کاهش 60درصدی درآمد کویت
 
تاریخ انتشار:   ۰۵:۵۲    ۱۳۹۴/۸/۶ کد خبر: 104907 منبع: پرینت

به گزارش خبرگزاری رویترز از کویت، شیخ «صباح الاحمد الجابر» در مراسم افتتاحیه مجلس امت (پارلمان) این کشور، خواستار اتخاذ اقدام های فوری برای به ثمر رساندن تلاش ها برای اصلاحات اقتصادی، کاهش هزینه های عمومی و مبارزه با فساد در کویت شد.

صندوق بین المللی پول مستقر در واشنگتن نیز به کشورهای تولیدکننده نفت خام در منطقه خلیج فارس هشدار داد که خود را با واقعیت های جدید بازار نفت هماهنگ کرده، هزینه های خود را کاهش داده و به فکر متنوع سازی درآمدهایشان باشند.

این نهاد مالی جهانی در گزارش خود افزود: کشورهای تولید کننده نفت خام در خلیج فارس، روند افزایشی تولید نفت خام را به دلیل ذخایر عظیم نفتی که در اختیار دارند حفظ کرده اند، اما باید بدانند که این روند برای مدت نسبتا طولانی ادامه خواهد داشت.

«مسعود احمد» مدیر بخش خاورمیانه و آسیای مرکزی صندوق بین المللی پول گفت: این کشورها نه تنها امسال بلکه برای سال های آینده نیز باید خود را برای قیمت پایین نفت آماده کنند و هزینه های خود را با آن تنظیم کنند.

احمد در گفتگو با خبرگزاری فرانسه افزود: بودجه اعضای امسال (2015) کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، با کسری میانگین ١٣ درصدی روبه رو شده است.

احمد گفت: بیشتر مردم فکر می کنند که قیمت نفت در بازارهای جهانی از سطوح کنونی بالاتر خواهد رفت، اما تا سال ٢٠٢٠ ما انتظار بازه قیمتی حدود ٥٠ تا ٦٠ دلار را داریم.
وی گفت: این یعنی این که این کشورها باید جنبه های مالی خود را با اوضاع جدید بازار نفت و درآمدهای نفتی وفق دهند.

احمد ادامه داد: بیشتر مردم کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در بخش های عمومی کار می کنند که این نحوه اشتغال باید در چند سال آینده تغییر کند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است