نشست آگاهی دهی اضرار مواد مخدر در ارگو
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۳    ۱۳۹۴/۸/۵ کد خبر: 104883 منبع: پرینت

ریاست مبارزه علیه مواد مخدر ولایت بدخشان کمپاین آگاهی عامه اضرار مواد مخدر را در ولسوالی ارگوی ولایت بدخشان برگزار نمود.

در این کمپاین که به تاریخ 20 میزان سال 1394 خورشیدی در دهکده آتن ولسوالی ارگو ولایت بدخشان برگزار گردیده بود، رییس مبارزه علیه مواد مخدر بدخشان، هیات وزارت مبارزه علیه مواد مخدر از کابل، عبدالکریم لایق مدیر اجرایی ولسوالی ارگو، علما، بزرگان، متنفذان، باشندگان محل و شاگردان مکتب اشتراک نموده بودند.

فایق افندی رییس مبارزه علیه مواد مخدر می گوید: مواد مخدر حرام است، همه ملت مسلمان هستیم، عقیده و باور کامل داریم، بنابراین باید جلوِی مواد مخدر را بگیریم. ایشان خطاب به علما گفتند که توانایی و قدرت شما بود که در مقابل تجاوز قشون سرخ پیروز شدیم و از ایشان خواست تا یکبار دیگر بخاطر مبارزه علیه مواد مخدر دولت و مردم خود را همکاری نمایند.

مدیر اجرایی ولسوالی ارگو می گوید: حرمت مواد مخدر قابل توجه نیست، کاملا حرام است. ایشان همچنان از علما و تمام مردم افغانستان خواست تا در مقابل این مواد و کشت ملعونه بسیج شوند.

علما در صحبت هایشان با استناد به آیات، احادیث، قیاس، اجماع و قوانین نافذه مواد مخدر را حرام دانستند، کشت کننده، تولید کننده، قاچاق کننده و استفاده کننده آن را مخالف ارزش های یاد شده دانسته و مبارزه با مواد مخدر و دست اندرکاران آن را یک وجیبه اسلامی و انسانی همه دانسته اند.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است