پرو ازول: اخراج پناهجویان قابل قبول نیست
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۳۵    ۱۳۹۴/۸/۶ کد خبر: 104953 منبع: پرینت

تلاش آلمان و اتحادیه اروپا برای اخراج شمار بیشتری از آوارگان به شمول پناهجویان قبول نشده افغانستان با انتقاد شدید روبرو شده است. یک سازمان حامی پناهجویان از آلمان خواست که آوارگان افغانستانی را به کشورشان عودت ندهد.

بورکهارت از سازمان پرو ازول به خبرگزاری فرانس پرس گفت: از دیدگاه ما افغانستان از ناحیه امنیتی در وضعیت نا مناسب قرار دارد، پس فرستادن انسان ها به افغانستان در چنین وضعیتی غیرقابل قبول است.

دلیل هشدار بورکهارت، گزارشی بود که براساس آن حکومت آلمان فدرال می خواهد شمار موارد اخراج پناهجویان افغانستان را افزایش دهد. روزنامه آلمانی «فرانکفورتر اگماینه زونتاگس سایتونگ» گزارش داده بود که برلین خواهان تصویب یک توافق میان کمیسیون اتحادیه اروپا و افغانستان درباره پذیرش آوارگانی است که قرار است به این کشور پس فرستاده شوند.

بورکهارت، مدیرکل سازمان پرو آزول از حکومت آلمان فدرال خواست که با افغانستانی ها بزرگوارانه تر برخورد کند.

وی در ادامه گفت: گفته های انگلا مرکل با اعمالش متناقض است. به گفته آلمان او، صدراعظم در مورد آوارگان دوستانه سخن می گوید اما همزمان همه تلاش اش را برای رد کردن آن ها انجام می دهد.

در مسوده بیانیه نهایی نشستی که در بروکسل به خاطر بحران آوارگان برگزار شد، آمده است که موارد اخراج به کشورهای مبدا و همچنین به افغانستان باید تشدید گردد. در همین حال، روزنامه آلمانی فرانکفورتر روند شاو درباره برنامه اخراج شمار بیشتری از آوارگان افغانستان می نویسد: از زمانی که جامعه جهانی از افغانستان بیرون شده است، اخبار هشداردهنده از این کشور افزایش پیدا کرده است. موج عظیم مهاجرت در جریان است. ده ها هزار افغانستانی می خواهند به خاطر ناامنی فرار کنند.

این که در آلمان شمار آوارگان از افغانستان در حال افزایش است، پیامد طبیعی این روند فاجعه بار است.

این روزنامه در تبصره خود افزوده است: اما حکومت آلمان فدرال این را نادیده می گیرد و می خواهد با استدلال ترفند آمیز از بار این مسوولیت شانه خالی کند: چون شمار آنهایی که از افغانستان به این جا می آیند، در حال افزایش است، پس باید تعداد بیشتری هم به آن جا پس فرستاده شوند. این که اخراج به یک کشور بحران زده باعث ایجاد دلایل جدیدی برای فرار می شود، نادیده گرفته می شود. سیاست بی برنامه تر و اهانت آمیزتر از این در قبال آوارگان پیدا نمی شود.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است