ارایه خدمات قلبی در موسسه طبی فرانسه
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۴    ۱۳۹۴/۸/۱۰ کد خبر: 105177 منبع: پرینت

داکتر فیروزالدین فیروز وزیر صحت عامه در مراسم گشایش برنامه خدمات مکمل قلبی بزرگسالان موسسه طبی فرانسه برای اطفال اشتراک نمود و آن را یک گام مثمر و مهم در پیشرفت طبابت کشور عنوان کرد و ابراز امیدواری نمود که با ارایه چنین خدمات، نیاز رفتن افغانستانی ها به خارج از کشور به خاطر دریافت اینگونه خدمات مرفوع خواهد شد.

موسسه طبی فرانسه برای اطفال، که پیشگام در عرصه جراحی قلب اطفال می باشد، برنامه جراحی قلب را برای بزرگسالان نیز معرفی کرده است. برای اولین بار، مردم افغانستان، که از مشکلات قلبی رنج می برند، می توانند تداوی تخصصی با کیفیت بلند و خدمات صحی در سطح جهانی را در افغانستان دریافت نمایند.

متخصصانن مجرب قلبی در موسسه طبی فرانسه برای اطفال، با حمایت همه جانبه یک آزمایشگاه قلبی مجهز و یک مرکز 17 بستره، قادر خواهند بود تا مریضانی را که به مشوره و تشخیص انژیوگرافی، انژیوپلاستی و جراحی قلب باز ضرورت دارند، تداوی نمایند.

با معرفی برنامه خدمات مکمل قلب بزرگسالان، مردم افغانستان دیگر مجبور نخواهد شد تا برای تداوی امراض قلبی خویش، وقت و پول زیادی را برای جستجوی یک متخصص مجرب قلب مصرف کرده و یا به خارج از کشور سفر نمایند. هر سال، تقریبا 250 تا 300 میلیون دالر توسط مریضانی که هیچ نوع گزینه دیگری برای تداوی امراض خویش ندارند، در خارج از کشور مصرف می شود.

در محفل افتتاح این برنامه، داکتر فیروزالدین فیروز، وزیر صحت عامه جمهوری اسلامی افغانستان، از کار موسسه طبی فرانسه برای اطفال در این زمینه تقدیر نمود و اظهار داشت: بهبود سطح خدمات صحی در افغانستان یک اولویت برای دولت جمهوری اسلامی افغانستان می باشد. ما از همچو طرح هایی که می تواند میزان تعداد افرادی که برای تداوی امراض خویش به خارج از کشور می روند را کاهش می دهد، حمایت می کنیم.

همچنان در این مراسم، پیام ویدویی بانوی اول افغانستان، محترم رولا غنی، نیز به نشر رسید که طی آن آغاز عرضه خدمات جدید قلبی در افغانستان را به هیات رهبری موسسه طبی فرانسه برای اطفال، تبریک گفت.

در همین حال جیان میشل مارلایود، سفیر کشور فرانسه برای افغانستان گفت: موسسه طبی فرانسه برای اطفال از اینکه در قسمت ارتقای سطح ظرفیت کارمندان خویش و بکارگیری تجهیزات پیشرفته تکنولوژیکی سرمایه گذاری کرده است، افتخار می نماید. برنامه جراحی قلب بزرگسالان گامی دیگر در جهت عرضه خدمات صحی با کیفیت در افغانستان می باشد.

برای اولین بار، شروع عرضه خدمات صحی برای مریضان قلبی بزرگسالان در کشور یک موفقیت بزرگ برای موسسه طبی فرانسه برای اطفال می باشد.

ارزیابی ها نشان می دهد که در جریان 15 سال آینده، تقریبا 6000 عملیات جراحی قلب بزرگسالان، 12000 عملیات انژیوگرافی، 2400 عملیات انژیوپلاستی و 163000خدمات مشوره دهی در این مرکز اجرا خواهد شد. خدمات جدید هذا، مبلغ 1.7 میلیون دالر هزینه داشته و توسط شبکه توسعه آقا خان و موسسه زنجیر امید فرانسه تمویل گردیده است.

موسسه طبی فرانسه برای اطفال در سال 2006 از طریق ایجاد یک شراکت خاص دولتی- خصوصی فیمابین حکومت افغانستان و حکومت فرانسه و دو موسسه غیر دولتی خصوصی (شبکه توسعه آقاخان و موسسه زنجیر امید فرانسه)، تاسیس گردید. مدیریت آن را دانشگاه آقاخان برعهده دارد و توانسته است که طی این مدت خدمات با کیفیت صحی را به مردم این سرزمین عرضه نماید.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است