عاشورایی که رد پایی در افغانستان ندارد
بازهم به عاشورا رسیدیم عاشورایی که هیچ یک از طرفین دعوی و هیچ یک از جوانب حاضر در جامعه رنگ و بوی عاشورایی و حسینی نمی دهند؛ نه سران احزاب نه جنگ سالاران نه ارگ نشینان غرب زده نه طالبان بالا شده بر کوه ها نه مدعیان حقوق بشر و نه دانشجویان دانشگاه ها 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۲۳    ۱۳۹۴/۸/۱ کد خبر: 104678 منبع: پرینت

دیرزمانی نمی گذرد از روزهایی که کسانی شمشیر جهاد و تفنگ های مقاومت و قیام به دست گرفتند و مدعی شدند که نه کمونیست را تاب می آورند و نه بنیادگرایی افراطی را؛ اما در حین شعارهای خوش رنگ و لعاب خود گرفتار کبر و غرور و قدرت طلبی شدند و وانهادند.

باز هم به عاشورا رسیدیم عاشورایی که نه در کشوری با اقلیت پذیرفته شده اهل سنت و نه با اقلیت پذیرفته شده اهل تشیع بلکه همواره شاهد جنگ و جدال بر سر دین و مذهب و قوم و کفر و تروریسم بوده است.

بازهم به عاشورا رسیدیم عاشورایی که هیچ یک از طرفین دعوی و هیچ یک از جوانب حاضر در جامعه رنگ و بوی عاشورایی و حسینی نمی دهند؛ نه سران احزاب نه جنگ سالاران نه ارگ نشینان غرب زده نه طالبان بالا شده بر کوه ها نه مدعیان حقوق بشر و نه دانشجویان دانشگاه ها.

باز هم به عاشورایی رسیدیم که نذر و نیاز برای امام حسین و برای پاسداران حقیقی اسلام ناب، همراه با تبلیغات و خودنمایی های اقتصادی و اجتماعی و ترفندهای سیاسی ... شد و در نتیجه کمترین تاثیر را از قیام حسین و 72 یار با وفایش برای مردم ملکی اعم از زنان و خردسالان بر جای گذاشت.

1435 سال از اولین محرمی که حرام شد گذشت اما هنوز جنگ و خونریزی و فتنه و نفاق و برادرکشی و مسلمان کشی در خون افغانستان و افغانستانی ها جریان دارد. کشوری که در طول این چنددهه و چندین ساله جز اسلام هراسی و نمادی از خشونت علیه زنان چیزی برای عرضه در جهان نداشته است.

آشوب در دانشگاه کابل در سال های اخیر بر سر سنی مذهب یا شیعی بودن میان نسلی که خود را فارغ از تعصبات و تنگ نظری های پدران خود می دانند نشان داد که خون جنگ داخلی و برادرکشی به بهانه قومیت و نژاد همچنان در این خاک باقی است و اعراب، همسایگان مداخله گر و منفعت طلب، غرب و استکبار جهانی زهری به رگ های این مردمان تزریق کرده اند که تا نسل ها بعد جریان خواهد داشت.

1435 سال از اولین تعاریف آزادگی و دین داری گذشت اما ما همچنان اندر خم یک کوچه ایم؛ رییس جمهور مان همچنان در اندیشه حمایت از کوچی ها و مخالفان مسلح، وزیر دفاع مان همچنان در پی جلب نظر استخبارات بیگانه برای کسب چوکی، رییس اجرایی مان همچنان در سراشیبی اعطای امتیاز به حامیان انتخاباتی اش و مردم ملکی مان همچنان در صف سقوط خانه و کاشانه و تجاوز به ناموس شان و سربریده شدن دسته جمعی جوانانشان... هیهات من الذلة!

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   یا حسین ای فرزند پیامبر ... به قومی که به جگر گوشه و خاندان پیامبر آب ندادند و مظلومانه ایشان را به شادت رساندند ماه محرم ماه عزای امام حسین علیه السلام و یاران با وفایشان و شهادت ایشان در برابر ظالمان بنی امیه تسلیت باد

>>>   نمیدانم که عزاداری در مسجد تکیه خانه می شود یا در روی های سرک ها و نمایش برای مردم بااحترام تر وباادب تر واحترام به مقام امام حسین (ع ) باید در یک جای که مناسب باشد از مردانگی ها شان از فداکاری های شان از شجاعت شان وجهاد که کردن بچی خاطر بوده سخن رانی شود بهتر است هم احترام بمقام امام(ع )است وهم شابد بزرگ سالان نتوانند شهر گردی بکنند اما یک تعداد هستن که فقط برای نمایش وخودنمای که اصلا از اسلام خبر ندارند درهمین روز باز در صف اول نشسته ودادازروز عاشورا میزند ، مصارف بی جا خودش دراسلام حرام است این تعداد موتر که حرکت میکند وگردش میکند آب خومصرف نمیشود باید صرفه جوی کرد وپولش دریک راه درست مدرسه یامکتب مصرف شود .
مسافرجبری

>>>   عاشورا برای انعده مسلمانان است که صرف برای اولاده پیغمبر خدا دست به دعا هستند....

>>>   این رهبران که دستهایشان به خون صد ها جوان این کشور آغوشته است، از آنها نباید انتظار داشت که کشور افغانستان را درست کند شاید نسل بعد این کار را بکند

>>>   کسانکه با کارد زدن خون خود را ریخته عزاداری میکنند . انها مسلمان نیستند ....زنده باد شیعه و سنی .

>>>   هموطنان عزیزم ،بهترین تجلیل از عاشورا که خلق الله هم نجات می یابند خلع این حکومت فاسد و غیر مشروع است ،بیایید روح حسین بن علی را شاد بسازید با روش آن حضرت که بر علیه مظالم قد علم کرده بود بپا خیزید و اشرف غنی احمدزی سر کرده ستون پنجم را با این ستون خاین ووطن فروش وجاسوس از ارگ بیرون بیندازید و این مکتب کثیف کرزی بی وطن را متوقف بسازید تا دیگر برادران ناراضی ومخا لفان سیاسی اشرف غنی احمدزی پشتیبان نداشته باشند وجنایت شان متوقف گردد،.
پاچاگل

>>>   بنام آن خدای یکتا و بی همتا ! بیبینید که تفاوت ره از کجاست تا به کجا . امام حسین (رض) و یاران با صفایش که از چشمه زلال توحید سیراب بودند ، بآنکه یزید (فزند معایه) وطرفدارانش (یزیدیان) کلمه میخواندند ، بآنها بیعت نکرد . اما امروز همان...، بکفر جهانی که در راس آن اسراءیل به رهبری انگلیس و امریکا است ، بیعت کرده اند.
نیازی از جرمنی

>>>   از نظر فقهای شیعه کارد زدن یا همان قمه زدن حرام است. کسانی که اقدام به این عمل خلاف اسلام می کنند از ما شیعیان نیستند. اینها... به دستور انگلیس و برای ید نام کردن اسلام این کار را انجام میدهند.... انگلیسی کسی است که بدنبال تفرقه در بین مسلمانان است. پیام نهضت عاشورا برای تمام مسلمانان و آزادگان حهان است. پیام عاشورا همان ایستادگی در مقابل ظالمان، استکبار حهانی و مسلمان نماهای داعشی، و در راس آنها منافقان است.

>>>   چون سطح دانش و وضعیت روحی مردم افغانستان هنوز بحدی نرسیده که مراسم های دینی مثل عاشورا را کاملا متین و شفاف برگزار کنند، هر کس بنحوی عمل میکند ولی باز هم خوب است چرا که شاید کم کم شکل بهتر بخود بگیرد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است