ایران چهارمین قدرت موشکی جهان است
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۱۷    ۱۳۹۴/۷/۲۹ کد خبر: 104537 منبع: پرینت

روزنامه آنلاین 'اسپوتنیک' ایتالیا، در گزارشی در خصوص سامانه موشکی جمهوری اسلامی، ایران را چهارمین قدرت موشکی جهان خواند.

به گزارش ایرنا، اسپوتنیک با اشاره به تصاویر ویدیویی درباره سامانه موشکی زیرزمینی ایران که اخیرا انتشار یافته است، نوشت: در ویدیوی کوتاهی که در سایت های اینترنتی منتشر شده است، تونل های زیرزمینی روشن و عریض که حتی انتهای آن دیده نمی شود، سامانه بیشمار موشک های ضد هوایی که در این تونل در حال جابجا شدن هستند، پرسنل آماده به اطاعات فرمان فرمانده و خشنودی سرتیپ پاسدار امیر علی حاجی زاده فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران پس از دیدن تسلیحات موشکی، دیده می شود.

سپوتنیک افزود: این تصاویر ویدیویی واقعا بیننده را تحت تاثیر قرار می دهند. احتمالا فرماندهی نیروهای مسلح آمریکا و ناتو نیز با دیدن آن تحت تاثیر قرار گرفته اند. فرماندهی نیروهای مسلح آمریکا و ناتو این مساله را پنهان نمی کنند که آزمایش اجزای دریایی سامانه موشکی پدافند هوایی در اروپا، طی روزهای آینده در رابطه با خطر احتمالی ایران انجام می شود. البته جمهوری اسلامی ایران قصد هیچگونه عملیات تهاجمی نظامی را ندارد و تسلیحات معرفی شده نیز جهت تضمین دفاع کشور است.

رضا مقدسی کارشناس سیاسی و مدیرعامل سابق خبرگزاری 'مهر' در گفتگو با اسپوتنیک در این خصوص گفت: تصاویر ویدیویی از مرکز موشکی زیرزمینی سپاه پاسداران، تاییدی بر پیشرفت باورنکردنی کشورمان در بخش موشکی است. زیرا بطور رسمی تنها سه کشور جهان روسیه، چین و آمریکا دارای چنین ساختاری هستند واکنون ایران تبدیل به چهارمین قدرت دارای یک پایگاه موشکی واقعا منحصر به فرد است. این یک ساختار دفاعی است. این تونل ها در دل کوهستان به طول 500 متر ساخته شده اند جاییکه بهترین مهندسان ارتش در حال تکمیل توان موشکی ایران در برابر حملات احتمالی دشمن هستند.

وی افزود: چند روز قبل از انتشار این ویدیو، ایران موشک عماد را آزمایش کرد. دولت ما اعلام کرد که ایران هیچ قطعنامه ای که حق توسعه نیروهای مسلح برای دفاع از کشور را محدود کند، نمی پذیرد. واکنش کشورهای غربی نیز معتدل بود و مقامات دولت آمریکا اعلام کردند که ایران به برجام احترام می گذارد.

اسپوتنیک نوشت: هدف از انتشار این ویدیو روشن است. ایران نشان داد که توان دفاع از خود را دارد. در تاریخ معاصر، ایران هرگز جنگ و یا درگیری مسلحانه ای را آغاز نکرده و تنها به دفاع از خود پرداخته است. فرمانده گروه هوافضای سپاه پاسداران انقلاب توضیح داده است که پایگاه های موشکی در تمام استان ها در سراسر کشور ساخته شده است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   ماشاالله

>>>   موشک بالستیک نقطه زن عماد با برد 2000 کیلومتر و خطای 10 متر


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است