هزاران بیمار در بلخ رایگان مداوا شدند
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۰۳    ۱۳۹۴/۸/۳ کد خبر: 104725 منبع: پرینت

پزشکان بلخ، هزاران تن را رایگان معاینه و تداوی کردند.

همزمان با برگزاری مراسم سوگواری عاشورا در شهر مزارشریف، ده‌ها تن از پزشکان، بیشتر از ده کمپ صحی را در مرکز و حومه‌های شهر برپا کرده و هزاران تن را تا آخرین ساعات روز، به صورت رایگان معاینه و تداوی نمودند.

این کمپ‌های صحی که تحت نام سید‌الشهدا برپا گردیده بودند، پزشکان هدف از آن را، ارایه‌ خدمات صحی رایگان به مردمان نیازمند و گسترش پیام عاشورا از طریق رسیدگی به نیازمندان دانستند. داروی مورد نیاز در این کمپ‌های صحی، از بودجه‌ شخصی پزشکان و برخی از ادویه‌فروشانِ شهر مزارشریف تهیه گردیده بودند. داکترسید لعل‌شاه لنگر، استاد دانشکده‌ طب و یک‌ تن از پزشکان در کمپ صحی سیدالشهدا، می گوید: پزشکان شهر مزارشریف خواستند تا از طریق خدمات رایگان صحی به مردمان نیازمند، پیامِ عاشورا را گسترش داده و به مردم بفهمانند که عاشورا، تنها به سینه‌زنی و سیه‌پوشیدنِ خلاصه نمی شود.

به نقل از استاد لنگر، کمپ‌های صحی سیدالشهدا، از نزدیک به هشت سال بدینسو در مزارشریف برپا می‌گردند که در ابتدا اندک و محدود بود که خوشبختانه امسال، با سهم گیری فعال پزشکان، بیشتر از ده کمپ صحی در نقاط مختلف شهر برگزار گردیده بودند که هزاران تن از این خدمات مستفید شدند.

قابل یادآوری است که همزمان با برگزاری کمپ‌های صحی سیدالشهدا در مزارشریف، ده‌ها تن از سوگواران عاشورا، به شفاخانه ملکی مزارشریف مراجعه کرده و به نیازمندان و نیروهای امنیتی خون اهدا کردند.

وفایی


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   زنده باد داکتران مردم دوست وسوگواران انسان دوست !


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است