در هنگام زلزله، حجاب را رعایت کنید!
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۸    ۱۳۹۴/۸/۵ کد خبر: 104869 منبع: پرینت

توی اتاق ام نشستم و با دخترها مشغول حرف زدن هستیم چادری که ایلار آورده رو سرم می کنم و از خودم سلفی می گیرم جو عکس گرفته بود، اصلا متوجه زلزله نشدم که ایلار جیغ کشید:
زلزله
یکی از دوستان مثل جت از جلوی من دوید و چون ما منزل سه هستم پرید پا برهنه و دو تا دوست دیگه ام از پشت سر شان مثل مرمی های رها شده از تفنگ...

صدای پاها و دویدن ها در پله ها به گوش ام می آمد من که شوکه شده بودم و به دنبال لباس با حجاب برای خودم می گشتم. شیما و دختراش هم کف خانه سرگردان و صداهای لیلا که یا خدا یا خدا می کرد بیشتر نگران ام کرد.

می خواستم استرس نداشته باشم و خونسردی ام را حفظ کنم و به بچه ها دلداری بدهم و توی ذهن ام فکر می کردم این زلزله هم مثل زلزله های سابق هست، توی همین فضای باجنبگی بودم که زلزله شدید شد و چون حجاب نداشتیم توی چهارچوب در ایستاد شدیم و خانه لرزید و تابلوها افتاد و دکوری ها شکست و زلزله تمام شد.

کلا بعد تمام شدن زلزله رفتیم تو حیاط و پسر همسایه پایین که ورخطا شده بود تا ما رو دید ریلکس شد کلی از شجاعت اش زمانی که در پاکستان بوده یاد کرد و زلزله اینجا را با اونجا مقایسه کرد و کمک های عاجل وقت زلزله را تشریح کرد و به دنبال مرکز زلزله گشت و گشت و گشت که احساس سرما کردیم پس به خانه مان آمدیم.
نتیجه اخلاقی همیشه خونسردی تان حفظ کنید و حجاب تان را رعایت کنید.
و من الله توفیق

سمیرا سادات


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   تشکر خانم سمیرا . جان شیرین است . فرق نمیکند اگر حیات در خطر باشد بی حجابی عیب ندارد چون وجود انسان نعمت خداوند (ج) است و از او باید تا حد امکان محافظت کرد مبادا تحفه الله(ج) کم ارزش جلوه دهید. موضوع دوم :اگر در نوشتار تان از ادبیات ناب دری یا پشتو استفاده نماید بهتر است . مانند من اشخاص زیاد است که اصطلاح (ریلکس) را نمیداند.
(فروتن)

>>>   مال فدای سر، سر فدای چادر.
سمیرا سادات.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است