داعش 13 خبرنگار را در موصل اعدام کرده است
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۱۰    ۱۳۹۴/۸/۶ کد خبر: 104991 منبع: پرینت

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بغداد، شهر موصل در 350 کیلومتری شمال بغداد که گروهک داعش آن را از 10 ژوئن (خرداد) به اشغال خود درآورده است از مهمترین پایگاه های این گروهک در عراق به شمار می رود.

سازمان گزارشگران بدون مرز در گزارشی که با همکاری دیده بان آزادی مطبوعات عراق انجام داد، نوشت: شهر موصل از زمان سیطره تروریست های داعش بر آن، تبدیل به قبرستان خبرنگاران شده است.

بر اساس این گزارش، گروهک داعش از ژوئن سال گذشته 48 خبرنگار و کمک خبرنگار را به اتهام خیانت و جاسوسی ربوده و 13 نفر از آنها را با روش های وحشیانه ای اعدام کرده است و همچنان سرنوشت 10 نفر از آنها نامعلوم است.

25 نفر از خبرنگاران پس از شکنجه شدید و تعهد به عدم ممارست هر گونه فعالیت خبری از طریق میانجیگری های بزرگان عشایر و قبال آزاد شده اند. همچنین 60 نفر از اصحاب رسانه و خبرنگاران به خاطر نگرانی از افتادن در دست تروریست از موصل گریخته اند.

الکساندرا خازن مسوول بخش خاورمیانه و شمال آفریقای سازمان گزارشگران بدون مرز گفت: تروریسم بی وقفه که گروهک داعش علیه رونامه نگاران در موصل اعمال می کند، نشان دهنده تمایل شدید این گروهک به اشراف اطلاعاتی در این شهر است.

بر اساس اعلام سازمان گزارشگران بدون مرز، داعش از زمان اشغال موصل، موسسات رسانه ای این شهر را تصاحب کرده و با مصادره تجهیزات آن، اقدام به تأسیس رادیو «البیان» و شبکه تلویزیونی «دابق» کرده است.

سازمان گزارشگران بدون مرز از دولت عراق و کشورهای غربی خواستار حمایت از خبرنگاران و پناه دادن به آنها در صورت فرار از دست تروریست ها شده است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است