هزار سال فاصله بین دو کشور همسایه
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۴    ۱۳۹۴/۷/۲۸ کد خبر: 104491 منبع: پرینت

چین بزرگترین کشور صنعتی و دومین کشور اقتصادی جهان است و دارای قدرت هسته ای نیز می باشد.

زمینه ای که برای دولت و مردم چین مساعد بوده است، استفاده اعظمی نموده کشور خویش را ساخته اند. مردم شان به دور از دغدغه و نگرانی فقر و گرسنگی، جنگ، انتحار و انفجار از همه مزایای زندگی و آسودگی برخوردار اند، تشویش فردا و زندگی را ندارند. رشد اقتصادی و بیشترین ساخت و ساز در چین بعد از سال 1990 میلادی بوده است، به گفته چینایی ها در جریان بیست و پنج سال اخیر تنها در شهر شانگهای چهار هزار بلند منزل آسمان خراش ساخته شده است اما مجاورت چین در افغانستان سال ها است در اثر مداخلات بیگانگان و کشورهای منطقه جنگ جریان دارد.

ملت مظلوم این دیار با مشکلات فقر و بدبختی، جنگ، انتحار و انفجار دست و پنجه نرم می کنند و هر روز قربانی می دهند.

روزانه ده ها جوان به امید یک زندگی آرام بخش پا به فرار نهاده، حتی تعدادشان در آب های یونان و استرالیا طعمه نهنگ می شوند. ما و حتی بزرگان افغانستان همیشه با یاد آوری از گذشته ها، به تاریخ 5000 ساله افتخار می کنند. همیشه به گذشته می نگرند، نه به آینده. اگر به تاریخ گذشته نظری بیاندازیم، بدون عیش و عشرت و برادر کشی شاهان و حکام گذشته،دیگر چیزی را نمی بینیم. یگانه میراث آنها برای ملت جنگ و بدبختی بوده است.

کشورهایی که تاریخ نداشته، نیاکان شان برای شان جنگ و خانمان سوزی را به میراث نگذاشته اند، چگونه کشور خویش را ساخته اند؟ پس فاصله بین ما و آنها به هزار سال می رسد.

به حالت متاسفم دیار جنگ زده ام!


ابراهیم صمیم


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   در چین امنیت است. در چین آزادی است، در چین دیسکوتیک ها است. در چین رقاصه خانه ها است. در چین روسپی خانه ها است. در چین قمار خانه ها است. در چین مشروبات الکلی آزاد فروخته میشود. در چین معبد های بودایی و کلیسا ها است.
بدین ترتیب از تمام جهان در آنجا می آیند و نظر به مواد خام فراوان و نیروی کار ارزان سرمایه گذاری میکنند.
آیا در افغانستان چنین امکاناتی وجود دارد، تاخارجی ها این جا بیایند و سرمایه گذاری کنند.

>>>   در جواب نظر اول,پس طبق گفته ی شما هر کجا که دیسکو و مشروب خانه و بی بند وباری بود انجا اباد خواهد شد,همت و تلاش و عقلانیت جامعه چه طور در جامعه ای که قوم پرستی رواج باشد و همت وتلاش همه برای برتری از قوم دیگر در چپاول بیت المال باشد نباید روز گاری بهتر از حال افغانستان راتصور کرد .دیگر همه بهانه است,چین اباد شد وهست چون مردمش فقط به فکر ابادی کشور خود هستند مثل اکثر کشورها البته به جز افغانستان.

>>>   چين در دنيا بي نزير است
احمد زاده از هرات


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است