یک زن متجاوزان خانه اش را هدف قرار داد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۵    ۱۳۹۴/۸/۶ کد خبر: 104964 منبع: پرینت

ساعت 1:30 شب، دو فرد ناشناس وارد خانه جمیله می‌شوند. پس از ده دقیقه، صدای شلیک دو گلوله از خانه شنیده می‌شود. محمد حسن نفس‌زنان و با پیراهنی پرخون از خانه جمیله بیرون می‌زند و در تاریکی کوچه گم می‌شود.

فردای آن روز (دوشنبه) سلام‌وطندار از جمیله می‌خواهد تا روایت خود را از رویداد شب بگوید. جمیله با چشمانی مصمم به خبرنگار خیره می‌شود و می‌گوید، تازه به خواب رفته بودیم که دو مرد جوان وارد خانه ما شدند و یکی از آنها دست و پای شوهر هشتاد ساله ام را گرفت و دیگری به قصد تجاوز، به من حمله کرد.

جمیله پس از یک مکث کوتاه گفت که با خیززدن به سوی رختخواب، تفنگچه را از زیر بالش بیرون کشیده و سر همایون ـ مرد متجاوز ـ را هدف می‌گیرد. خبرنگار سلام‌وطندار می‌گوید که سر همایون بر اثر فشار گلوله‌ ای که از نزدیک شلیک شده، به دو نیم تقسیم شده بود.

گلوله بعدی به سینه محمد حسن می‌خورد و او را به گوشه اتاق پرت می‌کند اما محمد حسن که هنوز بدنش گرم است، موفق می‌شود راه فرار را پیدا کرده و از خانه جمیله بگریزد.
جمیله که باشنده ولسوالی گرزیوان ولایت فاریاب است، پس از دقایقی به پولیس محل زنگ می‌زند و پولیس خود را به محل رویداد می‌رساند. بریالی بشریار پروانی، فرمانده امنیت پولیس ولسوالی گرزیوان در گفتگویی با سلام‌وطندار می‌گوید که محمد حسن پس از آن که برای درمان به درمانگاه ولسوالی گرزیوان می‌رود، توسط نیروهای امنیتی شناسایی شده و بلافاصله دستگیر می‌شود اما روایت محمد حسن از رویداد تا اندازه‌ی ا با روایت جمیله و فرمانده امنیت پولیس متفاوت است.

محمد حسن که به سختی صحبت می‌کرد گفت که من و همایون قرار بود تا از خانه جمیله مقداری تریاک خریداری کنیم. به همین دلیل به خانه‌اش رفتیم. ما هرگز قصد تجاوز به جمیله را نداشتیم. عبدالستار پدر محمد حسن که از منطقه دره شاخ ولسوالی گرزیوان به شفاخانه ولسوالی آمده، می‌گوید که اصلا باورش نمی‌شود که پسرش قصد تجاوز به این زن را داشته و در حال حاضر از دیدن این وضعیت شوکه شده است.

فرمانده امنیت پولیس گرزیوان می‌گوید: بر پایه قانون جزای افغانستان، جمیله بیست‌وپنج ساله به دلیل دفاع شخصی در هنگام حمله، از تمامی اتهامات مبرا است و پولیس نیز به وجود چنین زنان شجاعی در کشور افتخار می‌کند اما جمیله می‌گوید که تنها ترسش مساله انتقام‌جویی است. می‌ترسد که خانواده‌های مهاجمان انتقام خون فرزندان‌شان را از وی بگیرند.

جمیله از حکومت می‌خواهد که تدابیری را برای تامین امنیت جانی وی روی دست گیرد.


حنیف فرزان


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   این خانم 25 ساله و شوهرش 80 ساله؟؟؟؟ این در کدام دین و کتاب است؟؟
سمیع


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است