عربستان در یمن از سلاح شیمیایی استفاده کرده
 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۳۵    ۱۳۹۴/۸/۴ کد خبر: 104840 منبع: پرینت

به گزارش پایگاه خبری النشره، یک رهبر جنبش مردمی انصارالله یمن گفت: جنگی که عربستان در یمن آغاز کرده به منظور اجرای قطعنامه های شورای امنیت ملل متحد یا بازگرداندن عبدربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، نیست، بلکه هدف ریاض از این جنگ، تضعیف قدرت سیاسی و نظامی جنبش انصارالله در یمن است.

مقام بلندپایه جنبش انصارالله یمن افزود: اکنون همه چیز به سود ارتش یمن و جنبش انصارالله پیش می رود و هرچه جنگ طولانی تر می شود، عربستان بیشتر در باتلاق جنگ فرو می رود.

وی تاکید کرد: حوادثی که در مرز یمن با عربستان در جریان است، گویای این ماجرا و نشانگر این است که عربستان در یمن شکست خورده است.
این مسوول ارشد گروه انصار الله یمن تصریح کرد: جوانان دلیر و شجاع یمنی با سلاح های ابتدایی و بسیار ساده به جنگ ارتش تا بن دندان مسلح عربستان رفته و صدها تن از نظامیان عربستانی را کشته و بسیاری از آنان را به اسارت گرفته اند و شمار زیادی از تانک ها و خودروهای زرهی آنان را منهدم ساختند.

این مقام مسوول در جنبش انصارالله یمن افزود: عربستان به عنوان پیش شرط گفت وگوها، خواستار به رسمیت شناخته شدن قطعنامه بین المللی درباره عقب نشینی ارتش و کمیته مردمی یمن از شهرها توسط انصارالله است.

وی تاکید کرد که این قطعنامه با شکل کنونی قابل اجرا نیست و ما از هیچ منطقه ای عقب نشینی نخواهیم کرد زیرا که در هر استانی پایگاه مردمی داریم.

عربستان و 9 کشور عربی دیگر به جز عمان با حمایت آمریکا از ششم فروردین امسال، حملات هوایی، دریایی و زمینی را علیه نیروهای مقاومت مردمی یمن آغاز کرده اند و تاکنون بیشتر تاسیسات زیربنایی، خدماتی، بیمارستان ها، مدارس و منازل مردم این کشور را بمباران کرده اند.

در اثر این حملات تاکنون حدود 22هزار نفر از جمله زنان و کودکان شهید یا مجروح و میلیون ها نفر دیگر نیز از خانه و کاشانه خود آواره شده اند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است