فاروق: ما را مجبور به نافرمانی نکنید
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۸    ۱۳۹۴/۷/۲۷ کد خبر: 104411 منبع: پرینت

مردم هرات به چشم شهروند دوم دیده می شوند.

غلام فاروق مجروح نماینده سابق هرات صبح امروز در خانه ملت نسبت به رفتار رییس جمهور و رییس اجرایی کشور با مردم هرات اعتراض کرد و گفت: طی چند روز اخیر به تعداد بیش از 100 تن از افسران و جنرالان عالی رتبه در وزارتخانه های دفاع و داخله افغانستان تعیین بست شدند اما در میان آنان یک تن از مردم هرات وجود ندارد.

وی افزود: در 34 فرماندهی ولایت ها در افغانستان، در 33 آمر امنیت و به صدها پست دولتی و وزارتخانه های امنیتی افغانستان یک تن از هرات گماشته نشده است.

این نماینده مجلس با اشاره به ماده 22 قانون مبنی بر این که هرگونه تبعیض و امتیاز میان اتباع افغانستان ممنوع است، خطاب به رییس جمهور و رییس اجرایی گفت: کدام سنگر توسط جنرال یا سرباز هراتی فروخته شده است و یا فرار کرده است؟ چند انتحار کننده هراتی گرفته شده است که بر ما اعتماد نمی شود؟

غلام فاروق مجروح با لحنی اعتراض آمیز افزود: از پشت این تریبون به سران حکومت اعلام می کنم که ما را مجبور به نافرمانی نکنید، ما نمی خواهیم فرزند ما در کشوری کشته شود که ما را به عنوان شهروند دوم می بنند و حقوق شهروندی ما را زیر پا می کند، تبعیض نمی خواهیم، امتیاز طلبی هم نمی کنیم و تنها حق خود را می خواهیم.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   من که سالهاست فریاد میزنم و مردم را به طلب حقوق حقه ایشان دعوت میکنم ولی متاسفانه ............حال ببینیم حرف های برحق اقای مجروح چه قدر حمایت هراتیان نهایت صبور ! را به همراه دارد.
هراتی

>>>   ای گپ هاره بانین لالا فاروق! همو والی سابقهء تانه که به نا حق سرش بلوا کدین و حالی وزیر اس بیادت بیار. مه خو تلویزیون ها ره میبنم از ولایت باستانی هرات بسیار رییس ها ده دولت هستنن. لب و دان تانه ده خاک نمالین ! اجازه بده به شیوهء دوبلهء سزیال های هندی برت بگویم: ...و ها... ای فاروق خان مجروح بدان و اگاه باش که حالی وخت از ای اخطار دا ن ها و بجه ترسانی ها تیر شده والله اگه نا فرمانی هم کده بتانین ! وخت های نا فرمانی هاره آو برد و گاو خورد. خودت منحیث نمایندهء ملت (حد اقل اگر به نام هم باشد) باید مثل یک وکیل با رعایت مواد قانون و با رعایت ادب ، صحبت کنی نه مثل آدم های کوچه و بازار !

>>>   هــــــــــــراتی ها تیپ سلیقه و خصوصیت قوماندانی ندارند مثلا همان سخنگوی وزارت دفاع ظاهرعظیمی که موهایش را مانند جوان 14 ساله سیاه میکرد همیشه دهانش به خنده باز است درحالیکه نظامی نباید چنین باشد آنها اگر کوشش کنند در بخش علوم معاصر ادبیات صاحب امتیاز وپیشرفت گردند بهتر است
( ر )

>>>   شاید بخاطر که خاک هرات سست است و اگر خیانت هم کرد خوب خیانت میکند
هراتیها مانند عربها مقتخور هستند باید لقمه اماده کرده بکنی دهنش حتما فعالیت نکردین که توجه دولت را جلب کرده باشد نمیشه که به شما پست های دولتی را بدون کدام دلیری وشهامت بدهند انهم پست های نظامی که اصلا هراتیها لیاقتش را ندارند
وقتی پست های مهم را به این طایفه بدهد دولت باز میفهمد که بسیار اشتبا بزرگ کرده است
هراتیهای در پستهای مهم دولت هستند همگی شان رشوت خور... هستند
.م ازهرات

>>>   وکیل محترم راست میگه بخاطری که دولت طالبانی اشرف غنی به جز قوم خودش به دیگران اهمیت قایل نمیشود و اگر از اشرف غنی عاشق طالبان بپرسی با پر رویی میگوید که نزد ما رابطه مهم نیست ما از روی ضابطه تخصص وتعهد افراد را تعیین نموده ایم و این چیزیست که میخواهد با جل و پوستک در چشم مردم درآید!
آرزو

>>>   من همین را میدانم که افغانستان با این طرزدید وتفکر وتعصب جورشدنی نیست .

>>>   بروید و درخواستی بدهید به ایران و دوباره با کشور ایران یکجا شوید. بدون آنهم هرات سابق جزً خاک ایران بود. با از بین رفتن طالبان و آمدن حکومت کرزی، یک تعداد زیاد تاجران ایرانی میخواستند در هرات سرمایه گذاری کنند، کرزی تحت نام این که باید پیشرفت و انکشاف در تمام افغانستان مساویانه باشد، مانع این کار شد. حالا بیایید و ببینید که آیا تخار و قندوز و سمنگان و بادغیس و بامیان و دایکوندی به اندازه قندهار و خوست و هلمند و پکتیا و ننگرهار انکشاف کرده است،و یا این که همه ادعاهایش دروغ بود؟

>>>   دوستان! ما باید نظرات مان را با تامل و بدون از سخنان تند در برابر فرد،قوم،قبیله، گروه ومنطقه. بیان کنیم تا بتوانیم. ارزش فهم و فزیکی خود را زیر سؤال نبریم. معلوم است که ما دردهایی زیادی داریم! تشکر.
ی. ر. از آلمان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است