دیگر امریکا و متحدانش
نتوانستندمردم افغانستان رابه این ارزویشان برساننددیگرتحمل این سردرگمی رانداشته ومجبورا"به ترک دیارخودتن داده اندمن از سران کشور عزیز خود میخواهم که مردم را تنها نمانند و از حق مردم دفاع کنند
هر وقت که غربیها به وعده که چهارده سال قبل به مردم ما داده بودند عمل کردند و صلح واقعی را تامین کردند افغانهاهم برمیگردند به کشور
خود...
حاجی عمر

>>>   بله پوليتيک صحيحي است. افغانستان به جوانان خود احتياج دارد که بمانند و در خدمت آباداني ملک خويش تلاش نمايند. همه کشورها قدر جوانهای خود را خوب مي دانند و شرايط را آماده مي کنند تا آنهايي که کشور را ترک کرده اند دوباره به آغوش حانواده و کشور بازگردند. افغاستان بدون جوانهای خود به نيستي و نابودی گشيده مي شود. کشورهايي که پيشرفت نموده اند از خاطر جوانهای فعال و دلسوز و دوستدار مملکت و همچنين سياست های درست دولت شان بوده است. افغانستاني های جوان بايد به وطن خويش عشق بورزند و آبادش کنند و بدانند که ترک خانواده و کشور به ضرر خودشان و کشورشان مي باشد. اين جوانهای عزيز نبايد به شايعات قاچاقبرها که فقط به فکر پر کردن جيب خودشان است گوش کنند. شايد چندماه اول مهاجرت خوش بگذرد اما بعدش دق آوردن است و کار و زندگي تنهايي . هيچ کجا آعوش گرم خانواده و همزبانها و وطن خود آدم نمي شود. غرور و غيرت خود را حفظ کنيم و به فکر آباداني و پيشرفت وطن خود باشيم

>>>   طالبان اخطاردادندکه هر مهاجربرگشتی که ازکشورهای اروپایی در
دست انهابیفتد بدون محاکمه اعدام خواهدشدچون انهاسبب بدنامی
اسلام وکشورامارات اسلامی افغانستان درسطح جهان شده اندواز
کشورهای کافردرخواست امان وپناه شده اند..
م ص ازامام صاحب

>>>   اين غلط است که ما هميشه چشم براه کمک ديگران بنشينيم. هيچکس به غير از خود هموطنان افغانستاني به فکر آباداني افغانستان نمي باشد. همه ی کشورهای ديگر که پيشرفت نموده اند از خاطر فعاليت دلسوزانه مردمان همان کشورها بوده و نه کمک های خارجي. مشکل ما مردم افغانستان تعصب های قومي و قبيله ای و جنگ مابين قوم ها و مذهب ها است. دولت های فاسد هم با اين ها افزون مي باشد. ما متحد نيستيم و تا وقتي که همه ما به فکر فرار باشيم نه متحد شدن و ساختن کشور وضع به همين فلاکت خواهد بود. با فرار جوانها و مغزها از کشور وضع بدتر از بدتر هم مي شود. حقيقت اين است که ما هميشه خود را بي تقصير مي دانيم و بدبختي خود را از ديگران مي دانيم. اما غرور و غيرت حکم مي کند که اختلافات را رها کنيم و خودمان به ساخت مملکت برسيم و به دولت فشار بياوريم که به وعده هايش اقدام کند اگر نه با اتحاد همديگر يک دولت مردمي بياوريم. غرور و غيرت پيش رئيس جمهور نجيب بود که ما از او دفاع نکرديم. ما خودمان به خودمان ظلم مي کنيم و تا وقتي متحد نباشيم هيچ کشوری به فکر کمک ما نمي باشد. متأسفانه ما افغانستاني ها بجای فکر آباداني و اتحاد، راه آسان فرار و مهاجرت و ترک وطن را اختيار مي کنيم. کشورهای ديگر هم بعضي مشکلات ما و حتي بدتر را هم دارند اما تا وقتي دچار بمباران و جنگ هر روزه و زندان و کشتار نشده اند به مهاجرت و ترک وطن فکر نمي کنند. بيکاری و فساد همه جا هست. بايد با اتحاد يکديگر به جنگ با آن و دولت فاسد رفت نه اينکه فرار کرد و دست به دامان ديگران و پول و صدقه ی آنها شد. با غرور و غيرت خود سعي کنيم باعث سربلندی وطن خويش باشيم

>>>   امریکا و ناتو اگر نتواندطالب و داعش رادرافغانستان نابود کند خودشان متجاوز حساب میشوند و باید مورد بازپرس قرار بگیرند چون خیلی مردم بعد از امدن امریکایها مهاجر و بیخانه و در به درشدندامریکاوناتواگر واقعا"بخواهندافغانستان را.امنیت کنندخیلی زوداین کارراانجام میدهندامابخاطرماندن خودشان به افغانستان خوش ندارندکه صلح و امنیت باشدافغانستان چی کنم دلم برای وطن ومردم کشورم میسوزد ولی چاره نداریم...
زمری


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است