پناهجویان هموطن در اندونزیا اعتصاب کردند
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۴    ۱۳۹۴/۸/۴ کد خبر: 104773 منبع: پرینت

پناهجویان افغانستانی در کمپ‌های پناهندگی اندونزیا، دست به اعتصاب غذا زدند.

به نقل از جامعه باز، این پناهجویان که از سه روز به این‌سو دست به این اعتصاب نامحدود غذا برده‌اند، گفته‌اند: تا پذیرفته‌شدن خواست‌های‌شان، اعتصاب‌شان ادامه خواهد داشت.

اعتصاب‌کنندگان که شمارشان به 200 تن می‌رسد، به جز 3 شهروند پاکستان و یک نفر فلسطینی، همه از افغانستان‌اند.

آنها گفته‌اند که دو خواست عمده دارند: یک، آنهایی که پیش از این به عنوان پناهنده در یکی از کشورهای مورد نظر که عمدتا استرالیا‌ است، پذیرفته شده‌اند، به کمپ آزاد منتقل شوند. بر اساس گفته‌های اعتصاب‌کنندگان، شماری از این افراد حدود دو سال پیش به‌ عنوان پناهنده قبول‌ شده اند اما تاکنون به کمپ آزاد منتقل نشده‌اند.

دوم، برخی از این اعتصاب‌کنندگان مدعی‌اند که بیش از 5 ماه می‌شود که کیس‌آفیسر ندارند تا پرونده آنها را تعقیب و پیگیری کند. آنها از کمیساری عالی پناهندگان سازمان ملل متحد UNHCR می‌خواهند که برای بررسی و پیگیری پرونده این عده از پناه‌جویان، براساس قوانین بین‌المللی در امور پناهندگان، کیس‌آفیسر تعیین کند.

با وجود این، شماری از معترضان مدعی‌اند که ده‌ها پناهجو حدود یک سال است که از یک نوع بیماری جلدی به اسم خارشتک رنج می‌برند که هیچگونه اقدامی برای درمان آنها نشده است. این معترضان می‌خواهند که به این بیماری توجه شده و دوا و درمان در اختیار پناهجویان قرار گیرد.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   من نمی دانم که اروپای ها چی کسی را به عنوانی یک پناهنده واقعی قبول دارد یعنی حطما یک فرد جنایتی را در کشورش انجام داده باشد چند آدم را کشته باشد که تحت تعقیب باشد به چنین فردی پناه میدهد ؟؟؟ خب آیا این جنایت نیست ؟؟؟
طاهر

>>>   در جواب دوست اول‌,از نظر انها پناهنده سیاسی کسی است که در وجه اول به راحتی تغییر دین بدهد مانند دوستان عرب و... که در این مورد روی مردم افغانستان امید کمتری دارند از این جهت ما در خط مقدم دیپورتی ها قرار داریم وگرنه اوضاع کشور ما به مراتب از لحاظ زیر ساخت و امنیت از عراق و سوریه بدتر است،در وجه دوم باید گفت که کشور ما به دلیل نداشتن یک نظام سیاسی مستحکم و مسعول در مورد اتباع خود باعث بی میلی اروپایی ها در مورد پذیرش انها شده است،انها اگر به هر شخص یک دلار مستقیم کمک کنند ده دلار غیر مستقیم از کشور مبدا میگیرندودلایل دیگری....،والعاقبته خیر للمتقین


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است