تریبون نیم بند رسانه ها
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۵    ۱۳۹۴/۸/۴ کد خبر: 104791 منبع: پرینت

رسانه گرهای ما هنوز خام اند و جوان
بیشتر به هیجانات و نقاط منفی جامعه می پردازند تا جنبه های مثبت رویدادها و پیش رفت ها. به عنوان مثال یکی از رسانه های مشهور تصویری در سقوط قندوز یکی از رسانه خبرنگارش را به شهر بغلان فرستاده بود تا او به صورت زنده از آن شهر در مورد رویدادهای قندوز گزارش دهد.

خبرنگار محترم آن رسانه به صورت ناشیانه و بدون در نظر گرفتن امنیت ملی و منافع عمومی -بیش از حمله طالبان و سقوط قندوز- روان جامعه را زخم زد. نگرانی و نا امیدی و بیم ایجاد کرد. بگونه ای که تحت تاثیر همین گزارش ها شماری زیادی از مردم بغلان و سمنگان و مزار شریف خانه و کاشانه خودرا ترک کرده و به شهرها و ولسوالی دیگر نقل مکان کردند.

رسانه گرهای ما باید بدانند که اگر امروز تریبون و آنتن و بزنس و قیافه یی دارند از برکت همین نظام نیم بند است اما اگر طالبان بیاید و دولت را به دست گیرد مطمینا در حاکمیت آنها 10 درصد این رسانه ها موجود نخواهند بود. بنا براین خوب است که دوستان رسانه گر و رسانه ای ما به این مسایل توجه کنند. بی شک یکی از برجسته ترین رویدادهای دیروز کشورما امن و آرام برگزار شدن مراسم عظیم و بی مانند عاشورا بود.

در این مراسم علاوه بر امنیت و آرامش وحدت و همدلی ملی بود که متاسفانه رسانه های ما آن را خیلی برجسته نکردند. باید نیروهای زحمت کش امنیتی کشور مورد تفقد و تقدیر قرار می گرفتند. و این مساله به صورت شکوهمند و درخشان مورد توجه رسانه های و شبکه های اجتماعی قرار می گرفت.


عارف رحمانی


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است