باید از زمین ها و جایدادها مالیات گرفته شود
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۸    ۱۳۹۴/۸/۴ کد خبر: 104793 منبع: پرینت

از زمین ها و جایدادهای موجود در کشور باید مالیات گرفته شود.

شماری از آگاهان اقتصادی می گویند: گرفتن مالیات از زمین ها و جایدادهای موجود در کشور گذشته از افزایش درآمدهای ملی سبب افزایش کار و بار در کشور خواهد شد.

آنان می گویند: اگر از زمین ها مالیات مناسب گرفته شود و این پول برای قرضه دهی به کشاورزان در بانک به کار گرفته شود گذشته از افزایش درآمدهای ملی سبب ایجاد کار و حمایت از کشاورزان خواهد شد اما حکومت بسیاری از منابع مالیاتی را در کشور از دست می دهد.

گفته می شود در حال حاضر به دلیل نبود ظرفیت لازم در وزارت مالیه این وزارت حتی قادر نیست از مالیات را گردآوری کند.

این در حالی است که در مناطق ناامن مخالفان مالیات زمین را با نام عشر و ذکات جمع آوری می کنند.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   ازمردم غریب وبی بضاعت مالیه گرفته به جیب چپاول گران واریز شود؟؟؟؟؟؟
م بغلانی

>>>   بلی . مردم بیچاره را پوست کنید و دزدهای دولتی و غربی را پوست بگیرید ...به این انسانیت .

>>>   از جیب خالی مردم چیزی بدست نمی اید بخاطر افزایش در امد دولت از دست درازی های فساد پیشگان گمرکات ومصارف بی جای سفر های بلند پایه دولت ولشکری از همراهان شان بخارج مملکت و دادن سوپر سیکل به دوستان ورفیقان شان جلوگیری کنند در امد دولت بالا میرود همچنان از خریداری های لوازم لوکس دفاتر انهم اموال خارجی وخرید موتر های لوکس زررهی به رفقای شان بدون در نظر داشت موقف انها ومهمانی های پرزرق وبرق خود مقامات عالی دولت اگر جلوگیری شود به یقین گفته میتوانیم گفت که عواید دولت بطور سر سام اور بلند میرود اما از جیب خالی شده ملت چیزی وصول شده نمیتواند .
سید هاشمی

>>>   هر کار را بسنجیده باید کرد نباید به نام این آن مردم مظلوم را در چنگ ظالمان انداخت و جیب آنها را پرخواهید کرد

>>>   سلام برهمه دوستان.
بعداز عرض سلام چرا دولت چشمش خود به جیب مردم بیچاره ماکرفتن همین حالا توان یک نان خشک را ندارند که بخرند چی رسد مالیات بدهند دولت ۴صد هزار نیرو دارد چرا از جاهای که طالیبان دست رسی دارند جماوری نمیکنند که طالبان درماه چندملیون دالر جماوری میکنند درویرانی کشورما استفاده مکنندمهدنها را همچنان این دولت دزدان است امنیت آورده نمیتوانند حاجز ماندن.
از کابل

>>>   مالیه دهی یکی از اساسات اقتصادی یک کشور است ولی بدبختانه از کی مالیه گرفته ؟ از مردم غریب،بیکار،از کسانیکه سالها در خانه های کرای زندگی کرده حالا تمام دارای اش را یک خانه گلی خریده و فامیلش نان برای خوردن ندارد کدام کاری هم در کشور ما نیست آیا مالیه گرفتن از جایداد چه معنی دارد؟ کشور هایکه از جایداد، عواید و حتی از تلویزیون ها مالیه اخذ میکند در برابر آن تمام ابعاد را در نظر گرفته است تماماً خدمات را فراهم کرده زمینه کاریابی را مساعد نموده و به عوض مالیه میگیرد حکومت افغانستان اول باید فساد اداری را نابود کند بعد مالیه بگیرد

>>>   دولت از دست که بیچاره شده است از مردم به نام مالیه و طالبان به نام عشر وذکات باج میگیرد واز آن طریق روز خود را می چلانند ای کاش خداوند این ظالمان را به اعذاب خود گرفتار نماید


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است