آلمان شمار زیادی از پناهجویان را اخراج می کند!
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۵۸    ۱۳۹۴/۸/۳ کد خبر: 104722 منبع: پرینت

حکومت آلمان می خواهد شمار زیاد پناهجویان افغان را اخراج کند.

بر اساس گزارش یک روزنامه آلمانی، حکومت آلمان درنظر دارد در آینده شمار زیادی پناهجویان افغانستانی را به کشورشان بازگرداند. این درحالی است که در وضعیت موجود امیدواری برای بهبود اوضاع امنیتی در افغانستان در آینده نزدیک وجود ندارد.

خبرگزاری آلمانی دی.پی.ای. از قول روزنامه فرانکفورتر الگماینه سایتونگ، شمار روز یکشنبه 25 اکتبر 2015 گزارش داده است که حکومت آلمان اصرار می ورزد روسای دولت ها و حکومت های کشور های مسیر بالقان، در نشست شان در بروکسل، حرکت قابل توجهی در این زمینه نشان بدهند.

به نقل از دویچه وله، صدارت آلمان فدرال آرزو دارد که در اعلامیه نهایی این نشست از کمیسیون اتحادیه اروپا تقاضا شود تا با حکومت افغانستان در مورد پذیرفتن پناهجویان افغانستانی که تقاضای پناهندگی شان رد شده است، به توافق برسد. روزنامه مذکور این مطلب را از قول حلقات حکومت و اسناد داخلی در رابطه با مذاکرات، نگاشته است. به اساس این اسناد حکومت آلمان نگران است، زیرا در این میان پس از سوریایی ها، افغان ها بیشترین رقم فزاینده پناهجویان را تشکیل می دهند.

در واقع اخراج پناهجویان افغانستانی از آلمان از سال ها به این طرف متوقف است، با آنکه تنها تقریبا پنجاه درصد این افغانستانی ها به عنوان پناهنده پذیرفته شده اند.

وزیران داخله ایالت های آلمان می گویند: افغانستانی ها تنها زمانی باید اخراج شوند که پرونده پناهندگی شان به صورت جامع و انفرادی ارزیابی گردد. گفته شده است که پس از سال 2012، در هیچ سالی بیشتر از 10 پرونده پناهجویان افغانستانی به اینگونه بررسی و ارزیابی نشده است.

یوآخیم هرمن وزیر داخله ایالت بایرن به روزنامه یاد شده از یک مشی سختگیرانه سخن گفت: نیاز فوری وجود دارد که اخراج پناهجویان رد شده افغانستانی بگونه گسترده عملی گردد. ما باید در این زمینه یک علامت واضح از خود نشان بدهیم.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   صد ها بار گفته ام و باز هم میگویم که افغانها مستحق پناهندگی سیاسی در کشور های دنیا نیستند. زیرا آنها از طرف هیچ نهاد دولتی مورد تعقیب سیاسی قرار نمیگیرند. اگر در مناطقی زنده گی میکنند که در آنجا از جانب طالبان تهدید میشوند، باید به مناطقی کوچ کنند که تهدید طالبان وجود نداشته باشد، مثلاً شهر کابل. در مورد حملات انتحاری باید گفت که این دلیل شده نمیتواند که به یک کشور دیگر پناهنده شوی، زیرا تلفات حوادث ترافیکی در آلمان به مراتب از تلفات حوادث انتحاری در افغانستان زیادتر است.

>>>   من خودم راباهزاران مشکلات به کشورالمان رسانده ام باخانوده ام اگربخواهدمرا ازاینجابیرون کند بدبخت میشوم همه دار وندارزندگیم راکه سالهادر کشورایران ازشکم خود وزن اولادهایم زده بودم وپس اندازکرده بودم به امید روزیکه افغانستان امنیت خواهدشدتا بتوانم یک زندگی برایم درست کنم خرج راه المان امدن کردم اگربخواهدمرا بیرون کند مرگ برای من وخانواده ام بهتراست یادرهمین المان خود و خانواده امرا میکشم ویادرافغانستان این کاررا خواهم کردمن از روزیکه دست جپ وراست خودرا شناختم که درافغانستان جنگ است تاامروزمن میخواهم اولادهایم درس بخوانند که نه خوب وبد راتشخیس بدهند نه اینکه ازطرف ملاهاشست شوی مغزی شوندانتحاری کنند وصدها نفر را بخاک وخون بکشند اگربخواهدمرا بیرون کنندمرگ ترجیع میدهم برای خودم وخانواده ام.
ش ی ازالمان

>>>   کشورالمان نباید تبعیض امیز برخورد کندبا مهاجرین افغانستان امروزاز همه کرده وضعیت امنیت افغانستان به المانیها بهترمعلوم است ونیروهایش درافغانستان بخاطر چی ماندند بخاطر ناامنی درافغانستان ماندگارشدند واگرنی باید افغانستان راطبق قرارداد بایدترک میکردند المان نمیدانم چرا مهاجرین پاکستان. ترکیه. ایران رااخراج نمیکند که درکشورانهاجنگی وجودنداردپس بایدکشورالمان تبلیغ کندکه ازکشورهای امن مهاجرمیپزیرد نمیدنم چرا یکدفه ای چسپیدند به مهاجرین بخت برگشته افغانستان کشورالمان نباید مردم ستم کشیده افغانستان راازاین حق محروم کندکشورافغانستان وسوریه از لحاظ ناامنی هیچ فرقی باهم ندارندجنگ جنگ است چی کم باشد وچی زیاد مهم این است که مردم به اینده افغانستان عتمادندارند درکشورافغانستان بیش ازسی وپنج سال است که جنگ است وباید باید جامعه جهانی بیشترتوجه کند به این مسله چون دراین مدت بیشترین زجررا مهاجربن برداشت کرده اند همه مهاجرین که اولادهایشان درکشورایران وپاکستان دنیاامده اند وازحال واحوال افغانستان هیچ خبرندارند یکباره برگردن افغانستان چی خواهدشد

>>>   کشورجرمنی اگراین کار رابکند واقعا خیلها روزشان سیاه خاهدشد

>>>   به نظر دهنده دوم!
قانون در همه جای دنیا قانون است. قانون تطبیق میشود،بدون در نظر داشت احساس. طور مثال، اگر یک نفری مرتکب قتل میشود و در محکمه گریان و غالمغال و سر و صدا را به راه می اندازد که از برای خدا اولاد دار و چوچه دار و فامیل دار هستم، به من رحم کنید، مرا بندی نکنید، جایی را نمیگیرد و او نظر به قانون محبوس میشود، و لو که او خود را در مابین محکمه بسوزاند و خودکشی کند.این کار ها سبب عدم تطبیق قانون نمیشود. بسیار مجرمان در حین فرار از جانب پولیس زخمی شده اند و یا کشته شده اند، اما قانون به پولیس چیزی نگفته است. زیرا قانون را تطبیق کرده است. تو هم اگر در آلمان خودکشی کنی و یا در افغانستان، جایی را نمیگیرد. زیرا قانون است و مطابق قانون اخراج میشوی. اگر دولت آلمان این کار را نکند، شاید سه ملیارد نفر از آسیا و افریقا به آلمان بیایند و همه پناهنده شوند و همه بگویند که ما پناهنده هستیم و اگر ما را اخراج کنی، ما خود کشی خواهیم کرد. بناً این کار های احمقانه جایی را نمیگیرد و مطابق قانون اخراج میشوی و خودکشی غیر از آن که آخرت تو را خراب کند، هیچ نتیجه یی ندارد. منحیث یک مرد،برو به وطنت و زندگی را از سر آغاز کن.

>>>   باسلام من میخواهم چند نکته را عرض کنم به این پسر... که دربالا گفته افغانهامستحق پناهندگی سیاسی نیستندبگویم دردنیا فقط یک کیس سیاسی نیست صدها وهزارهاکیس وجود.داردوکسانی هستندکه ازترس جنگ وناامنی به چندین جای مهاجرشده اند مانند. قندز. ازانجا. سرپل مزارشریف.ازانجارفتند رفتند.جلالاباد.درهمه جاباناامنی برخوردکرده وبلاخره راه پناهنده شدن به کشورهای اروپایی راپیش گرفته انداینهاازنظرجامعه جهانی مستحق پناهندگی هستند.درموردکه گفتی تلفات راننده گی درالمان زیافترازانتحاری افغانستان است بایدبگویم که المان را شما مانند افغانستان جنگل فکرکردی که اینجاهم قانون جنگلی حکم فرمااست نه اشتبا گرفتی اینرا ما که اینجاهستیم به چشم سرمیبینیم که المان یک کشورقانونمند است مردمش به قانون احترام داردوقتی قانون رارعایت کردی پس هیچ تلفات وجودندارد نه رانندگی ونه هم ازدیگرموارد.اینجاپلیس را بسیارکم میبینی درکوچه وسرکها بخاطر چی برای که جرم نیست ولی درافغانستان اگردرمسیرشاهراه ها پولیس نباشدهمهگی مردمرا ادم خورهای طالب وداعش میخوردکه شاید شخص خودت هم ازهمین فارقه باشی.
ش.ی.ازجرمنی

>>>   افغان ها بیشتر ازهمه مستحق پناهنده گی هستند زیرا هم جنگ هست هم انحاری هست هم بیکاری هست مصیبت وبدبختی درافغانیستان ازهمه جا بیشتر است
ت م

>>>   این را مینویسم برای افغانستانی های مقیم المان,اگر اینها قصد اخراج شما را کرد همگی یک صدا و یک دست شده و بگویید اول ما را بکشید بعد جنازه های ما را به کابل روان کنید ان زمان مرکل که هیچ پدر مرکلم شما را تو گفته نمیتواند,یکم بی یابی را از اعراب و ایرانی ها یاد بگیرید که چند روز رسیدگی به پرونده شان که دیرتر شود خود را بالای برج ها رسانده و تهدید به خود کشی میکنند.

>>>   وطنداران عزیز به یقین میتوان ګفت که جرمنی این برنامه اشرا عملی کردنی است. سرازیر شدن صدها هزار پناهنده از کشور سوریه سخاوتمندترین سیاستمدار آلمان را مجبور میسازد که در قانون ّّپناهندگی تجدید نظر کند. صدراعظم آلمان خانم مرکل در حزب اش یعنی حزب مسیحی دیموکرات و حزب ائتلافی اش یعنی مسیحی سوسیال دیموکرات تحت ریاست آقای زیهوفر صدراعظم مقتدر ایالت بایرن که از سرمایه دارترین ایالت آلمان محسوب میشود، سخت زیر فشار است. قرار فیصله تازۀ پارلمان آلمان در قدم اول هم پناهنده گان کشور های بالقان را از آلمان میکشند، البته این پروسه در عمل آغاز شده است. در قدم بعدیش پناهنده گان افغان را که در شرایط کنونی بعد از سوریه ای ها اکثریت پناهنده های آلمان را تشکیل میدهند، در حالیکه دلایل پناهندگی شان برای دولت آلمان قابل قبول نباشد، از آلمان اخراج میکنند. امیدواریم که جوانان ما قبل از اینکه کشور را با پرداخت پول گزافی ترک نمایند روی این مسئله غور جدی نمایند. در صورت امکان از دوستان و اقارب شان که از سالها به اینطرف در آلمان زندگی میکنند، معلومات کسب نمایند. با عرض احترام
حسیب از آلمان

>>>   کشورجرمنی خوب قاچاقبرهارا جیب هایشان راپراز دالرکرد ومردم غریب وجنگزده افغانستان را بدبخت ساختن شایددولت جرمنی با بامافیا دست داردقاچاقبرهاهم همگیشان تابیت اروپایی دارند.
م.ی.م

>>>   المان کشوربزرگ اس ایچ وقت این کاررا نخواهدکردچون میداند که مردم افغانستان ازجنگ وناامنی خانه وکاشانه خودرا.رهاکرده وپناهنده شده اندواگراین کاررا کند بسیارنامردی اس وباید ریس جمهورهم به کشورهای اورپای بگویدکه پناهنده ای افغانستانه قبول کنند واگراین حق به افغانستان نرسدعربهااز ان استفاده خواحدکدوبه جای پناهنده افغان سوریه وعراقی جایگزین خاهدشدبایدسران کشور افغانستان هوشیارانه عمل کند.
حاجی غنی از فنلاند

>>>   اقای عزیزنمیدانم که ایرانی هستی یانه توکه میگی افغان ها حق قبولیه کیث سیاسی راندارن اگر درمنطقه شان جنگ میشود ودر معرض خطرطالب و داعش است میاید کابل باکدام اقتصادوباکدام شغل زندگیه خودرامیگذراند کشوری که هیچ راه اقتصادی ندارد وملتی که بیش از۵۰درصد بیسوادداردوایرانی هایی که حرف ازحق مسلمانیت میزنن درحق افغان ها چه کردن درحق نسلی که درایران به دنیاامده ودرانجا بزرگ شده واینده اش شده یک کارگر خدایا صدای ماافغان هاراهم بشنو وکسی که درحق ملت مظلوم بی دفاع ما ظلم میکند بی توجح نباش

>>>   سلام،من نمیدانم ما افغان ها اینقدر بد شانسیم سوریه سه ساله جنگ افغانستان سی ساله دنیا چرا افغانستان را نمی بیند،ازهمه زودتر انگشت روی افغان ها میگذارد....

>>>   سلام واحترام برای همه: نظریات بنده دراین مورد اینست که !اول! تا یک تبع افغانی پاسپورت نداشته باشد یا ثابت نشود که افغان پر فغان است ،دولت آلمان این نوع اشخاص را به هیچ وجه برگشت داده نمیتواند. دوم ! اشخاص ثروتمند بدون مشکلات سیاسی یا بشری به زودترین فرصت قبول میشوند. سوم! خانواده های که با 1 یا 6 اطفال خود در آلمان پناهنده شده اند باید هیچ حراسی از برگشت شدن نداشته باشند، چون هر کشور به نسل تازه بینهایت ضرورت دارد. چهارم! اشخاصی که در سر جاده ها ، سرک ها و مراکز شهری تحت تاثیر الکول یا غیر از ان به رقص وبازی و یا ازیت مردم پرداخته اند ، برگشت شدن شان ممکن است. پنجم ! کسانیکه در تجارت مواد مخدردست دارند ، در قدم اول استنند. اما؟؟؟؟؟؟؟؟ کشور های در این کره خاکی وجود دارند که رشد مواد مخدر را در افغانستان به بسیار شیوه سیاسی رونق داده اند.

>>>   جرمنی خوب شد دوصدهزارجان فدای افغانستانی هم پیداکردافغانها خوب است هرجابروندمانندعربها مفت خورنیستندکشورایران را همین مهاجرین افغان ابادکردند..
متین ازمشهد مقدس

>>>   اشخاصیکه از ولایات نسبتا امن که با استفاده از فرصت بوجود امده ذوق زده شده وبطرف اروپا رفته اند اگر کیس های شان را رد میکنند واخراج شان میسازند کدام فرقی نمیکند که بر گردانده شوند دیدن اروپا را ارزو داشتند دیدند اروپا بهشت نیست که از بهشت رانده میشوند افغانستان صدبار برتری به اروپا دارد در هر جای که انسان زندگی کند مشکلات وخوبی های خود را دارد اما درد دوری وطن اصلی طاقت فرسا زجر دهنده است .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است