رییس جمهور از مردم عذرخواهی کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۲۸    ۱۳۹۴/۸/۳ کد خبر: 104707 منبع: پرینت

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم

بسم الله الرحمن الرحیم

قال الله تبارک و تعالی: "ربنا لاتؤاخذنا إن نسینا أو أخطأنا"
و قال رسول الله (ص) "رفع عن أمتی الخطأ و النسیان..".
ترجمه: پیامبر اکرم (ص) فرموده است: از امت من خطا و فراموشی، بخشیده شده است.

خداوند (ج) در قرآن مجید فرموده است: قل هو الله احد، الله الصمد، لم یلد و لم یولد و لم یکن له کفوا احد
ترجمه: بگو اوست خدای یگانه، خدای صمد، نزاده و زاده نشده است، و هیچکس او را همتا نیست.

با اعتقاد کامل و راسخ به این فرموده الهی، به تمام مردم مسلمان افغانستان اظهار می دارم که در بیانیه این جانب به مناسبت تجلیل از روز عاشورا، خطایی لفظی صورت گرفت و با آنکه از نظر شرعی این نوع از خطاها بخشوده است، از بارگاه الهی مغفرت و از مردم مسلمان کشور به خصوص عزاداران حسینی معذرت می خواهم.

ما همه می دانیم که تعالیم دین مبین اسلام بر اهمیت قلب و باطن تاکید نموده و آن را اصل قرار می دهد. عارف بزرگ مسلمان، مولانای بلخ گفته است:
ما زبان را ننگریم و قال را
ما روان را بنگریم و حال را
ناظر قلبیم اگر خاشع بود
گرچه گفت لفظ ناخاضع بود

یک بار دیگر با استفاده از این فرصت شهادت نواسه رسول خدا را به ملت مسلمان افغانستان و کافه مسلمانان جهان تسلیت گفته و آرزو می کنم که در تحقق آرمان های بزرگ امام حسین (رض) و سایر بزرگان اسلام، توفیق بیشتر حاصل کنیم.

محمد اشرف غنی
رییس جمهوری اسلامی افغانستان

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   کسی که به خداوپغمبرش ایمان کامل ندا شته باشدهمین قسم است اگر نه این قسم اشتباه را طفل پنج ساله هم نمی نماید

>>>   اصطلاح مشهور است که میگویند بعد از گ ......زدن چهار زانو نشستن ،این اشرف غنی احمدزی مالیخولیایی بیش نیست حیف است که نام سیاست مدار را به آن بگذاریم ،این اشتباه اول آن نیست وآخر هم نخواهد بود ،ملت ما باید این نیرنگ باز وفریب کار را خوب شناخته باشند وبه حرف های آن باور نکنند ،هموطنان خوبم بهوش بیایید واین نا باور وفاقد علم ومعرفت را کنار زنید ونگذارید آی اس آی توسط این فروخته شده به آررویش برسد ،این عمال شناخته شده نه به افغانستان علاقه دارد ونه هم از دین آگاهی دارد پس وقت آن رسیده که در مورد خلع آن اقدام عاجل نمایید.
پاچاگل

>>>   ... بر تو یهود لفظی وقلبی ، رئیس جمهور تحمیلی جان کری ولکه ننگ کشورمسلمان افغانستان ! تو اگر اشتباه لفظی کرده بودی چرا همان ساعت اصلاح نکردی !؟ مگر زبان فارسی را نمی فهمیدی ک متوجه اشتباهت نشدی !؟

>>>   به یقین او نام پیغمبر را نخوانده بود شاید در بیانیه اش نواسه پیغمبر خدا نوشته شده بود ولی او تنها خدا را خوانده بود که سهو خوانش است که گاهی میشود ، برای رئیس جمهور مهم اینست که پیرامون جنبه های اجتماعی صحبت کند و همه میدانند که او ملا و متخصص دین نیست

>>>   شما آقای اشرف غنی باید کم از کم دو سال با مشاور دینی خود دروس دینی را با تاریخ اسلام تعقیب کنید. عیبی ندارد از گهواره تا گور دانش بجوی.
مریم گردیزی

>>>   کسیکه بیشتر از سی سال گذشته مسایل دینی را کنار گذاشته بود فقط در فکر خود خواهی وجا طلبی غرق شده بود وتازه انهم بخاطر دوام قدرت گاه گاهی در مسایل دینی لب به سخن می گشاید در جریان صحبت شان چنین خطا ها رخ میدهد الله بخشندگار است مردم ما انرا بسیار سخت نگیرند .

>>>   اشرف غنی احمد زی از تثلیث هم فرا رفت یعنی اعتقاد واقعی اش را هم شکستاند یا آنرا هم ندارد و بی . . . است
رباعی
ایکه از سه گزشتی و چار گزیدی
نصوص را مانده اختیار گزیدی
از اول معلوم بود ابهام اعتقاد
با موحدین خالص پیکار گزیدی
عبدالرزاق شهیم لوگر

>>>   ما آرزو می کنیم خدا تو مغز متعفن را از سر ما کم کند بلی کم کند کند کند کند . .. .......
روح الله فقیرزاد کابل

>>>   اشرف غنی احمد زی که عمرش در نظام های یهودیت و مسیحیت سپری شده و از تعلیمات وتاریخ اسلامی بی بهره است و مغزش هم بو گرفته چطور میتواند یک شبه مسلمان باشد و علوم و تاریخ اسلامی را فرا گیرد. حیفم به ملت افغانستان می آید که هر بقه ای لنگ بالا کند اورا نعل می بندند.هرکس پول پیدا کرد و در انتخابات خرچ کرد به او رای میدهند مخصوصآ برادران . . . ما وای صد وای
بای محمد کندز

>>>   به نظر می رسد ما در گیرودار جنگهای داخلی و خشونتهای ویرانگر بی اندازه بی اخلاق شده ایم. وقتی رئیس جمهور کشور از یک اشتباه لفظی عذرخواهی رسمی می کند این بی نهایت بداخلاقی است که دوباره به توهین و تحقیر بپردازیم.
... از قم

>>>   هاهاها کی به فکر سخن و یا معذرت خواهی این ادم است

>>>   کاکای غنی ( لهجه لوگری)!!!!
تو عذر خواستی وما هم بخشیدیم خواب دیدی ؟؟؟ما تورا به مثابه یک ابله فاقد دانش دینی. سیاسی. اجتماعی شناخته ایم. یک بار از باری جهانی ( جاسوس) بخواه تمام مصاحبه ها بیانیه ها صحبت هایت رابیاورد ویک بار بادقت همه را بشنو یقین داریم که خودت به خود لعنت میگیی .و انگاه بهتر خواهد بود که ائینه ای مقابلت بگذاری وتف کلانی در ان بیاندازی . خدایا از بد بدترش توبه.
کریم از همبورگ

>>>   مشهور است که الناس و علی دین ملوکهم میترسم به تبعیت و تقلید از اشرف غنی احمد زی بخشی از مردم رءیس پرور...نستان عیسوی نه شوند خدا نکند مرگ مان باد.
شریف ایوبی

>>>   نوش جانت غنی جان هم عیش غرب را کردی و اکنون رهبر جامعه مسلمان شده ای. لطفآ کمی دروس و تاریخ اسلام را یاد بگیر . فرق نمیکند شیعه شوی یا سنی هر دو برادرند و همسنگر
م.حلیم جویان بدخشان

>>>   بادا بادا الهی مبارک بادا که رٔیس جمهور بزورکی ما توبه کرد و مسلمان شد خدا کند نیرنگ سیاسی نباشد
م.رحیم رهپو

>>>   آقای احمد زی رٔیس جمهور گل قند نبات عسل ! لازم است این توبه و اعتذار خود را در اربعین حسینی در محضر همان مردم بنمایی. گر چه پذیرش توبه به خداوند جل و علی شانه مربوط است.
رنگین از لوگر

>>>   آقای رءیس جمهور کشور خراب آباد و قحط الرجال !
بر زلف پریشانت شانه شوم یانه
بر عقیده ای لرزانت فانه شوم یانه
گفته بودی که اندیشمند جهانی
ازان لاف هایت دیوانه شوم یانه ؟؟؟
نجیب رهپو ده کیپک

>>>   حکایت است که دو نفر پیش قاضی رفتند .قاضی مدعی را پزسید چه ثبوت داری گفت او را به سرشما که همه میشناسند قسم میدهم .مدعی علیه گفت من به خدا قسم میخورم.
مدعی گفت نی قبول ندارم او به سر کسی قسم میخورد که شما اورا نمیشناسید. حالا رپیس جمهور احمد زی به نا م آن ذات پاک توبه و پشیمانی یاد می کند که اورا بدرستی نمیشناسد
نی ما قبول نداریم قسم و پشیمانی او سیاسی است
م.حفیظ معروف و همراهان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است