پروسه اصلاحات پولیس محلی ادامه می یابد
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۳۹    ۱۳۹۴/۸/۳ کد خبر: 104718 منبع: پرینت

وزارت داخله همزمان با انتقادها از نحوه عملکرد پولیس محلی در سراسر کشور، بار دیگر اعلام کرده است که پروسه اصلاح نواقص پولیس محلی که قبلا آغاز شده بود را با هدایت رییس‌جمهور غنی با جدیت انجام می‌دهند.

محمدایوب سالنگی، معااون امنیتی وزارت داخله گفته است که بر اساس دستور جدید رییس‌ جمهور‌، پروسه اصلاحات در بخش پولیس محلی را با جدیت و شفافیت کامل ادامه می‌دهند تا چوکات جدید وضع‌ شده برای این نیروها رضایت عموم را به دنبال داشته باشد.

به نقل از جامعه باز، رییس‌جمهور غنی به تازگی‌ در صحبت با شماری از والیان و مسوولان امنیتی برخی از ولایت‌ها تاکید کرده است که فرماندهان پولیس محلی باید افراد مجرب و مسلکی باشند و نیروهای پولیس محلی تا شش ماه آینده در چوکات وزارت داخله تنظیم شوند. دستور اصلاح پولیس محلی به دنبال نارضایتی از نحوه عملکرد یا در مواردی که خودسری افراد و فرماندهان پولیس محلی خوانده شده است، صادر شده است.

در همین‌حال، اعضای کمیسیون امنیت داخلی مجلس با استقبال از این فرمان رییس‌جمهور‌ گفته‌اند که وزارت داخله بایستی در این خصوص سال‌ها قبل توجه می‌داشت. براساس این گزارش، صالح‌محمد صالح، یک عضو این کمیسیون با اعتقاد بر این‌که حدود نیمی از ناامنی‌های داخل کشور به دلیل برخوردهای این ماموران امنیتی است، توضیح داده است: پنجاه درصد ناامنی از دست پولیس محلی ایجاد شده است. اگر در این بخش اصلاحات بیاید، انشاءالله پنجاه درصد مشکلات امنیتی ما و شما در ولایات کم می‌شود.

پولیس محلی از زمان تشکیل تاکنون با انتقادهایی روبرو است و در شماری از موارد انتقادهای نقض حقوق بشری نیز بر آنها وارد است.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   پولیس محلی یا اربکی ها خون آشامان زمان هستند ، قوماندانان اربکی ها در فاریاب همچو شمال قوماندان وجنرال فاروق ظلم های را به مردم روا میدارندکه به هیچ قاموس انسانیت نمیگنجد . شکنجه افراد به علت نپرداختن پول تا سرحد مرگ بعدا رفتن به داکتر رفتن هم اجازه ندارد، گرفتن وخواستن پول از هر خانوار بی بضاعت از5000 تا 10000 افغانی وازهر خانوار کمی ثروتمند از 100000 تا 500000 افغانی وتعرض به مال،جان،آبرو وناموس مردم بخشی ازجنایت اینها را تشکیل میدهد ازین جنایت ها اکثر مسئولان ازجمله ولسوال ا... و وکیل ... آگاه هستند واما متاسفانه به یک خاموشی ننگین به سرمیبرند یا زورشان نمیرسد ویاهم کدام نزاکت دیگری دارند . درد دل زیاد است اما...
باشنده فاریاب


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است