این جزیه یک دسیسه است
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۳    ۱۳۹۴/۸/۹ کد خبر: 105106 منبع: پرینت

مالیه به این سنگینی که بالای رعایا جبرن تحمیل می گردد شاید یک دسیسه و یا یک پلان گلان برای افلاس جامعه باشد.

مالیات در هر کشور مناسب است اما بشرطی که سبب رنجش خاطر و تهی ساختن دسترخوان ایشان نبوده رنگ و بوی عدالت در آن به وضوح به مشاهده برسد.

زجر پولی که در کشور ما تازه به شدت و حدت تحمیل می گردد کلن سنگینی آن را مستهلکان و مردم فقیر جامعه متحمل می شوند. زیرا اکثر کالا های مورد نیاز و اولیه جامعه حالت صعودی بخود گرفته، تنگدستان از خرید مواد اولیه زندگی عاجر می شوند.

در صورت افلاس و فقر در جامعه، همه شئونات زندگی تحت تاثیر قرار می گیرند و فرهنگ و ارزش ها ها رنگ و بوی خویش را می بازند.

جامعه ای که دچار چنین مصیبتی شود حب وطن، فرهنگ و همه ی آنچه که بنام ارزش وجود دارد از بین می رود و استبداد و استعمار میتواند آنچه را که می خواهد در چنین جامعه ی تحمیل کند.

این مالیات ظالمانه، استبدادی، ستمگرانه و پلان شده است، تاریخ کشور چنین ستم مضاعفی را بخاطر ندارد.

اگر این جور دوام نماید کمر رعایای مستمند خواهد شکست و پلان های ظالمانه مستبدان یکی پی دیگری به کرسی خواهد نشت. وای و هزاران وای.


محمد صدیق میر


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   همین مالیه در کشورهای همسایه هم هست مثلا در پاکستان از انترنت هم مالیه میگیرند

>>>   افزونی بی حد و مغایر با پرنسیپ های عقلی و منطقی واقعا که ۹۹ در صد اقشار جامعه را از خرید امتعه شان بی نیاز میسازد اگر تجار وارد کننده مالیات مستقیم را به دولت میپردازد اما مستهلکین غیر مستقیم همان مالیه را در خرید اموال شان به فروشنده میپردازد پس ضرر عمده این مالیات گزاف برودش مردم فقیر جامعه جفای بزرگ در حق این ملت غریب کم در امد می باشد که ظالمانه وجابرانه بر ملت تحمیل میکند در حالیکه این مالیات گران را که ملت پرداخت میکند ایکاش در اباد وعمران کشور بمصرف برسدکه نمیرسد بلکه در محافل بی جا ومعاشات یک لک تا دولک به مشاوران هم پارت شان بکار گرفته میشود ومردم از انبی بهر می مانند طوریکه در قبل به قدرت رسیدن همین اقایان میگفتند ما دسترخوان های مردم را رنگین تر میسازیم اما بر خلاف دستر خوان مردم رااز خالی خالی تر کردند .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است