نشست مشورتی تولید تخم های بذری در کابل
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۴    ۱۳۹۴/۷/۳۰ کد خبر: 104640 منبع: پرینت

دوره آموزشی و نشست مشورتی پلان گذاری تولید تخم های بذری با اشتراک محترم میر امان الدین حیدری سرپرست و معاون امور زراعتی، وزارت زراعت، آبیاری و مالداری، محترم میرداد پنجشیری مشاور وزارت، روسای و آمران زراعت مرکز و ولایات، مسوولان شرکت های تولید تخم های بذری و شماری از ماموران وزارت زراعت در کابل برگزار گردید.

معاون امور زراعتی وزارت زراعت، آبیاری و مالداری در جریان صحبت هایش بیان داشت پالیسی و استراتژی ملی گندم را وزارت زراعت پیشکش رییس جمهور نموده است که در صورت عملی شدن آن تا سال 2020 میلادی افغانستان از لحاظ تولید گندم به خودکفایی خواهد رسید.

وی جهت انجام بهتر کارها و افزایش کمیت و کیفیت تولید تخم های اصلاح شده بذری روی، شفافیت، حساب دهی، تداوم کارها، اعتماد سازی، هماهنگی، مشوره و هدایات لازم را صادر نمود.

میرداد پنجشیر مشاور وزارت زراعت که از جمله سخنرانان این برنامه بود گفت: پایه اساسی در راستای، کاهش فقر، بلند بردن سطح کار، رفع نیازمندی مردم، شرکت های تولید تخم های اصلاح شده بذری هستند که با تولید تخم با کیفیت می توانند مردم را در موارد نامبرد کمک نمایند. وی نیز با بر شفافیت، دقت و سرعت کار در این عرصه تاکید نمود.

دوره آموزشی پلان گذاری تولید تخم های اصلاح شده بذری برای دو روز دامه دارد که در آن مسوولان شرکت های تولید تخم های بذری با مسوولان وزارت زراعت با هم تفاهم نموده و پلان های آینده خویش را باهم شریک خواهند ساخت.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است