فرار از زندان آن هم از نوع وطنی
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۸    ۱۳۹۴/۸/۱۴ کد خبر: 105532 منبع: پرینت

رییس جمهور غنی که یکی از تیوریسین های جالب توجه کشور است در ابتدای حکومتش از بین سی چهل هزار دزد متشخصّ و محترم و بادیگارد دار و مسلکی و اماتور و تازه کار توانست چند تا از دزدان کابل بانک را دستگیر کند تا در رفاه کامل زندانی شوند. بعدا دیدند که اصطلاح دزدان کابل بانک خیلی بد است و اگر روسای کابل بانک را سر زبان ها بیاندازند آدم های دانه درشت حکومت قبلی هم که پایشان تا زانو در قضیه داخل شده و حکومت وحدت ملی را از بیرون و درون فشار وارد می کنند. آمدند و گفتند اینها آدم های خوبی بودند کار بدی نکردند ولی کمی بچگی شد و محترمانه چند میلیون دالر ناقابلی را گرفتند و یادشان رفت برگردانند به بانک. حالا اگر اسمش را بگذارند اختلاس مجبور بودند سی چهل نفری از کابینه آقای کرزی را هم داخل لیست می کردند بعد آن وقت معلوم نبود چند سریال فرار از زندان آن هم از نوع وطنی اش تهیه می شد.

نمی دانم زمین به آسمان خورد یا آسمان با زمین تصادم کرد که رییس جمهور غنی تصمیم گرفت که همین اسم دزد و اختلاس گر را فراموش کند و بعد از چند دیدار و ملاقات با دوستان محترم، اسم این دوستان عزیز که با شرافت کامل پول ها را بردند و نیاوردند بگذارد "قرضداران کابل بانک". حالا حرف سر نام و عنوان که نیست. آقای رییس جمهور آمده و گفته که ترجیح می دهد قرضداران کابل بانک باید محترمانه از زندان رها شوند و بروند با تلاش زیاد قرضداری شان را تمام کنند و شهرک و هوتل و صد کار و بار دیگر را به راه بیاندازند و اگر تمام هم نکردند هیچ مشکلی نیست دوباره بیایند زندان تا ما دوباره پذیرایی کنیم و نگران حمام سونا و جکوزی و نوشیدنی های مختلف با عطرهای دلنشین هم نباشند مثل زندان قبلی برایشان بهترین غذا از هوتل پنج ستاره سرویس می شود و ارتباط شان با تمام دنیا برقرار است و بهترین تخت های خواب و لوازم ورزشی و ارایشی و سهولت های هوتل های دوبی را در اختیارشان قرار می دهیم.

در کنار اینهمه ما یک آدم لاغر مردنی داریم به نام "جانداد سیاه" که به جرم نپرداختن قرضش و دادن چند تا فحش خواهر و مادر به طلبکارش به زندان و شستن تشناب های زندان محکوم شده است. حالا اسم این جانداد سیاه در کنار صد تا از تروریست های القاعده و طالبان و آدم ربایان حرفه ای قرار گرفته است اما دوستان عزیز قرضدارمان در کابل بانک از جمله خلیل الله فیروزی از حمایت رییس جمهور قبلی و بعدی و بعدتر از آن یکی و ده ها وکیل و وزیر و مافیا و دزد به احترام زیاد از زندان رها می شود تا آبرومندانه به ادامه تجارت هایشان بپردازند و با قرارداد با وزارت شهرسازی یک شهرکی بسازند با هزینه 900 میلیون دالر تا بتوانند خدمات ارزنده ای به کشورشان و مخصوصا با مقام های عزیز داشته باشند.

مهدی ثاقب


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   سلامت باشید ثاقب صاحب غنی در پهلوی دیگر جنایات تاریخی خود دروازه را به روی تمام دزدان - قاچاقبران و اختلاس گران بار نمود تا بنام سرمایه گزاری رها شده و بار دیگر به اعمال جنایت کارانه شان ادامه دهند .
دوراندیش

>>>   مثل فلم هندی(دشمن) راجیش کهنه و ممتاز.

>>>   این دزد ما باعث میشود کار ایجاد کند ومانع رفتن جوانان به جرمنی و آب های یونان وترکیه شود اگر حکومت اورا زندانی نمیکرد چرا جوانان به جرمنی میرفتند او میتواند چندین پروژه شهرک ودیگر شرکت های ایجاد کند که هزاران فرد بیکار صاحب شغل شوند وثوابش هم از خلیل خدا ! در کشورهای که دموکراسی نیست اینگونه شدن غیرممکن است آنها بنام دزد در بدترین شرایط زندان اورا دربند میکنند مثلا در کمشور همسایه کسی بنام بابک زنجانی عین قضیه است کمی کلانتر ازین یعنی دزد هرکشور برابر سویه اقتصادی همان کشور! از طرف دیگر فیروزی قانونا دزد نیست چون پول افغانی را نبرده بلکه پول غیرمسلمان که دالر باشد برده واین به شریعت ما شاید غنیمت نامیده شده بتواند یا خیر؟

>>>   الحمد اللله از برکت سر قانون پوه وقانون جو محمدی ریس دفتر حقوقی ریاست جمهوری اشرف غنی برای زندانیان در افغانستان ایام مرخصی از بند وزندان در نظر گرفته شده چنانچه اقای محمدی در سخنان خود در ارتباط رهایی خلیل فیروزی دزد کابل بانک گفت که خلیل فیروزی رها نشده از رخصتی زندانی خود استفاده کرده حبس خود را سپری میکند دیده شود که این نوع رختصی در قاموس اقای محمدی تهنا بیک یک شخص زندانی خاص در نظر گرفته شده ویا برای عام زندانیان است از این طرح ودانش اقای محمدی به وضوح ثابت میگردد که انتخاب وانتصاب جناب شان بحیث ریس دفتر ومشاور حقوقی ریس جمهور غنی بجا بوده نه باساس هم تیم بودن با خودش .

>>>   در کشوری که قانون وجود نداشته باشد و یا اینکه قانون بالای مردم به طور یکسان تطبیق نشود نتیجه اش همین فلم سازی ها است که سناریوی آن توسط ارگ نشینان تهیه می شود . در این فلم ها دزد ها که نقش قهرمانان فلم را بازی می کنند در اخیر فلم به حیث وطنپرستان شناخته شده و شهروندان کشور که مورد تاراج این دزد ها قرار گرفته بودند نه تنها به حق خود نمی رسند ، بل که باید از آن ها غذرخواهی هم بکنند .
ص.ذ.

>>>   چرا کابل بانک ونمی نویسید بانک کابل

>>>   مثل سریال ترکی فولاد !


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است