باداران حکومت اجازه سرکوب طالبان را نمی دهند
حکومت توان دفاع از افغانستان را دارد اما انگار باداران وی، همان کشور های غربی و استخبارات پاکستان اجازه سرکوب دشمن را نمی دهند وگرنه با سیصد و پنجاه هزار نیرو هر گروهی که در اینجا بیاید نابود خواهد شد 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۴۲    ۱۳۹۴/۸/۳ کد خبر: 104746 منبع: پرینت

حکومت وحدت ملی ماه های نخست آغاز کارش را با دل خوشی گفتگو و صلح با طالبان سپری کرد اما حالا به شدت درگیر نبرد با آنان شده است اما با وجود بیش از سیصد هزار نیروی امنیتی بیشتر شدن ناامنی و افزایش تهدید طالبان تمامی انتقادها را متوجه اراده سران حکومت نموده است. آیا طالبان تقویت شده اند یا اراده ای برای سرکوب آنان وجود ندارد؟

غلام حسین ناصری عضو مجلس نمایندگان در برنامه «فراخبر» گفت: در قانون اساسی در ماده 55 می گوید: « دفاع از افغانستان و جبهه ملی وظیفه تمام اتباع افغانستان است.» شرم بر کسی که در زیر چتر حکومت بنشیند، نظام را قبول داشته باشد و از امکانات نظام استفاده کند، از امنیت حکومت استفاده کند اما از نظام دفاع نکند.

وی در خصوص عدم کار حکومت قبلی و فعلی در حوزه صلح اظهار کرد: هم اکنون در کشور ما استراتژی جنگ در مقابل دشمنان مشخص نیست. سنگ خیانت از زمان حکومت کرزی در کشور گذاشته شده است. معاون دوم کرزی گفته بود که هجده میلیون دالر مصرف شورای عالی صلح افغانستان شده است. با وجود این همه هزینه، حکومت وقت، هیچ وقت در طول سیزده سال نتوانستند حتی یک نفر از طالبان را به میز مذاکره حاضر کنند تا با حکومت افغانستان به طور مستقیم مذاکره کنند. این خیانتی است که باید به مردم گفته شود. جای تاسف بیشتر این است که این روند در حکومت فعلی ادامه پیدا کرده است و خیانت ها همچنان انجام می شود.

ناصری معتقد است حکومت قصد از بین بردن دشمن را ندارد و گفت: ما در افغانستان استراتژی برای مبارزه و دفاع از کشور نداریم. اگر بگوییم توان دفاع از افغانستان نداریم این خیانت به روان شهدایی است که جان خود را از دست داده اند و خیانت به نیروهای امنیتی ما است که هرروز در سخت ترین شرایط مبارزه می کنند. ما توان دفاع را به خوبی داریم اما باید قبول کرد که اراده برای جنگ و از بین بردن دشمن از سوی حکومت وجود ندارد. جنگ در افغانستان شیوه جنگ گربه و موش است. واقعه ای که در قندوز اتفاق افتاد این موضوع را نشان می دهد. قندوز سقوط کرد و برای بازپس گیری آن از جانب حکوت تلاش هایی صورت گرفت. بعد از آن دوباره اوضاع به همان حالت بی خیالی قبل بازگشته است. آیا حکومت بازهم منتظر است تا سقوط دیگری اتفاق افتد؟ علاوه بر آن چرا حکومت بعد از بازپس گیری قندوز، طالبان را تا خانه اصلی شان که آن طرف خط دیورند است دنبال نکردند؟ چرا جنگ را متوقف کردند؟ چرا حکومت فرماندهان جنگی را خواست تا جنگ را متوقف کنند؟ چرا رییس جمهور فرماندهانی چون مرادعلی که در جبهه می جنگیدند و عملیات موفق داشتند را به کابل فراخواند تا جنگ را متقوف کند؟ چرا عملیات جنرال دوستم را در فاریاب متوقف کرد و از ارسال امکانات برای وی خودداری کرد؟ حکومت نه تنها اراده ای برای جنگ با طالبان ندارد بلکه آنها را تقویت نیز می کند.

این نماینده مجلس از عدم معرفی وزیر دفاع انتقاد کرده و افزود: بخشی از ناملایماتی که فعلاً در سرتاسر افغانستان وجود دارد مربوط به لنگ بودن موتور اساسی دفاع افغانستان ،اردوی مقدس ملی است. لنگی قضیه در این جا است که سرپرست دفاع نمی تواند به جای وزیر دفاع انجام وظیفه کند. چرا وزارت دفاع وزیر ندارد؟ آیا در کشور قحطی رجال است که کسی شایستگی وزارت دفاع را ندارد. این توهین بزرگی از سوی رییس جمهور به همه کسانی که در این حوزه تخصص دارند.

به باور وی، کم کاری های حکومت طالبان راتقویت می کند. طالبان از این وضعیت کشور روحیه گرفته اند که تا این حد گسترده فعالیت می کنند وگرنه آنان تا این حد قدرت ندارند؟ این کارهای حکومت باعث تقویت آنان می شود. در همین لحظه چرا جنگ در قندوز متوقف شده است؟ چرا طالبان را در آنجا از بین نمی برند؟ چرا ولسوالی هایی که در دست طالبان است را آزاد نمی کنند؟ تا وقتی دشمنان به شدت مورد هجوم قرار نگیرند آنها هرگز به پای میز مذاکره هم حاضر نخواهند شد.

ناصری رییس جمهور را به بی قانونی متهم کرده و گفت: متاسفانه حکومت نه تنها اراده ای برای سر و سامان دادن اوضاع جنگ ندارد بلکه می خواهد آن را توجیه هم کند. به طور مثال رییس جمهور قانون را دور می زند و برای قانون سرپرستی تعدیل می فرستد و آشکارا می گوید که وزرت دفاع، داخله و ریاست امنیت ملی باید از این قانون مستثنی باشند. آیا دور زدن قانون اساسی می تواند پایه های حکومت را مستحکم کند؟

وی رییس جمهور را در حال اجرای دستورات بادارانش می داند و می گوید: منافع هر کشوری بالاترین اولویت را دارد که متاسفانه رهبران ما تا کنون نتوانسته اند این مهم را در قالب فعالیت های خود اجرا کنند. حکومت تا به حال نه تنها برای دفاع از مردم کاری انجام نداده است بلکه ازبسیج مردم هم برای دفاع از خودشان جلوگیری می کند و فریاد می زند که مردم با بسیج خود فعالیت موازی ایجاد می کنند. اگر می خواهند مردم این کار را نکنند پس چرا در دفاع از آنان هیچ کاری انجام نمی دهد و اجازه می دهد که مردم هر روز قربانی دهند؟ حکومت توان دفاع از افغانستان را دارد اما انگار باداران وی، همان کشور های غربی و استخبارات پاکستان اجازه سرکوب دشمن را نمی دهد وگرنه با سیصد و پنجاه هزار نیرو هر گروهی که در اینجا بیایند نابود خواهد شد. این رهبران ما همانطور که از سوی آمریکا بر ما تحمیل شده اند، کارهایشان نیز تحمیل شده است.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   به عمرت بکرت آقای ناصری؛ چهرهٔ این خائنین ملی را خوب شناخته ای. آانانی که به مردم افغانستان خیانت میکنند جای شان باید در عقب میله های زندان و یا ... باشد.
گلداد

>>>   واقعانم همین هس که جناب ناصری صاحب گفتن... به اشرف غنی مردار خور پاکستان چرکستان خدا ... کنه هرچه خاینه
وحید تاجیک تهران

>>>   ستون پنجم عبارت است از اکثر اعضای پارلمان که هم قتل کردند و غاصبین زمین هستند و قاچاق شراب و ارد و نفت را کردند و رشوت خوردند ودر روز رای ګیری یک زن به حیث سارنوال ۲۱ زن وکیل تشریف نیاورده بودند که این مسله پلان شده بود اکثر وکیلان از اینده خود ترس دارند چون بکیر بګیر شروع شده و هم ستون پنجم اکثر اعضای شورای ولایتی که دزدی کردند و با طالبان همکاری میکنند و کرزی برادر طالبان....که با زور جایداد مردم را تاراج کردند این ها همه از اینده خود به ترس هستند وتلوزیون طلوع که که وکیلان و اګاه سیاسی که اشخاص تکراری هستند د ر بحث های سیاسی می اورند و برخلاف حکومت وحدت ملی سخن می زنند و هم یک نامه نګار طلوع که اشرف غنی و عبدالله را خاین ملی یاد کرده بدون کدام مدرک و سند در دیګر ممالک چنین نامه نګاران را به محکمه می کشانند و تلوزیون اریانای افغانستان که با اوردن منفی بافان از حقایق ګپ نمی زنند و با لسان و لحجه ایرانی اب در دامان ایران می پاشد و تلوزیون یک که از حقایق چشم پوشی میکند و غیره از رسانه ها روزنامه ویسا که یک سند جعلی را در صفحات خود نشر کرده که حکومت افغانستان را متهم به امظای معاهده با پاکستان کرده با وجودیکه اشرف غنی و نبیل از ریاست امنیت ملی ګفته اند که امظا نشده وغیره رسانه ها و هم ګفتار اقای عبدالله راجع به حکومت موقت به همه اجازه و جرعت داد که برخلاف حکومت مباحث سیاسی را شروع کنند و خود می ګوید که مردم به حکومت اعتبار ندارند این عبداله فساد پیشه که کابل را خراب کرد و نواقص حکومت را می ګوید و خود ریس اجرایه است و از بی کفایتی خود سخن می زند در این صورت باید استعفا دهد ستون پنجم این حکومت را نمی خواهند زیرا برای شان این حکومت خطرناک است زیر در مسله کابل بانک پول قرض را از محمود کرزی و برادر قسیم ګرفت در هرات ۱۷ نفر را که در فساد دست داشت به محکمه فرستاد و در وزارت دفاع نفر ۱۶ را ممنوع الخروج اعلان کرد با بسم الله و در فراه ۶ نفر قوندان و ریس کمرک و غیره را که ۶ ملیون دالر پول ګمرک را تقسیم کرده بدند به سانوال معرفی کرد و از شهر سازی ۶ نفر را که دزدی کرده بودن به محکمه معرفی کرد و پول جایدات شیرپور را جمع اوری کرد و یک عده قاظیان رشوت خور تحت نظارت هستند و در همه جاګرفتن ګرفتن خاینین و دزدان شروع شده واین فسااد پیشان و خاینین ستون پنجم را برای نجات خود تشکیل داده اند غافل از انکه این حکومت باقی می ماند و همه تان به مرور به جزای سنګین تان می رسید شما خود فروشان و وطنفروشان و دزدان مافییی و خاینین ملت

>>>   شما وکیلان ولسی جرګه همیشه انتقاد کرده و میکنید واصلاحات می خوهید چرا اصلاحات را از خود شروع نمیکنید شما وکیلان قتل کردید زمین ها را غصب کردید و شهرک ها راساختید و قاچاق شراب و ارد و نفت و مواد مخدره را کردید و رشوت خوردید و قانون خشونت زنان را پاس نکردید و وکیل تان سه رشوت خور شهرک سازی را به سرحد تاجکستان نقل دادید که فرار کند اما از طرف حکومت ګرفتار شدند و به وکیل جزا داده نشد شما طالبان را به پاکستان منتقل کردید که زخم شان تداوی شود و لست خاینین و حنایت کاران ولسی جرګه در نزد شما وجود دارد و انرا افشا نکردید این تالار فساد باید منحل شود و شما محکمه شوید و جایدات های شما به خزانه ملت داده شود و برخی شما اعدام شوید...

>>>   باداران حکومت باداران تو هم هست ! پولی که میگیری ازهمان مرجع است

>>>   بخشى از روند كارى كمسيون را كه اين دو دلقك در راس آن قرار دارد، به صورت نمادين در يك گزارش تصويرى ديدم. برداشت من اين است كه در اين گزارش ، كاملن پلان شده، براى كتمان فكتور اساسى سقوط كندز ، كه همانا توطيه ء پلان شده است را كم رنگ جلوه دهند و علت را صرفن به كم كارى چند ارگان تقليل دهند. در اين گزارش آقاى صالح را مى شود ديد كه خود را عمدن زيادتر مشغول مسايل خورد و كوچك كرده است و پرسش هايش زيادتر متوجه افرادى است كه خود قربانى اند، بگونه ء مثال از قوماندان پوسته يى مى پرسد كه كجاست پوچك هاى كه فير كرده ايد و يا كجاست آثار فير و از اين قبيل پرسش هاى سطحى و يا گاهى در روى خريطه به چيز هاى مى پردازد كه خيلى مضحك به نطر مى رسد. اما اين آقا پرسش اساسى را نمى پرسد كه اين گروه چگونه سمارق وار در شهر و نقاط استراتيژيك پيدا شدند ؟ كى ها اين إمكانات را به اين ها مساعد كرد؟ از مناطق كه آن جا نقاط تجمع و سر باز گيرى شان است و به صورت سنتى عقب جبهه شان را تشكيل مى دهد، تا كل استان و شمال را تهديد كنند، نام نمى برد ؟ و اين را هم نمى پرسد كه أكثريت مطلق و رهبرى طالبان را كدام مردم به دوش داشتند و از كدام مردم اند، آيا مردم بومى اند و به كدام زبان صحبت مى كند ؟ و نمى پرسد كه اين طالبان حال كجا عقب نشينى كرده اند و چرا كندز پايگاه مستحكم طالبان شده است ؟! و ده ها پرسش ديگر كه با واقعيت ها مستقيمن در ارتباط اند و هنوز هم كندز را كماكان تهديد مى كند. ديده مى شود كه اين دو دلقك براى پنهان كردن علت هاى اساسى سقوط كندز رفته اند و شاهد باشيم كه گزارش نهايى شان فقط ملامت كردن چند أفسر بى گناه و چند ارگان بى صلاحيت كه خود قربانى اند ، بسنده خواهند كرد و هيچ حرف ء هم از توطيه نخواهند گفت و آنرا به شدت رد خواهند كرد.

>>>   افغانستان بادار ندارد

>>>   تمام وکلا باید خجالت بکشند تا نام از فساد وخیانت ببرند. آغای وکیل تو نبودی ! زمانیکه دوره قانونی وکلا ختم شد .چند بار نزد غنی رفتی تا دوره وکالت تمدید شود و بقیمت جان دفاع میکردی که کمافی السابق به وظیفه خو بمانی ؟ حالا لاف از تامین امنیت میزنی ....
خاموش از پاریس

>>>   جناب ناصري يكي از جمله نمايندگان پارلمان است، كه هميشه بدون هراس از مزدوران ونوكران خارجي ها حقايقِ واقعيت ها را بيان مي كند.

>>>   سازمان ملل جنایتکارترین سازمان در عرصه بین الملل است . این سازمان جنایتکار که توسط یهودیها و غربیها کنترول میشود خیانتهای بیشمار در حق مسلمانان انجام داده . تمام گروه های تروریستی مشل طالب داعش توسط این سازمان هدایت میشود . این سازمان خاین جنایتکار باید از افغانستان رانده شود . طالبان و داعش در خاک پاکستان توسط غربیها و سازمان جنایتکار ملل اموزش داده میشود و به افغانستان فرستاده میشود تا فرزندان ما را انتحاری کنند. و ظیفه اصلی سازمان جنایتکار ملل و سفارتخانه های غربیها در افغانستان قرار ذیل است .
1. تولید طالب و داعش و دیگر گروه های تروریستی .
2. ترویج دین عیسوی و یهودی .
3. کشت و صادرات مواد مخدر و درامد میلیاردها دالر از صادرات ان .
4. ایجاد فاحشه خانه ها که به خانه های امن یاد میشود .
5. تربیت دختران نوجوان افغان به سبک غربی و فرستادن انها به کشورهای غربی . و همچنان صدها جنایت دیگر .

>>>   طالبان و داعش نوکران پاکستان و غربیها . پاکستان بیش از سی سال است که سیاستمداران افغانستان را فریب میدهند . در سال اینده یعنی سال 1395 امریکا ناتو و پاکستان داعش و طالبان را به سلاحهای مدرن تجهیز میکند . اگر دولت امدگی درست نگیرد حتما بیشترین ولایتها حتی کابل سقوط خواهد کرد . دولت باید از روسیه سلاح خریداری کند . منتظر غربیها نباشید که غربیها بسیار فریبکار و شیاطین ماهر هستند . فعلا پاکستان و ناتو در پی نا امنی شمال افغانستان است مشل قندوز فاریاب بغلان سمنگان مزار شریف . در اخر باید گفت که وحدت ملی مردم افغانستان باعش سقوط امپراتور غرب و پاکستان خواهد شد .

>>>   سازمان ملل سازمان شیطانی

>>>   به عقیده من وکلای محترم وظیفه خود را درک نکرده . وزرا را احضار میکنند ، چون از وزرا رشوت گرفته اند ، جلسه را سری میسازند و بار دوم حق خود را میگیرند ، بعداً درتلویزیون ها ظاهر میشوند و مانند زنهای بیوه بمرده شوهر های خود گریه میکنند و مردم را فریب میدهند . وگرنه میتوانند وزرا را برکنار کنند و بمحکمه معرفی کنند .
خاموش از پاریس

>>>   اشرف غني نه مي خواهد كه طالبان در كندز ازبين برده شوند. همين اكنون شهر كندز وهمه ولسوالي هاي آن در محاصرهء طالبان قرار دارند. تمام قراء وقصبات كندز و قراء وقصبات ولسوالي هاي آن بدست طالبان مي باشد. حكومت براي ازبين بردن طالبان هيچ گونه تصميم قاطع وصادقانه نه دارد. طوريكه همه ميدانيم ولايت كندز يك ولايت حاصل خيز وزراعتي وأكثرن شالي كاري مي باشد، كه همين اكنون دهاقين اين ولايت مصروف جمع آوري كشت زار هاي برنج مي باشند وطالبان با استفاده أزين موقع مبالغ هنگفت پول از ناحيهء جمع آوري عشر كه به صورت اجباري از دهاقين أخذ مي دارند، بدست مي آورند وبدين طريق ماشين جنگي خود را فعال نگاه مي دارند. اگر اين حكومت حدِ اقل ارادهء براي تضعيف طالبان در كندز داشته باشد، چرا براي نا بودي وَيَا تضعيف اين گروهء تروريستي هر چه زود تر اقدام نه مي نمايد تا طالبان نتوانند از مردم عشر جمع آوري كنند. وزير دفاعِ سر پرست اين حكومت مي گويد كه ما در عمليات كندز از عجله كار نه مي گيريم. اين خود مي رساند، كه وزارت دفاع خود به طالبان موقع مي دهد تا با خاطر آرام از مردم عشر جمع آوري نموده تا ماشين جنگي شان ضعيف نه گردد!

>>>   چرا اجازه سرکوب بدهند کسی به مهره های خود و غلامان حلقه به گوش خود اجازه سرکوب میدهد ابدأ نه


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است