تصویب چند طرح اصلاحی در شورای امنیت ملی
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۳۶    ۱۳۹۴/۷/۲۹ کد خبر: 104553 منبع: پرینت

تحت ریاست محمد اشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان، جلسه شورای امنیت ملی در ارگ، برگزار گردید.

در ابتدا وزرای بخش امنیتی و دفاعی و رییس ستاد مشترک وزارت دفاع ملی در مورد وضعیت عمومی امنیتی کشور به جلسه شورای امنیت ملی گزارش ارایه نمودند.

سپس تهدید دشمنان مردم در سراسر کشور مورد بررسی قرار گرفت و جلسه هدایات لازم را جهت دفع آن به قوای امنیتی و دفاعی کشور صادر نمود. متعاقبا طرح اصلاحی تقویت پاسگاه ها، موجودی پرسنل، اسلحه و تجهیزات نیروهای امنیتی و دفاعی و ارزیابی تهدیدهای محلی مطرح گردید.

شورای امنیت ملی طرح یاد شده را تصویب نمود و به ارگان های مربوطه هدایت داد تا در تمامی قول اردوها احضارات شدید محاربوی را روی دست گرفته و در تقویه پاسگاه ها و رفع تهدیدات اقدامات لازم را طبق طرح یاد شده عملی کنند.

در ادامه، نحوه راه اندازی عملیات خاص در نقاط ناامن مورد غور و بررسی قرار گرفت.

شورای امنیت ملی به وزارت های بخش امنیتی و دفاعی هدایت داد تا در مطابقت با اهداف اطلاعاتی و با دقت لازم در راستای جلوگیری از تلفات ملکی عملیات خاص در ولسوالی های نا امن به راه اندازد.

سپس مشکلات موجود در سرحدات کشور مورد بحث قرار گرفت، شورای امنیت ملی به تمامی نهادهای امنیتی و دفاعی هدایت داد تا تدابیر لازم را جهت کنترل سرحدات افغانستان روی دست گرفته و در صورت مشاهده تخطی های سرحدی فوراً شورای امنیت ملی را مطلع نمایند تا تصمیم لازم در مورد اتخاذ گردد.

در آخر، گزارش خسارات وارده مالی حادثه شاه شهید استماع گردید و پس از بحث شورای امنیت ملی به نهادهای مربوطه هدایت داد تا طی یک مکانیزم واضح و شفاف تعهد دولت را مبنی بر رسیدگی به متضرران حادثه فوق عملی کنند.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   از شاه شهید چی مدتی سپری شده کمک اینها تاحال روی کاغذ است چی زمانی عملی میشود؟؟؟؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است