اختصاص بودجه 10 میلیون دالری زراعت به قندهار
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۵    ۱۳۹۴/۷/۲۸ کد خبر: 104473 منبع: پرینت

اسد الله ضمیر وزیر زراعت آبیاری و مالداری طی سفری به ولایت قندهار، چگونگی وضعیت زراعت آبیاری و مالداری دراین ولایت را بررسی نمود و بسته 10 میلیون دالری شامل پلان سال آینده را برای این ولایت اعلام کرد.

در جریان این سفر، محترم ضمیر با محترم همایون عزیزی والی قندهار و محترم سید سعادت نادری وزیری شهرسازی در یک نشست خبری حضور یافته و به پرسش های خبرنگاران پاسخ ارایه نمودند.

وی درجریان این نشست از اختصاص بودجه 10 میلیون دالری برنامه ملی باغداری و مالداری و پروژه حمایتی رشد جامع زراعت و انکشاف دهات برای سال آینده به ولایت قندهار خبر داد و گفت که این هزینه در احداث باغ های جدید انار ، انگور، انجیر، بادام و دیگر میوه ها، تقویت مالداری و ایجاد سبزخانه ها در مناطق مختلف ولایت قندهار به مصرف می رسد.

وزیر زراعت با مسوولان ریاست زراعت، مسوولان پروژه های وزارت زراعت و مسوولان اتحادیه های مالداری ملاقات کرد و از کارکردها، دستاوردها و مشکل های آنان با خبر شد. مسوول اتحادیه لبنیات از موجودیت 110 فارم لبنیات و ظرفیت عرضه شیر از این فارم ها برای پروسس لبنیات معلومات مفصل ارایه نمود و همچنان یکی از مسوولان بخش مرغ پروری در مورد 400 فارم مرغ پروری، فعالیت ها و مشکلات آنها معلومات مفصل ارایه نمودند.

در مقابل وزیر زراعت کشور وعده نمود تا روند پروسس و عرضه لبنیات در قندهار را با جدیت بررسی نموده، راهکار های بهتر بازاریابی و فروش محصولات را مطالعه و در چوکات قانون به حل مشکلات آنان بپردازد.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   ایا دیگر ولایتها حق دریافت کمک ندارد ؟؟؟؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است