سیمینار آموزش الکترونیکی تحصیلات عالی در هرات
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۷    ۱۳۹۴/۷/۳۰ کد خبر: 104643 منبع: پرینت

سیمینار آموزش الکترونیکی تحصیلات عالی در شهر هرات برگزار گردید.

محترم محمد آصف رحیمی والی هرات برگزاری این سیمینار را گامی به سوی جهانی شدن و افق های جدید برای ارتقای ظرفیت دانست و بر تنظیم امور از طریق سیستم های الکترونیک تاکید ورزید.

در این کنفرانس که شماری از شخصیت های آکادمیک، اساتید و روسای دانشگاه های داخلی و بین المللی حضور داشتند، موثریت و کارایی این کنفرانس را در جهت تسهیل سازی سیستم های اداری و تشکیلاتی قابل اهمیت دانستند.

در همین حال معاون وزارت تحصیلات عالی کشور که در این مراسم حضور داشت از وضعیت موجود آکادمیک در هرات ابراز خرسندی نمود و استفاده از داشته های باالقوه را نیازمند برنامه و تمرکز بیشتر دانست.


کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   قابل توجه خوبرده ها !!!
رييس اشرف غني با صدور فرمان تقنيني "قانون تحصيلات عالي" را نافذ كرد.
در "فرمان تقنيني تحصيلات عالي" موارد جنجالي زير به نفع فاشيزمِ نامقدسِ قبيله، تذكر رفته است.
١- نهادهاي تحصيلي بنام هاي "پوهنتون و پوهنزي" تذكر رفته اند و در متن فارسي اين فرمان تقنيني، خبري از واژگان "دانشگاه و دانشكده" نيست.
٢- رتب علمي در اين قانون نيز همانند گذشته، همان رتب علمي فاشيزم قبيله يي (پوهـ پوهـ بازي) تذكر رفته است. و در متن فارسي هم از واژگان "دانش پسند، دانش يار، دانش گستر، دانش پرور و دانشمند" خبري نيست.
٣- واژه ي دانشجو هم در متن فارسي اين فرمان جايش را به "محصل" خالي كرده است.

>>>   کاش دیگر پوهنتونها هم به کیفیت هرات بودند و پوهنتون بامیان هم از نظر تشکیل اساتید مشکلش حل میگردید و هم باندازه هرات امکانات و مواد آموزشی میداشت. حداقل وزارت باید مسئولین علمی پوهنتونهای هرات و کابل را که تخصص داشته باشند بطور موقتی برای آموزش مسئولین سایر پوهنتونها غرض آموزش و سروی تضمین کیفیت روان و تعقیب کند تا این وضعیت اسفبار بی درسی و بی نظمی راه حل پیدا کند
باید وزارت خودش اصلاحات یا زیر فشار کار گرفته شود تا ساختارهای پویا و نتیجه بخش ایجاد کند و تحصیلات کشور از این سستی و سردرگمی رهایی یابد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است