پیام مهاجران آلمان به رییس جمهور
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۴۷    ۱۳۹۴/۸/۱۱ کد خبر: 105280 منبع: پرینت

آقای رییس جمهور سلام و احترام تقدیم تان!

آقی رییس جمهور می خواهم برایتان عامیانه و به زبان ساده بنویسم. مهاجران افغانستانی همه ایشان با احساس اند و اکثر شان کسانی هستند که در دولت برای تامین صلح و ثبات در افغانستان کار کرده اند اما وقتی زندگی شان با خطر رو برو شد، مجبور به ترک کشور شدند و علت ان هم داشتن یک دولت ضعیف که هیچگاه نمی تواند از سر، مال، ابرو و عزت اتباع خویش دفاع کند.

ما مهاجران افغانستانی هم انسان هستیم و هم دارای عواطف انسانی هستیم، می خواهیم در کشور خویش باشیم، کشور ما امن باشد و در کشور خود کار کنیم. تحصیلات اکثر ما تا درجه لیسانس است. هیچ جوانی نمی خواهد که با داشتن 4 سال تجربه کاری و اسناد دانشگاه در کشورهای خارجی برود و در هتل ها کار کند. مثال زنده را می توان از خود نام برد که به حیث خبرنگار در 17 ولایات جنوب، جنوب غربی و شرقی ایفای وظیفه نمودم اما نتیجه اش باعث فرار از کشور شد.

ما مهاجران گفته های اخیر تان را که در رابطه به داشتن آمادگی ها برای پذیرش مهاجران افغانستان با نماینده های کشور آلمان داشته اید، احساساتی و دور از منطق می دانیم. فکر می کنیم که شما از وضعیت امنیتی و بحران که افغانستان با آن روبرو است خبر ندارید میخواهم فقط برایتان مسلسل بنوسیم:

1- حکومت وحدت ملی ما 9 ریس جمهور دارد که عبارت اند از 1:شما (اشرف غنی)، 2: عبدالله عبدالله، 3: دوستم، 4: حامد کرزی، 5: عطا محمد نور، 6: سیاف ، 7: اسماعیل خان، 8: فرمانده عبدالرزاق، 9: سرور دانش.

2- بر علاوه فعالیت های طالبان گسترش فعالیت های داعش و حمایت آن از سوی دولت (به گفته والی اسبق ولایت پکتیکا انجنیر عبدالکریم متین) در مناطق شرق، جنوب و جنوب غربی.
3- افزایش تولیدات مواد مخدر و بدست آمدن 70 ملیارد دالر از کشت آن در افغانستان.

4- به میان آمدن گروه ستون پنجم و تهدید عمیق وضعیت امنیتی افغانستان توسط آن

5- داشتن تشکیلات منظم طالبان در 34 ولایات افغانستان و نوشته شدن اعلامیه های گروه متذکره در کابل (به گفته سیاف).
6- به شمول کابل قرار گرفتن اکثر ولایات در خط سرخ امنیتی و سقوط ولسوالی ها کشور توسط گروه طالبان

7-مسلح شدن اربابان، جنگ سالاران، فرمانده های اسبق جهادی، قاتلان ، تجاوزگرا و مافیا در داخل کشور
8- مواجه شدن دولت افغانستان به کسر بودجه ای و فرار سرمایه گذاران ملی و بین المللی از کشور
9- غارت آثار تاریخی
10- بریدن سر سربازان سرحدی به شکل گروهی در ولایات مختلف کشور از سوی طالبان و داعش
11- افزایش محکمه های صحرایی توسط مخالفان دولت و جنگسالاران در اکثر ولایات کشور
12 آغاز مهاجرت ها در داخل و بیرون از کشور
13- افزایش حملات انتحاری، بم گذاری ، قتل و قتال، اختطاف و انحرافات اخلاقی در ولایات مختلف.
14- ترور افراد توسط گروه های تروریستی در اکثر ولایات به خصوص ولایات بزرگ افغانستان ( کابل، هرات، مزار، قندهار، ننگرهار و ...).
15- افزایش فساد اداری وبیکاری.
16- فرار سربازان از صفوف نیروهای امنیتی کشور (به گفته جنرال کمپل فرار 4000 سرباز در هر ماه)
17- فروش سند های جعلی به سویه لیسانس و ماستری در دانشگاه های خصوصی
18- فروش و تجارت بست های ملکی و نظامی در داخل کشور
19- سهمیه دادن به گروه های مسلح و طالبان در تطبیق پروژه ها در ولایات مختلف کشور
20- قرار گرفتن جنگسالاران و مافیا در راس دولت
21- اوج گرفتن تعصبات مذهبی و اجتماعی در افغانستان
22- اوج گرفتن دشمنی ها میان اقوام مختلف
23- افزایش تهدیدات برای از بین بردن و خاموش ساختن چراغ آزادی بیان در داخل کشور
24- کشتن و تهدید کارمند دولتی ، نیمه دولتی و غیر دولتی توسط طالبان
25- تشویق جوانان افغانستان برای پیوستن با گروه های تروریستی و سوء استفاده از آن

پیشنهادات ما:
1- لطفا آقای رییس جمهور از مهاجران افغانستان در سراسر اروپا و جهان حمایت کنید و نگذارید پول و حقوق مهاجران افغانستان یک بار دیگر در جییب های مافیا و جنگسالاران که در راس دولت قرار دارد، بریزد.

2- آقای رییس جمهور شما آمادگی کامل تان را از پذیرش مهاجرای افغانستانی مقیم اروپا در کشور نشان داده اید؛ شما با وجودی که خوب می دانید یک رینجر پولیس تان از طرف شب و حتی بعضی اوقات از طرف روز به تنهایی نمی تواند در ولسوالیهای کابل (چهاراسیاب ، موسهی، سروبی و ده سبز) که فقط در چند کیلومتری ارگ قرار دارند گشت و گذار نماید پس آمادگی به معنی چه؟

3- دختر و پسر و حتی تمام خویشاوندان تان در غرب زندگی می نمایند مصروف بهترین تحصیلات به سطح جهان هستند پس چرا نمی گذارید ما هم در کشور های اروپایی از تحصیلات عالی برخوردار شویم؟

4- شما دختر و پسر تان را به کشور بخواهید و برایشان بگوید بروید در ولسوالی های شیندند هرات، پنجوایی و ژیری قندهار، درقد تخار و ولسوالی های ولایات دیگر با نیروهای افغانستان شانه به شانه در مقابل طالبان و داعش بجنگند قسم بخدا همه ما میایم و به ایشان شب و روز کار خواهیم کرد همان قسمیکه در انتخابات برای برنده شدنتان شخصا حتی 48 ساعت کار کردم.

5- آقای رییس جمهور همه ما از شما و رییس اجرایی خواهش داریم که میان پلان های کاریتان هماهنگی ایجاد کنید، شما و رقیب سیاسی تان عبدالله در مدیریت خیلی ضعیف هستید. به نمایندگی افغانستان یک وزیر آن کشور(وزیر مهاجرین آقا بلخی ) در بروکسل در جلسه ژنوا اشتراک میکند و نظر افغانستان را برای جهانیان انعکاس می دهد اما شما می گوید نظر که از سوی وزیر مهاجران ابراز شده یک نظر شخصی است. جای شرم است اما نمی دانم برای شما و یا وزیر تان!

6- خیلی جای شرم است که ما تا اکنون وزیر دفاع نداریم.ما در افغانستان هیچ چیزی به جز از امنیت از شما نمی خواهیم، ما می خواهیم که سر، جان، مال ، عزت و ابرو ما و فامیل ما در حفاظت باشد فقط و فقط همین.

7- آقا رییس جمهور بخدا قسم از حکومت وحدت ملی تان دیگر به تنگ آمدیم. از ریاست جمهوری گرفته تا رده های پاین اکثر کارمندان تان غرق فساد اند و دست به انجام دادن هر کار می زنند.

کارمندانیکه بدون پیتزا و برگر چیزی دیگر را نمیشناسند چگونه میتوانند کشور را رهبری کنند بهترین مثال را میتوان از عمر صافی نام برد که از برکت آن ولایت کندز سقوط کرد.

8 - از شما خواهش داریم که ما افغانستانی ها برای نجات سر، مال، عزت و ابرو خویش حتی خانه ها و زمین های خود را فروختیم، پس لطفا با در نظر داشت وضعیت امنیتی کشور نگذارید که با سر نوشت ما بازی صورت گیرد و سر و مال ما در معرض خطر قرار گیرد مهاجران افغانستان را حمایت کنید.

9 - در آخر می خواهیم عرض کنیم اگر کشور آلمان نیز مانند شما در حق ما فیصله ناعادلانه انجام دهد و دست به عمل بزند، همه ما به طرف دیگر حرکت خواهیم کرد تا زنده بمانیم.


حنیف الله فیض


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   شما در جرمنی نارسیده تجاوز جنسی را شروع کردید درکشور که به شما نان و مکان میدهد دشنام میدهید بازهم میخواهید اروپا به شما پناهندگی بدهد.

>>>   درخارج ابرو و عزت شما خوب حفظ میشود!!!!

>>>   مهاجرین بهترین سرمایه بوده برای کشورمانندافغانستان درطول چهل سال جنگ افغانستان بیشترین کمک پولی خانواده هاازکشورهای بیرون مانندایران.پاکستان.اروپا.وامریکاتامین شده واگرنه دولت توان حمایتهای لازم رانداشت همین حالا اگرازحق تیرنشویم بیشترین ابادیها رادرافغانستان خودمردم باپول که ازکارگرهای خارج ازکشوربدست میاورندابادکردند دولت هرقدرپول که ازجامعه جهانی گرفته حیف و میل خودشان کرده ویاچندتاسرک ساخته اندکه انهم باموادغیراستانداردکه هرسال بایدازنوساخته شودسوی استفاده های مدیریتی بیشماراست که دولت خودمیداندولی کوچکترین برخوردباانها انجام داده نمیتواندبخاطربقای خودپس بایدجناب ریس جمهورمانند یک فردمسول درمقابل مردم خودمسولانه تصمیم بگیردنه برای رازی ساختن کشورهای اروپایی مهاجرین برگردانی به کشورهمه ازشما جواب میخواهندشما جواب یک نفررابدهید بهتراست یاجواب هزاران نفرراتصمیم گیرنده شمایدامیدوارم که پشت وپناه مردم باشید نه بیگانه ها..
حاجی عمر

>>>   حقایق بسیار عالی بیان شده اما در شمار رءیس جمهور دو شخص دیگر یعنی خان محمد و محقق از قلم مانده از غیر رسمی ها بسم الله خان و یک تعداد قوماندان های دیگر قابل ذکر است. آقای اشرف غنی باید بداند که در شان مردم جفا ها کرده است و اخیرآ موضع گیری او در مقابل مهاجرین ستم و جفای نا بخشودنی دیگر است. بخدا قسم ای آقای اشرف اگر یک بار به خشم مردم مواجهه شدیو پیروجوان مرد و زن به خیابان ریختند راه خود را با آقای لنگ اتمر و ستانکزی گم خواهی کرد و وقت آنرا نخواهی یافت که با رولا جان ملکه ما به لبنان و یا امریکا شبانه فرار کنی و یا مثل نجیبب الله سر نوشتخواهی داشت و اگر به دست خشم مردم گرفتار شوی سرنوشت آقای مرسی را خواهی یافت
عبدالرحمن کابل

>>>   برادرهای عزیز درکتان میکنیم دست غ ع کابینه شان امریکا وتمام اروپا یکی است فقط بخاطر تباهی مردم بیچاره افغانستان ع و غ از همینهاست طالب وداعش از اینهاست و بدبختی از دست همنین هاست
و ر افغان

>>>   پیام واقع گرایانه است .جناب اشرف غنی احمد زی و عبد الله عبدالله از دل پر درد و آلام جوان و پیر کشور نمیخواهد خود را خبر سازد حامد کرزی به تو بس است نوبت خود را گزشتاندی و به سویه ای افراط استفاده کردی و چانس های خوب مردم کشور را ضایع کردی سه هزار برادران خود یا مجرمین جنگ را رها کردی و همه در صفوف دشمن دو باره تنظیم شدند میخواهی با این جلسه و جلسه باری های خود با سیاف و امثال آن از یک سو و در خفیه با طالبان از دیگر سو گشور ورشکست افغانستان را به کجا بکشانی ؟ ار خاک و خاکستر افغانستان میخواهی چه جور کنی.
احمد نبیل روستایی کابل

>>>   یا اشرف الشیاطین با مردم افغانستان در مجموع و با این مهاجران مظلوم ومجبور چه دشمنی داری.؟؟؟؟؟
م.ش. زمین بوس کابل

>>>   اشرف غنی صاحب رءیس متقلب و دزد آرای مردم افغانستان همین شرمندگی برایت بس نیست ویا میخواهی با قدیفه سفید و سبحه یک متری کذابی مردم را بیشتر فریب دهی ای لاورینس امروزی کم مانده که امام نماز مردم هم خود را بسازی. افسوس و هزار افسوس به مردم گوسفندی و خوش باور افغانستان و....
م.نسیم کامیار لوگر افغانستان

>>>   اشخاصی را می شناسم که بار ها و بار هاآقای اشرف غنی احمد زی را با خانم و گاهی با یک یا دو فرزند در عبادت کلیسا دیده اند
م. حنیف مکمل امریکا

>>>   من از بیانیه فوق چنین نتیجه گرفتم:
آقای رییس جمهور! شما و دولت تان که نالایق و ناکار آمد هستید، برایتان سلام و احترامات تقدیم میداریم.

>>>   شما به اصطلاح درجه لیسانسها که از کشور فرار میکنید ایا این کار شما باعش خوشبختی شما خواهد شد . نه خیر جواب منفی است . بیایید در کشور خود زحمت بکشید و کشور خود را اباد کنید و کشور را از چنگال طالب و داعش نوکران همان غربیهای که شما به انها پنا اوردید ازاد کنید. غربیها و پاکستان کشور ما را به کارخانه تولید تروریستها تبدیل کرده و مردم ما را اواره میکنند . این یک نیرنگ و فریب غربیها است .
احمد

>>>   همه شما فرار میکنید ای برادرها . پس این افغانستان را که اباد کند؟؟

>>>   اشرف غنی درست گفته . تو و من اگر کشور خود خوره اباد نکنی که اباد کنه ؟؟ بیه پس ده کشور خو که یگجای خاک خوره اباد کنیم .

>>>   اگر مرد ميدان مى بودند در قدم اول ميلونها پناه جويان کشور خود را از پاکستان و ايران باز به وطن مى گرداندى. به دولت ايران زارى مى کنى, که شهروندان (???) کشور را اخراج نکند! و هرجا که افاغنه دهان باز کرد بد رفتارى کشور ايران رابه رخ مى کشانند. همين ناله و فغان سپاسگزارى را يا ندارند ! فقط برده گان اجازه سپاس نداشتند!

>>>   راه گریز مشکل را حل نمیکند .

>>>   میخواهم وطن خود را اروپا بسازم . نمیروم به اروپا هرگز نخواهیم رفت . وطن خود را اباد میکنم

>>>   زنده بادفیض
اشرف غنی اگردلسوزمهاجرین است چرامهاجرین پاکستان وایران راطلب نمیکند که زیرچکمه های ...له شده است؟؟؟؟؟ غنی اگرمرداسست چراپاکوستان درموردکشورما طراحی داردو...

>>>   آنچه هموطنان عزیز ما نوشته اند مورد تأیید است . به کمال تأسف باید گفت که قوت های مسلح ما اکثراً درجریان عملیات تصفیوی طالبان را از سه طرف محاصره کرده وسمت(استقامت) چهارم را از طریق مفاهمه و یا رشوه ستانی غرض فرار آنها باز میمانند و بدین ترتیب تصادم مسلحانه به زودی ختم شده و دزدان مسلح مزدور به صفت کوماندو های فعال به یک استقامت دیگر تعرض کرده سلاح وو سایط یک و لسوالی دیگررابه یغما میبرند که حاصل این تراجیدی تقویت بیشتر طالبان است.نمیدانم چرادولت و رهبری قوای مسلح دراین مورد بی تفاوت است ؟

>>>   سلام. آقای حنیف الله فیض بسیار جالب و بجا نویشتی اما حیف که هیچ گوشی شنوای در افغانستان و جود ندارد و شاید خیلی ها حتی به خود زحمت خواندنی این نویشته را هم ندهد .
طاهر

>>>   ازخواندن این نامه به دیدگاه جوانان افغانستانی متعجب شدم ! نخست یک قصه کردکی بگویم - یک بای بچه ازروی شوق درقریه خود پلوخیراتی پخته میخواست نام بکشد. وقتی آشپزپلورانیم پخت کرده برسرپلوتازه چیزی انداخته بودتادم بگیرد. بای بچه غوری آورده به آشپزامرکردکه یک غوری پلواولی رابرایش بدهد. آشپزمعذرت خواسته گفت روی پلورابه این زودی بازکنم پلودم نمیگیردخراب میشود. بای بچه باغضب دوسه باردیگرامرکردتاغوری پلوبدهدولی آشپزقبول نکرد. بای بچه ازروی قهروغضب غوری خالی رابروی آشپززده خودش ازدروازه خود برآمده رفت . بعدازیک نیم ساعت پلودم گرفت آشپزهرکس پلوخواست برایش داد. حاضرین گوشت و پلورابخانه های خودبردندمهمانان بای بچه گشنه رفت . جوانان عزیز ! کلاه راپیش خودمانده بسنجید! عسکربامعاش سیزده هزارافغانی درپوسته پهره دارد.حمله میشودشایدکشته هم شودولی بازهم درپوسته هست که هنوزوالی های ولایات درچوکی خوداند. افغانستان بقول شماوحقیقتاهم مشکلات هایی راکه گفته ایددارد.به نظرشما چه کسی این مشکلات راحل کندتاشمابه افغانستان اروپایی تشریف بیآورید؟ شماکه تاب طاقت مشکلات رانداشته مانندچوچه شیروپراته جفتک زده گریختیدگویا وطن بیزارید.پس تصورکنیدشماکه صداقت به حفظ وطن خودنداریددرآنکشورها چه صداقتی خواهیدکردکه بشمانان مفت بدهنددرجای خلوت خورده فربه شوید؟ من تحصیلات عالی دارم شماکه مامورمعاشخورهم بودیدولی غریبکاردریک قریه سرحدی هستم .ازخانه و قریه خوددفاع هم میکنم .آیا بدست مخالف سلاح است وبایدترسیدمگرماچه کمی ازاوداریم که ازاوبترسیم ؟ وقتی درخارج تحصیل میکردم بمن زن خانه و کارمیسربودقبول نکردم برگشتم به وطنم تاحال یک روزنان خشک یک روزخیراتی پلو قریه راخورده روزانه دردکان قریه خودوشبانه پاسبان قریه خودهستم .خاک خودرابه طلای بیگانه مبادله نمیکنم .مردنان منتی نمیخورد. باورکنیدمردمان ساده و صادق قریه آنقدردوستم دارندکه قشلاق محبوب خودرابه لندن عوض نمیکنم . شایدحرفهایم رااحمقانه دانسته خواهی خندید.مگروقتی بعدازسالهابرگشتیدعزت سابق رانخواهی داشت وقتی درهرکشوری هم کارکنیددرروزخوب و بدحیات تان معلوم خواهدشدچقدردوست داریدوقتی درموضوع حق و حقوق مشاجره باتبعه خارجی برپاشودخواهیددیدچقدرحق داریدخلص گریه سرقبراست .اینکه تحصیل هم داریدکارنمیکنیدپس یک تحصیلکرده دیگربجای شماکارخواهدکرداگرزمانی برگشتیددولت بکدام عقل بجای نفرصاذق و خدمتگذارخودشمارااستخدام کند؟ شماآنوقت چندان ضرورت هم نمیباشید. حال بگوییددولت مابالای دولت آلمان چه حق داردکه امرکندتاشمارانان مفت و جای راحت بدهد.اگرکاربگوییدکاررارهاکرده رفته اید. شماکه وطن تانرابه دیگران داده فراریدکشورخارجی بیک فراری وطن بیزارچه ضرورت داردوبکدام کاراعتمادکنددرحالیکه بیکاری درکشورهای جهان بیدامیزند؟ لطفاصداقت به وطن داشته باشیدکه خیانت به وطن هرجاجرم است و گناه است .بیاییدبه وطن تان عزیزترین و باعزت ترین جای دنیاوطن تان است .مردانه خودتان بسازیدمردانه مانندآلمانهاخودتان درخاک تان زندگی کنید!
قره باش

>>>   درست است

>>>   برادر مهاجر خداوند شما را در هر جا که هستید نکاه کند شما گپ های دل بنده را تحریر نمودید بسیار خوش ام امد امید است حکومت بی گوش و بی چشم این مطلب که نوشته اید بدقت مطالعه کند و یک کمی شرم کند در اخر برای تمام هموطنان مهاجر که در هر جا هستند دعا میکنیم و شما هم هموطنان تان که هر لحظه در اتش میسوزد دعا خیر کنید
و السلام برادرت حبیب از شا شهید کابل

>>>   نظر آقای فیض را کاملا تایید می کنیم . وبه آفای اشرف غنی می خوا هیم بگوییم که : آقای اشرف غنی شما که نتوانستید کشور را اداره نمایید با سر کار آمدن حکومت شما که گذاشتن اسم حکومت روی آن حیف است نه اوضاع کشور بهتر نشد بلکه بد تر هم شد وما آخرش نفهمیدیم که شما سر در کدام آخور دارید : در آخور آی اس آی یا آمریکا یا همکاری با طالبان وداعش ... عمر جوانان مملکت را بیش از این بر باد ندهید اگر خدمتی برای آنها نمی کنید لا اقل سنگی هم پیش پای آنها نگذارید بگذارید بروند جای که بتوانند زندگی کنند از خیرتان گذشتیم شرتان بیش از این پای شان را نکیرد ...
هم وطن

>>>   سلام
شما بسيار دقيق نوشته كردي، بايد گوش هر حاكم دست نشانده خا رجي بر حال وطن به ان توجه جدي نمايد،ويك چيز ياد اور شوم كه كلمه افغانستاني را بايد در متن ذكر نه شود اين كلمه مصنوعي ساخت دشمنان سوگند خورده افغانستان عزيز ما است، واين كلمه به زيب وكيفيت متن صدمه جدي و شرم اور وارد ميكند،...تشكر از شما
عبدالله از هرات

>>>   درست گفــــــــتـــــــــــه !

>>>   ای برادر! اگر ما به این ساده گی از کشور فرار کنیم و جوانان غیور قوای دفایی کشور را تنها بگزاریم! بی غیرتی بزرگی خواهد بود! بیاید به پهلو ی قوای دفایی کشور بیستید. من خودم چندین سال در اروپا بودم ولی خانه من نشد...

>>>   باقیمانده پیام مهاجرین به رئیس جمهور:
10 : ما تاحال توانستیم برای اینکه بیرق افغانستان را دربین جرمن ها بلند سازیم بریک دختر تجاوز جمعی کردیم تا جرمن ها بدانند که ما افغان باغیرت هستیم 50000000 سال تاریخ داریم انشاللله در نزدیکی ها به سرقت اختطاف قاچاق مواد مخدر هم شروع میکنیم تا همه جهان اصلیت مار بدانند وقتی آلمان را مانند افغانستان به دوزخ تبدیل کردیم میرویم به انگلستان وهمینطور بیرق خود را درجرم وجنایت بلند میسازیم
پناهندگان افغان جرمنی

>>>   راست میگه این مهاجران دولت که این همه ضعف و فساد درش باشد هیچ کسی نمی تواند در آن دولت زندگی کند اگر اشرف غنی راست میگه چرا فرزندان خود را نمیاره افغانستان و .... وطن خواه

>>>   آفرين بر تو هموطن كه وضعيت كشور را از دولت وحدت مولي بهتر ارزيابي كردي!

>>>   مجترم حنیف الله فیض ویکتعداد از هموطنان واقعیت ها را خوب وبطور مفصل وعلمی توضیح گرده اند . واقعا از اثر سیاست های غلط این مداری های سیاسی کشور عزیز مارا به خرابه ومردم شریف ونجیب افغانستان را به کشورهای بیرونی آواره وسرگردان ساخته اند . خودشان هرروز در فکر افزودن سرمایه های شان که از خون این ملت بیچاره بدست می آورند هیچ سیر نمی شوند . مردم بیجاره هر روز دچار مشکلات گونان گون میگردند. یکتعداد از هموطنان نوشته کرده اند که چرا جوان به کشورهای بیرونی فرار می کنند ومی گویند بیا که افغانستان را آباد کنیم . فرموده شان خوب وعالی است . ولی این چه وقت . این وقتی که اقتدار کشور واقعا در دست جوان وطن دوست ومردم دوست وخدا پرست باشد آنوقت همه مردم که در بیرون هستند خودبخود به کشور عزیز عودت مینمایند. تازمانیکه این مداری وشعبده بازهای سیاسی درقدرت باشند فکر نمی کنم کشورعزیز وبیچاره ما راه خوبی را ببیند. خدواند ظالم ها درقهر وغضب خود گرفتار کند.

>>>   اول اینکه شماها فکر نکنم تحصیلات درست داشته باشید اگر میداشتید کشور خود را رها کرده فرار نمیکردید . وطن یعنی مادر . اما شماها مادر خود را رها کرده فرار کردید.

>>>   پس بیاید که کشور خود را یگجای اباد کنیم .

>>>   اشرف غنی کاملا درست گفته. همه در حال گریز گریز هستید . وطنم جانم میخواهم در وطن خود باشم .... به اروپا

>>>   بروید قاب شوی سگ شوی تشناب شوی کنید . هههه کابل جان دوستت دارم کابلم زنده گییم . کابل جان بهشتم . افغانستانم جانم دوستت دارم . سرگهای کابل را جارو میکنم و افتخار میکنم . اما سگ شوی تشناب شوی کافرهای اروپای را نمیکنم . زنده باد افغانستان ... به تروریست داعیشیان طالبان خاین مزدور امریکا پنچاپیها .
کابلی

>>>   ... بر همگی شان 5 سال از عمر خود به خاطر افغانستان درس خواندم تا برای کشور کار کنم ولی با این اوضاع دیگه هیچ انگیزه ای ندارم و در فکر ترک تحصیل هستم

>>>   از شما هموطنان میخواهم همه پشت هم.شویم و در مقابل این اقدام ناعاقلانه کشور تاحد توان فریاد سر دهید تا همانطور ک حق مان در افغانستان و ایران پایمال شد در کشور های اروپایی از جمله آلمان اینطور پایمال نشود و مردم را اواره و بدبخت نسازند و چشمان کور خود را باز کنند ابتدا مردم داخل کشور را سامان دهند زیر پل سوخته را جمع کنند و بعد ب اروپا بیاید و بخواهد بقیه را سروسامان دهد.
یک مهاجر افغان _برلین

>>>   سلام به دوستان
هر افغان در هر جاودرهروقت مقطعه تاريخ اماده وتيار سي است وبود تا از وجب وجب خاك خود دفاع كند، اما متاسفانه در حال حاضر دشمنان داخلي وفروخته شده گان با دشمنان خارجي اين سر زمين يك جا شده ودر اتش كه روشن كرده نه تنها موسسات، منابع طبعي، ومافيا زمين، نظام بي بند بار، و جاسوس اجنبي ها بلكه ميخواهد نيروي بشري روشن فكر كم وبيش مانده هم به نابودي كامل برساند واين جوانان را قرباني منافع خود كند، ونام پاك دفاع از ما در وطن دهد، شما هموطنان عزيز از اعمال اربكيا خبر داريد كه سر مردم چہروزي اورده، وناشايسته ترين وفاسق ترين انسان ها در ان شا ميل وظيفه اند، وهر كار فجيع را كه مرتكب ميشود كسي نيست كه از انها سوال وجواب كند، واين توسط همين نظام فاسد تجهيز وتمويل مشود،تا ادم هاي شريف ،تعليم يافته و طن دوست را بي عزت، بي ابرو ،تحديد به مرگ و اخير مجبور به فرار ميشود.اين اشغال گران در همين ١٤ سال كدام زير بناي اساسي را ساخته است، كدام موسسه بنياد گذاري كرده كه در ان هم وطنان ما ايفا وظيفه كرده باشد، اين ها به نام كمك به افغانستان پول را از ممالك كمك كننده ميگرد، پس همين رابراي بر نامه خود توسط باند هاي خود به مصرف ميرساند و٩٠٪ همين پول بہ جيب خارجي هاميرود، ونام افغان ها بد است، كه دزدي رشوه ستايي ميكند،به فكرما انهاي كه خودرا نگاه كند واز شر اينها خود را نجات دهد انها اشصاص خوب چانس هستند.
وحيد از فارياب

>>>   واقع مطالب خوبی را فرمودید عزیز دل من خودم شخصاَ به افغانستان هستم فعلاَ یک روز زنده 10 روز مرده

>>>   درست است منم یه مهاجرم که از ترس جانم به کشور المان پناهنده شدم

>>>   غنى گك بى غيرت تو وقتى جاى ميروى با طياره علىكوپتر ونفر هاى كابينه فاسدت راه ها را بند ميكنند به ساعت ها مردم بيچاره كسى مريض دارد كسى مشكل ديگر براى تو چى فرق ميكند كدام نفر بلند رتبه در انتحارى كشته شده اولاد هاى شما وزير وكيل و غيره همه در اروپا و امريكا درس ميخواند و خودتان غرق شراب وكباب استين جيب هاى تان دالر يورو پوند پر است تو كه مهاجرين را ميپزيرى با چى امكانات ميخواهى ديگر هم كشته شوند دلت يخ نكرده


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است