مبارزه آمریکا با داعش، دروغ محض است
در پروژه کلانی که از سوی غرب مدیریت می شود امکانات زیادی به داعش داده می شود. چندین کشور غربی در این پروژه شریک هستند. غربی ها دروغ می گویند که ضد داعش هستند 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۱۸    ۱۳۹۴/۷/۲۹ کد خبر: 104586 منبع: پرینت

داعش تبدیل به تهدیدی بزرگ برای افغانستان شده است. اتحادیه اروپا مبارزه با داعش در افغانستان را نیازمند یک راهبرد جدید می داند. غربی ها بر این باور هستند که نباید تجربه سوریه و عراق در موضوع مبارزه با داعش تکرار شود. آیا اقدامات عملی از سوی غربی ها برای مبارزه صورت می گیرد؟

شاه احمدفیضی غوریانی عضو مجلس نمایندگان در برنامه «بازنگاه» گفت: گمان نمی رود که داعش بتواند جای پای محکمی در میان مردم افغانستان برای خود پیدا کند. چرا که مردم طالبان را دیده اند و کارهای آنان را مشاهده کرده اند. آنها با طالبان همراه نشده اند پس با داعش به هیچ عنوان همراه نمی شوند. می بینیم که داعش بیش از یکسال در افغانستان شروع به فعالیت و سربازگیری کرده اما پیشرفت خاصی نداشته است.

وی ادعای مبارزه آمریکا با داعش را دروغی محض خوانده و افزود: در پروژه کلانی که از سوی غرب مدیریت می شود امکانات زیادی به داعش داده می شود. چندین کشور غربی در این پروژه شریک هستند. غربی ها دروغ می گویند که ضد داعش هستند. چرا که اگر بودند آنها را از بین می بردند. کاروان های داعش در داخل عراق راه می روند، صدها موتر و تانک از آنها آزادانه در گردش هستند و به سوریه حمله می کنند. این هفته روسیه عملاً شروع به مبارزه با داعش کرده است اما چرا غربی ها این کار را نمی کنند؟ چرا از پاکستان جلوگیری نمی کنند که داعشی ها را به افغانستان نفرستند؟ جنگی که در افغانستان جریان دارد، جنگ با طالبان و داعش نیست. جنگی است که استخبارات پاکستان و کشورهای غربی آن را رهبری می کنند.

به باورغوریانی، اراده ای برای مبارزه با تروریست در حکومت وجود ندارد و افزود: زمینه رشد داعش در میان مردم افغانستان کم است اما متاسفانه این حکومت است که اراده ای برای از بین بردن طالبان و داعش در افغانستان ندارد. حلقه های تصمیم گیرنده در ارگ اجازه نمی دهند که رییس جمهور برنامه ای برای مبارزه با طالبان و داعش داشته باشد. اگر حکومت تصمیم بگیرد با تروریست ها مبارزه کند از عهده این کار بر می آید اما متاسفانه این کار را شروع نمی کند. اگر نگاهی به میدان هوایی کابل بیندازیم بیش از پنجاه طیاره جنگی در اختیار داریم اما وقتی در جنگ سربازان ما شهید و مجروح می شوند طیاره ای وجود ندارد که آنها را به بیمارستان انتقال دهند. امکانات و ظرفیت های بسیاری چه از نظر نیروهای انسانی و چه تجهیزات در کشور ما وجود دارند اما مشخص نیست به چه دلیلی رییس جمهور اجازه استفاده از آنها را نمی دهد؟ آیا می خواهد نیروهای امنیتی توان مقابله با طالبان را نداشته باشند؟ آیا از این طریق با طالبان همکاری می کند؟

وی در خصوص جایگاه تمویل داعش گفت: داعش و طالبان دو گروه مجزا هستند اما منبع و جایگاه تولید و تمویل آنها یکی است و برای یک هدف مشترک کار می کنند. آنها دو گروه هم نظر و هم رای هستند. برخی ها معتقد هستند که داعش آمده تا طالبان را از بین ببرند اما اینطور نیست. چنین هدفی برای آنها تعیین نشده است. بلکه برنامه، این است که طالبان به تدریج لباس خود راتغییر دهند و به داعش پیوند بخورند. این موضوع برای ما بسیار خطرناک است. دولت افغانستان باید شروع کند و تا آنها رشدی بیشتر نکرده اند این گروه را در نطفه خفه کند و از بین ببرد. جای سوال است، باوجودیکه رییس جمهور و رییس اجرایی می دانند که چه کسانی در حکومت ستون های پنجم هستند و برای استخبارات پاکستان و کشورهای بیگانه کار می کنند اما متاسفانه هیچ اقدامی برای برکناری آنها نمی کنند.

نماینده مجلس ادامه داد: جنایتی که در قندوز رخ داد، توسط همین ستون های پنجم اتفاق افتاد و مشخص شد چه کسانی خاینان ملی هستند اما بازهم رهبران ما به خود نیامدند و همچنان وجود آنها را در حکومت پذیرفتند. امیدوارم سران حکومت وحدت ملی کمی هم به ملت فکر کنند و اجازه ندهند فاجعه قندوز تکرار شود، اجازه ندهند داعش هم در افغانستان قدرت بگیرد، چرا که مردم افغانستان بیشتر از این تاب و توان جنگ و خون ریزی ندارند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   تا زمانکه نیروهای دزد اشغالگر امریکای غربی از افغانستان بیرون نشده داعش و طالب هم تمام شده نی نیست . امریکا و غرب پدر تروریستان بین المللی میباشد

>>>   .... غوریان که تحت اداره قرار گرفت

>>>   اگر رهبران حکومت وحدت ملی هنوز بیدار نشده اند و یا خود را خواب انداخته اند و مردم را فریب میدهند، خداوند آنها را شرمنده ابدی بسازد. چون مدارا در برابر تروریسم و طالب خیانت به مردم نجیب و شریف افغانستان است.
ذکی

>>>   امریکایییهای ادمکش مسلمانخور از جنگ با کشور ویتنام عبرت نگرفتند .ای امریکایییهای خونخوار دست از مسلمانخوری بردارید . بس کنید و از داعش و طالب خونخوار نوکران تان حمایت نکنید . ای خونخوارهای امریکای با این فلم موش و پشک طالب و داعش خاتمه دهید .

>>>   .... طالب و القاعده و حال داعش و وحشیان مانندش، همه و همه ساخت امریکا به همکاری ... هایی عرب وانگیس و پاکستان!
ویس از المان

>>>   داعش خود ساخته امریکا است و توسط این وحشیان به هدف خود میرسید

>>>   بلی این یک حقیقت است جنگ سردی که امریکا با روس داشت از سال 1357 هجری شمسی تا به امروز گاهی گروه را به نام....و گاهی هم بنام طالب و القاعده و امروز بنام داعش این شیطان بزرگ و خبیث به رهبری یهودی ها نميدانم ازین افغانستان بی کس و کوی چه می خواهد 37 سأل میگذرد ازین تباهی فقط این سر زمین دائما استفاده سوء به میدان جنگ ابر قدرت ها قرار گرفته است پس از خواب غفلت بیدار شوید ای مردم خواب برده تا چه وقت ظلم را بالای خود قبول میکنید دنیا به کجا رسیده است و ما به استیم افسوس صد افسوس که دایم ما این وطن را فروختيم به شکلی از اشکال


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است